• Krulligadamen

    Gravid i v.9 & mår så himla dåligt!

    Hur är det möjligt att ha 2 riktigt bra & smärtfria graviditeter bakom sig och nu den här gången så mår jag så himla dåligt 24/7 🤢
    Hur överlever man? Jag har en tonåring och en 1 åring att ?orka? med och det går knappt just nu. 


    Mina dagar går ut på att bara försöka överleva. Jag mår så illa konstant och jag måste äta regelbundet med knappt 2 timmar emellan annars blir mitt mående så mycket värre? Det enda som typ får mig att må lite okej är att ligga still vilket jag måste göra flera gånger om dagen. 

    Jag som hade tänkt att jag skulle jobba lite extra i sommar, men det skulle aldrig funka just nu, vilket oxå bidrar till att mina mammadagar för 1 åringen snart är rökta? Vad gör man? 😔

    Har funderat på om det är någon idé att ens ringa barnmorskan och beklaga sig i hopp om några goda råd och tips om hur man kan må lite bättre?.

    Jag är livrädd för att behöva ha det såhär under hela graviditeten 😞

    Är det någon som sitter samma båt? 

  • Svar på tråden Gravid i v.9 & mår så himla dåligt!
  • Anonym (Illamående)

    Jag mådde också sämre i min tredje graviditet än de två tidigare.

    Är det just illamåendet du vill bli av med så tycker jag absolut du ska ringa till din barnmorska, det är ju det de är där för. Om du testat receptfria tabletter och åksjukearmand (som funkade för mig i graviditet 1 och 2) så kan de om inte annat skriva ut receptbelagda tabletter åt dig, de gjorde susen för mig när mitt illamående slog till runt v. 8 och jag behövde arbeta heltid.

    Lycka till, hoppas det blir bättre snart :)

  • Anonym (K)

    Hej,

    Jag lider verkligen med dig, det är så tufft att ha det så. 


    Jag fick precis veta att jag väntar vårt sjätte barn, jag har i alla graviditeter varit sängliggande fram till v 25 och sedan mått konstant illa fram till förlossningen. Det är sjukt jobbigt och man behöver en målbild. Jag känner nu att symtomen börjar komma och jag får panik över att bli fången i min egen kropp igen. Man får ta en timme i taget och när jag går och lägger mig tänker jag ?den här dagen kommer aldrig igen?. Det är såklart tufft att ha många små att ta hand om samtidigt också. Men det går. 

    Med det sagt, även om du kommer må mer eller mindre dåligt under en stor del av graviditeten så går det. Det är urjobbigt och ofta vill man krypa ur sitt eget skinn. Men sedan när du har ditt hjärta i famnen är allt jobbigt som bortblåst. Det är min målbild. 


    Skickar kramar till dig och hoppas att du tillhör de allra flesta som börjar må bättre efter v12. 

  • Janssona

    Hej, är grav i v 30 med tredje barnet. Mådde sjukt mycket sämre denna graviditeten. Åt metokloperamid, funkade tills det gick över v 12.. hoppas du mår bättre snart!

Svar på tråden Gravid i v.9 & mår så himla dåligt!