• Svar på tråden Denna bil bra köp?
  • Mandel

    För att svara på om det är ett bra köp måste man ju dit och kolla och känna på den. Provköra osv. Går ju inte att säga på enbart bilder och en bil kan vara klockren och nästa kan vara ett måndagsexemplar.
    Man får kolla serviceboken osv och är det en bilfirma som uppgett årsskatten så borde den väl stämma.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • scrapparlotta
    Mandel skrev 2023-06-20 15:10:42 följande:

    För att svara på om det är ett bra köp måste man ju dit och kolla och känna på den. Provköra osv. Går ju inte att säga på enbart bilder och en bil kan vara klockren och nästa kan vara ett måndagsexemplar.
    Man får kolla serviceboken osv och är det en bilfirma som uppgett årsskatten så borde den väl stämma.


    Vi ska dit och kolla på den i em. Men då jag inte kan nåt om bilar så är det svårt att veta vad jag ska kolla på, fråga om osv. Tänkte om nån bilkunnig kanske hade nån aning om vad som kan bli fel och så på Ford tex. 
  • Anomym som vanligt

    Det är inte mycket skillnad idag mellan olika bilmärken. Serviceboken som nämnts och speciellt viktigt om kamremmen är bytt och när det kanske är dags att byta. Kostar en del att byta men en katastrof om den går av. Prova googla på modellen så får du bättre tips.

  • scrapparlotta
    Anomym som vanligt skrev 2023-06-20 15:32:58 följande:

    Det är inte mycket skillnad idag mellan olika bilmärken. Serviceboken som nämnts och speciellt viktigt om kamremmen är bytt och när det kanske är dags att byta. Kostar en del att byta men en katastrof om den går av. Prova googla på modellen så får du bättre tips.


    Vad ska jag kolla efter i serviceboken då? Om den är servad som den ska?
  • Anomym som vanligt
    scrapparlotta skrev 2023-06-20 15:37:56 följande:
    Vad ska jag kolla efter i serviceboken då? Om den är servad som den ska?
    Ja regelbundet. Slog en koll på nätet och den modellen ska tydligen byta kamrem vid 24000 mil så då är frågan om det är gjort och om inte vad det kostar.
  • scrapparlotta
    Anomym som vanligt skrev 2023-06-20 15:46:40 följande:
    Ja regelbundet. Slog en koll på nätet och den modellen ska tydligen byta kamrem vid 24000 mil så då är frågan om det är gjort och om inte vad det kostar.
    Aha. Och det är den snart uppe i va?
Svar på tråden Denna bil bra köp?