• Anonym (35)

    Längtan och rädsla

    Hej. Är en nybliven 35 åring med 2 barn sedan tidigare förhållande. Äldsta är 15 år och yngsta nyligen fyllt 12. Efter många tunga år som ensamstående har jag nu en ny man sedan 6 år tillbaka. Vi har länge vetat att vi vill ha ett gemensamt barn. Han har inga barn sen tidigare. Vi var gravida för något år sen men det slutade i abort. Aldrig i hela mitt liv har jag mått så dåligt. Fick hjärtklappningar,skakningar,bara grät. Slutade på akuten. Vid ul sågs inget foster men det kan ha varit för tidigt. Dock slutade jag med antidepressiva samtidigt,och tog coronavaccin nr 3 samtidigt som jag blev gravid. Nu efteråt är jag livrädd att försöka igen, tänk om det blir likadant? Samtidigt har jag en sån längtan efter ett sista barn. 
    Får panik av tanken att det snart är för sent. 
    I många år har det bara varit jag och barnen. Jag har levt för dem och inte haft något egentligt liv utanför,"bara" varit mamma. Nu när de är stora vet jag inte vem jag är utanför dem ?  Såklart löser inte ett barn till det, för även där kommer den tiden då hen växer upp,men då är jag äldre,mer i "normal" ålder för att ha stora barn. Mina vänner och bekanta är ju småbarnsföräldrar nu i 30-40 års åldern. Känns som jag lever som en pensionär som 35 åring. 

    Någon annan i samma sits som kan komma med tips? Hade ni skaffat en till? 

  • Svar på tråden Längtan och rädsla
  • Anonym (Prio två?)

    "I många år har det bara varit jag och barnen. Jag har levt för dem och inte haft något egentligt liv utanför,"bara" varit mamma."

    Samtidigt har du varit tillsammans med en man i sex år?????

    Hur ser han på det framtida familjelivet?

  • Anonym (35)
    Anonym (Prio två?) skrev 2023-06-09 10:43:13 följande:

    "I många år har det bara varit jag och barnen. Jag har levt för dem och inte haft något egentligt liv utanför,"bara" varit mamma."

    Samtidigt har du varit tillsammans med en man i sex år?????

    Hur ser han på det framtida familjelivet?


    Menade nog ensamstående FÖRE min man. Ursäkta otydligheten. Han vill ha barn helt klart. För mig blir det ju som att börja om igen. Med erfarenhet av destruktiva förhållanden med misshandel och alkoholism så känns detta förhållande tryggt och bra. Men kanske min tvekan och rädsla grundar sig i mina tidigare förhållanden och osäkerheten i dem. 
  • Anonym (Prio två?)
    Anonym (35) skrev 2023-06-09 10:59:01 följande:
    Menade nog ensamstående FÖRE min man. Ursäkta otydligheten. Han vill ha barn helt klart. För mig blir det ju som att börja om igen. Med erfarenhet av destruktiva förhållanden med misshandel och alkoholism så känns detta förhållande tryggt och bra. Men kanske min tvekan och rädsla grundar sig i mina tidigare förhållanden och osäkerheten i dem. 
    Ni får väl snacka igenom detta ordetligt och du lufta lite dina betänkligheter och oro.

    Har ni hängt ihop i sex år lär väl du kunna vara hyfsat trygg med din sambo.
  • Anonym (35)
    Anonym (Prio två?) skrev 2023-06-09 11:04:21 följande:
    Ni får väl snacka igenom detta ordetligt och du lufta lite dina betänkligheter och oro.

    Har ni hängt ihop i sex år lär väl du kunna vara hyfsat trygg med din sambo.
    Vi har diskuterat detta länge. Han vill ha barn,jag tvekar ibland
     Åldern spelar in, åldersskillnad mellan barnen spelar in, boendesituationen också.
Svar på tråden Längtan och rädsla