• Lisaloo99

    Missfall ? Blod och en klump

    Hejsan!
    Jag är gravid i v 6 (5+5). Igår helt utan förvarning kände jag plötsligt hur det började rinna mellan benen, och upptäckte att jag blött igenom mina jeans. När jag gick på toaletten kom färskt rött blod, och en "slamsa"/klump koagulerat blod, typ 1x6 cm. Direkt efter så avtog blödningen, men har kommit lite, lite brunrött i ett trosskydd sen dess, i typ 24 timmar. 

    Jag har inte alls ont i magen, ingen mensvärk. 

    Jag åkte till gyn, men de ville inte göra VUL för det är för tidigt. Blödningen är typ slutat, men jag är såklart fortfarande orolig. 

    Kan man ha blödning med en klump utan att det är missfall? Någon som haft en liknande erfarenhet och hur har det slutat?

    Tacksam för all input!

  • Svar på tråden Missfall ? Blod och en klump
  • Anonym

    Jag vet inte vad du har.
    Men jag har blött, blod och klumpar under alla mina graviditeter. Det blev tre friska barn.

  • svansmamman

    Det finns de som blöder, både mycket och klumpar, och ändå får en levande bebis. För egen del har jag dock enbart negativa erfarenheter av att blöda rött, och kanske framförallt med klumpar. De gånger jag gjort det, vilket är 3 gånger, har det inneburit missfall. Jag hoppas att så inte är fallet för dig, men jag misstänker tyvärr att det är missfall du fått. 


    Har du testat med cbs digitala test med veckoindikator? Jag har följt mina graviditeter så. När antalet veckor inte ökat inom 7 dagar, alternativt inte nått mer än 2-3, har det alltid varit missfall. Det är såklart ingen exakt vetenskap, men det ger ändå en bra fingervisning. Kanske framförallt eftersom du inte erbjuds något VUL. 

    Jag håller tummarna för att jag har fel, och att det alltså inte är ett missfall du råkat ut för. ❤️

  • svansmamman
    svansmamman skrev 2023-06-10 21:42:56 följande:

    Det finns de som blöder, både mycket och klumpar, och ändå får en levande bebis. För egen del har jag dock enbart negativa erfarenheter av att blöda rött, och kanske framförallt med klumpar. De gånger jag gjort det, vilket är 3 gånger, har det inneburit missfall. Jag hoppas att så inte är fallet för dig, men jag misstänker tyvärr att det är missfall du fått. 


    Har du testat med cbs digitala test med veckoindikator? Jag har följt mina graviditeter så. När antalet veckor inte ökat inom 7 dagar, alternativt inte nått mer än 2-3, har det alltid varit missfall. Det är såklart ingen exakt vetenskap, men det ger ändå en bra fingervisning. Kanske framförallt eftersom du inte erbjuds något VUL. 

    Jag håller tummarna för att jag har fel, och att det alltså inte är ett missfall du råkat ut för. ❤️


    Jag kan tillägga att jag inte haft värk vid alla mina missfall, de tidiga (typ i din vecka) märkte jag inget alls förutom blodet då. 
  • Lisaloo99

    Tack för svar!

    Jag tog ett CB veckoindikator för kanske två veckor sedan. Då stod det 2-3 v. Tog ett idag också och den sa 3+.

    Men det kanske tar ett tag för HCG att gå ner? Vet någon efter hur länge man kan ta ett nytt digitalt för att se om det gått ner?

  • Lisaloo99
    svansmamman skrev 2023-06-10 21:43:54 följande:
    Jag kan tillägga att jag inte haft värk vid alla mina missfall, de tidiga (typ i din vecka) märkte jag inget alls förutom blodet då. 
    Tack för svar!

    Jag tog ett CB veckoindikator för kanske två veckor sedan. Då stod det 2-3 v. Tog ett idag också och den sa 3+.

    Men det kanske tar ett tag för HCG att gå ner? Vet någon efter hur länge man kan ta ett nytt digitalt för att se om det gått ner?
  • Lisaloo99
    Anonym skrev 2023-06-10 21:42:48 följande:

    Jag vet inte vad du har.
    Men jag har blött, blod och klumpar under alla mina graviditeter. Det blev tre friska barn.


    Åh, vad kul. Närgående fråga kanske, men hur såg dina klumpar ut?
  • Anonym
    Lisaloo99 skrev 2023-06-10 21:58:38 följande:
    Åh, vad kul. Närgående fråga kanske, men hur såg dina klumpar ut?
    Mycket blod och blödde länge
    Stora klumpar , gryniga
  • Anonym (2 ggr)

    Jag har blött under 2 av mina graviditeter, men båda gånger senare än dig, typ v 11-12. Båda blödde som vanlig mens. Ena gången inkluderade det en stor koagulerad klump, men fostret var kvar o blev en bebis. Andra gången kom det en stor perfekt rund boll, stor som typ mellan en körsbärstomat-lime, det var missfall. Men går ju inte applicera på din situation kanske, eftersom mitt hade gått längre så det hade hunnit växa mer och jag då märkte när det kom ut.

    Ingen smärta vid någon av gångerna, förutom lite molvärk.

    Lycka till, jag hoppas på det bästa!

  • Anonym (Minerfarenhet)

    Jag har haft tidiga missfall två gånger. Båda i v 6. För båda ökade inte strecks styrka så mkt och veckoindikatorn blev aldrig 3+. Började på samma vis med svag blödning som blev successivt starkare tills det kom ut som hinnor, kanske 2x3 cm stora. Inget mer än så, så det känns som det hade avbrutits nästan direkt båda gångerna. Sen avtog blödningen fort. Det första MF gjorde vansinnigt ont, som extremt stark mensvärk och jag låg i fosterställning i sängen. Det andra kändes knappt alls. Testerna blev snabbt svaga och blanka igen, och jag blev gravid rätt snabbt efter (andra gången tom utan mens mellan). 


    För min del är blödning i graviditet inte ett bra tecken, men som många lyft här är det ju helt olika. 

  • Lisaloo99

    Om någon orolig själ hittar den här tråden i framtiden kan jag meddela att jag fortsatte småblöda i cirka 4-5 dagar. Åkte till gyn igårkväll och fick tillslut göra ett VUL, bebisen satt där den skulle och hjärtat tickade ❤️

  • cutepenguin
    Lisaloo99 skrev 2023-06-13 10:31:25 följande:

    Om någon orolig själ hittar den här tråden i framtiden kan jag meddela att jag fortsatte småblöda i cirka 4-5 dagar. Åkte till gyn igårkväll och fick tillslut göra ett VUL, bebisen satt där den skulle och hjärtat tickade ❤️


     


    Åh vad härligt att höra ❤️  

Svar på tråden Missfall ? Blod och en klump