• Smillan2011

    Kille tar kontakt efter lång tid

    Träffade en superhärlig kille på en dejtingsida i december 2022. Vi träffades några få gånger runt jul/nyår sen rann kontakten ut i sanden.

    Varken han eller jag hörde av sig till den andre.

    Nu helt plötsligt ca 4-5 månader så hörde han plötsligt av sig. Nu har han hört av sig några gånger inom hyfsat kort tid och vill att vi ska träffas.

    Jag vet inte hur jag ska tolka honom.

    Blev jätteglad att han hörde av sig efter för mig iallafall lång tid, trodde att han hade glömt mig. Mitt dilemma är att det inte känns riktigt seriöst från hans sida.

    Min fråga är: är det bara jag som tycker det är märkligt att man hör av sig efter så lång tid?!

  • Svar på tråden Kille tar kontakt efter lång tid
  • Anonym (My)

    Han har väl tråkigt eller ingen annan just nu. Får du ingen förklaring känns det lite oseriöst 

  • Anonym (000)

    Så där brukar de göra som haft det lite dött på dejtingfronten, då kollar de upp gamla kontakter. Lite som förr tiden då killarna hade en liten svart telefonbok med nummer till gamla flammor. 

  • Anonym (kåt och inom räckhåll)

    Frågan du ska ställa dig är ju varför det rann ut i sanden?

    Vad jag skulle gissa utifrån din reaktion och glädje över att höra ifrån honom var det sannolikt han som valde att försvinna? Ett väldigt vanligt scenario för män generellt har jag förstått på kvinnor som dejtar män.

    Killen har säkert tråkigt och är emellan tjejer om andra varit inne på och bläddrar lite bland potentiella tjejer som det kan bli lite sex med. Det kan ju också vara så att han med tiden börjat tänka mer på dig av olika anledningar. Kanske har han inte träffat någon bättre eller inte hittat någon kvinna som det klickat med eller som velat ha honom? Det kan vara olika faktorer men killar är simpla och det är sällan genomtänkta känslor eller beslut annat än fysiska behov varför de också ofta ghostar fort detta uppnåtts.

    Jag hade personligen varit frestad att säga nej vilket kommer öka hans intresse och krossa hans ego en aning.

  • Core

    Omöjligt att veta, kan ju vara så att han haft nån komplicerad på/av relation med något ex, eller så hittade han inget bättre, eller så har han haft långtids  covid. Som sagt, finns tusen scenarion, fråga?

  • Anonym (gr)

    Om du är intresserad av honom så varför inte. Eller varför rann det ut i sanden senast?

    Jag fick däremot nyligen en kontakt förfrågan från en tinder dejt från förra sommaren på en applikation där jag ej har mitt riktiga namn. Tyckte det var lite läskigt, han måste ha letat rejält som en riktig stalker. Vi träffades 2 gånger förra sommaren och han skrev varje dag tills jag sa att jag inte vill prata mer för vi har inget gemensamt. Blockade även hans nummer då han kunde ringa för att säga ingenting. 

Svar på tråden Kille tar kontakt efter lång tid