• bocken10

    Kommer jag dö efter jag inhalerat ammoniak?

    Hej, jag har färgat håret nu i eftermiddag. Först slingade jag det, och när jag drog ur slingor med hår ur slingmössan råkade jag ibland rispa i min hårbotten. 
    Efter jag slingat så stoppade jag i en Loreal Colorista hårfärg, och det sved jättemycket i början. Och sen blev det så mycket ammoniak lukt att jag inte kunde andas. Jag hade toadörren öppen. 

    Jag är hypokondriker så nu är jag otroligt nervös och rädd för att jag ska dö eller få nån reaktion. Tänk om jag fått ammoniak i blodet och dör liksom. 
    Är det nån som vet ifall jag borde vara orolig? 

  • Svar på tråden Kommer jag dö efter jag inhalerat ammoniak?
  • Anonym (lisdes)

    Jag är ganska säker på att du lever imorgon, iaf av den orsaken.

  • flygrl

    Jag tror inte alls du behöver oroa dig MEN jag är å andra sidan inte medicinskt utbildad. Ring 1177 och rådgör med nån som verkligen kan sånt här istf oss glada amatörer på FL. 😉

  • Anonym (R)

    Det märker du i morgon bitti när du vaknar.

  • Anonym (Dör inte av det)

    Du dör inte av det. Många tyngdlyftare, styrkelyftare, friidrottare i kastgrenar och även en och annan bodybuilder som inspireras av någon av de tidigare sniffar ammoniak innan sina tyngsta lyft.

    Effekten av detta är att man "taggar till" men långtgående följder är att man blir mer korkad mätt i iq. Men det är efter åratal där man gjort det här kanske en gång varannan vecka på gymmet vid träning och under tävling.

    Så effekten är att du blivit pytte lite mindre smart.

  • Aliona

    Tror du verkligen att det skulle få säljas om det var så giftigt att man dog av en rispa eller en liten stund av inandning? Jag förstår att oron har tagit över, men försök tänka rationellt. 

Svar på tråden Kommer jag dö efter jag inhalerat ammoniak?