• Maggena

    Ölandsbron

    Hej! Har höjd och broskräck och ska till Öland i sommar med min särbo. Vill inte att mina rädslor ska begränsa mig men vill förbereda mig mentalt. 


    Hur lång tid tar det normalt sett att köra över?

    Finns det någon som har tips på hur jag ska kunna hantera detta?

  • Svar på tråden Ölandsbron
  • Anonym (sommar och sol)

    Beror ju mycket på trafiken men även vädret kan ställa till det ibland. En bra dag kanske runt 7- 8 min över. Problemet på somrarna är ju att det är mycket trafik och det kan bli trafikstockningar, särskilt om det hänt nåt på bron och då kan det ta lång tid. Sen är det ju bara en bråkdel av bron som är riktigt hög, du kan ju blunda om det är jobbigt.

  • Anonym (sommar och sol)

    En annan sak som kanske kan vara aktuell för din del är om du åker färjan Dessi över vattnet och möter upp din särbo i Färjestaden.

  • Anonym (Blundar)

    Gör som jag- blunda över alla broar. Ölandsbron upplevde jag däremot inte som värst. Högakusten-bron är ren tortyr! Hur nån sabla idiot ens kan komma på tanken att bygga nåt så vidrigt övergår mitt förstånd!

  • Maggena

    Tack för tips! Ska fundera på det där med färjan Annars blir det kanske lurar och att blunda som gäller

  • Solrosennn

    Hej! Vilken jobbig rädsla.. Jag har åkt över broar med personer som försökt ta livet av sig. De brukar blunda + lyssna på musik i hörlurar.

Svar på tråden Ölandsbron