• Anonym (sjukpensionär)

    Smöröverskott! Andra som gjort matkap?

    Jag är så jävla glad! Jag har skrivit förut om att jag inte haft råd med riktigt smör på hur länge som helst pga priserna och jag har sjukersättning på garantinivå. Men idag! Jävlar! Min Coop hade valiosmör i parti och minut för 25 spänn per paket! Jag slog till och köpte 4 stycken! 2 kg smör för 100 spänn! Två i frysen, en bit i smörasken som jag inte fått använda på så länge till bröd och annat sånt, och resten i kylen för mat och bak. Nu jävlar ska här göras chokladbollar, smörbullar och smörslungade grönsaker!

    Någon annan som gjort ett kap i mataffären på senaste?

  • Svar på tråden Smöröverskott! Andra som gjort matkap?
  • flygrl

    Har inte själv gjort nåt direkt kap men gläds åt ditt superkap på smör. Det unnar jag dig verkligen!
    Ska själv kolla va min Coop tar för smöret. 25 spänn är ju jättebra! Solig


    Dom sa förresten på nyheterna att matpriserna ä r på väg ner nu men förstås från en jävligt hög nivå. Lite hoppingivande ändå! 👍🏿

  • Lånehajen

    Kul, det är du väl värd! Själv fyndade jag lax för 39 kr på ICA idag. Egentligen inte så billigt men med tanke på ordinarie pris kändes det värt det.

  • Räkan77

    Köpte en risgrynsgrötskorv, osockrad, på kort datum för 3 kr idag. Hoppas nån i familjen vill ha den, själv tycker jag bara om hemkokad risgrynsgröt. 

  • Anonym (Överraskning)

    Köpte min  första Överraskningskasse på en stor kooperativ kedja idag. 79 kr och värdet på de röda priserna var 300 tillsammans. Mejeri, korv, pålägg och räkor. 

  • Anonym (sjukpensionär)
    Lånehajen skrev 2023-06-05 20:40:52 följande:

    Kul, det är du väl värd! Själv fyndade jag lax för 39 kr på ICA idag. Egentligen inte så billigt men med tanke på ordinarie pris kändes det värt det.


    Vad var det för lax? Om det var frysta portionsbitar var det väldigt billigt enligt mig, både mitt Coop och mitt ica tar en bra  ut över 100 kronor för ett paket med 4 bitar. 
  • Anonym (sjukpensionär)
    Räkan77 skrev 2023-06-05 21:21:57 följande:

    Köpte en risgrynsgrötskorv, osockrad, på kort datum för 3 kr idag. Hoppas nån i familjen vill ha den, själv tycker jag bara om hemkokad risgrynsgröt. 


    Det var billigt. Ni kan alltid göra risplättar eller rispudding om ingen vill ha den som gröt. 
  • Anonym (sjukpensionär)
    Anonym (Överraskning) skrev 2023-06-05 21:27:42 följande:

    Köpte min  första Överraskningskasse på en stor kooperativ kedja idag. 79 kr och värdet på de röda priserna var 300 tillsammans. Mejeri, korv, pålägg och räkor. 


    Intressant! Hoppas det var bra grejer. 
  • Anonym (Överraskning)
    Anonym (sjukpensionär) skrev 2023-06-05 21:36:13 följande:
    Intressant! Hoppas det var bra grejer. 
    Ja det var det. Så kul att min lilla butik i glesbygd hakat på trenden. 
    F.ö så har de  sitt eget kaffe för 40 kr denna vecka, vet ej om det är nationellt. 
    (Grön infinitysymbol) 
  • flygrl
    Lånehajen skrev 2023-06-05 20:40:52 följande:

    Kul, det är du väl värd! Själv fyndade jag lax för 39 kr på ICA idag. Egentligen inte så billigt men med tanke på ordinarie pris kändes det värt det.


    Hej där,
    Menade du 139 spänn? För som TS säger är ju 39 spänn nästan för bra för va sant. Eller va det väldigt liten mängd lax kanske? Typ en kind kanske? 😉
Svar på tråden Smöröverskott! Andra som gjort matkap?