• Solrosennn

    Skäms för mitt kön

    Hej! Jag är gravid och har halva tiden kvar. Jag har ångest inför förlossningen, inte för att föda barnet. Utan för att visa mitt kön för barnmorskorna?. Jag skäms något otroligt och har alltid gjort och nu när jag gått upp i vikt känns det ännu värre! Har väldigt långa inre blygdläppar och på framsidan är den hängig och det är som att extra mycket fett samlat/samlar sig där. Jag har liksom inte ens ett ?streck? som syns på framsidan av vaginan. Jag kan liksom dagligen undra hur min man vill leva med denna resten av sitt liv Gråter Det är något jag ALDRIG skulle klara av att prata med någon om. För jag skäms så otroligt mycket och jag har på mina vänner och alla runtomkring att de har ?normala? kön i tights osv. Vill inte ens visa mig på stranden för att det syns så väl? är det NÅGON som känner igen sig?? Då menar jag inte endast lite längre inre blygdläppar?

  • Svar på tråden Skäms för mitt kön
  • Anonym (Ej)

    Jag har inte ens koll på hur jag ser ut där i avseendet om nåt är långt eller kort jämfört med nån slags medelvärde. På riktigt. Varför  bryr du dig? Din man jar ju skaffat barn med dig, tror han bryr sig om annat. Personalen på förlossningen kunde inte bry sig mindre.

  • xnfsm

    Personal inom sjukvården kommer inte bry sig om hur du ser ut där nere. Du borde inte heller behöva bry dig om det, varken nu eller under förlossning. Det är synd att det till och med ska finnas ideal för hur ens underliv ska se ut. Ditt underliv är troligtvis vägen ut för ditt barn, du kan kissa med det, du kan ha sex med det, du kanske kan få orgasm med det - det fyller sin funktion helt enkelt! Oavsett hur det ser ut.

  • Solrosennn

    tack för att ni försöker få det att inte vara ett problem. Men det ÄR verkligen ett problem för mig.. Jag kan alltså inte ens ha vissa byxor, aldrig tights och inte visa mig på stranden. Så tydligt syns det utåt för andra och inte bara för mig.. Kag överdriver verkligen inte. Så jag vill bara inte att mitt kön ska vara en diskussion i fikarummet efter.

  • Solrosennn

    Vill även tillägga att jag har ångest över att min man ska se det tydligt under förlossningen. Så sjukt är det

  • Anonym (Sett allt typ..)

    Varit med på båda mina barns förlossningar och sett vad som hände.
    Tror mamma nr ett sket på sig men det var ju inte dt viktiga - vi fick en frisk dotter.
    Mamma nr två  ...fastnade barnet och fick dras ut med sugklocka, jag har aldrig någonsin känt mig så lite i hela mitt liv.
    Skulle aldrig någonsin göra om det. När personalen står och skriker - Det här barnet MÅSTE komma ut NU!!
    Vad gör man???
    Pojkfan är 18 idag.Glad!!

  • Anonym (Ej)
    Solrosennn skrev 2023-06-26 22:38:04 följande:

    tack för att ni försöker få det att inte vara ett problem. Men det ÄR verkligen ett problem för mig.. Jag kan alltså inte ens ha vissa byxor, aldrig tights och inte visa mig på stranden. Så tydligt syns det utåt för andra och inte bara för mig.. Kag överdriver verkligen inte. Så jag vill bara inte att mitt kön ska vara en diskussion i fikarummet efter.


    Menar du till skillnad från de som spricker sönder helt och fullt? De som kräks och bajsar ner hela sängen och sköterskorna? Varför skulle de reagera på just dig? Jag har som sagt noll koll på hur mitt utseende där nere är och jag rakar mig inte. 


    Jag tror du behöver prata med någon om detta. Kan säga att jag under mitt 40-åriga liv aldrig inett omklädningsrum eller på stan reagerat över nån annans underliv. Aldrig. Jag bryr mig inte. Jag tror det sitter i huvudet på dig.

  • xnfsm
    Solrosennn skrev 2023-06-26 22:38:04 följande:

    tack för att ni försöker få det att inte vara ett problem. Men det ÄR verkligen ett problem för mig.. Jag kan alltså inte ens ha vissa byxor, aldrig tights och inte visa mig på stranden. Så tydligt syns det utåt för andra och inte bara för mig.. Kag överdriver verkligen inte. Så jag vill bara inte att mitt kön ska vara en diskussion i fikarummet efter.


    Även om du skulle bli ett föremål för diskussion i fikarummet, vilket jag knappast tror, så kommer du aldrig få veta det. Lite lätt självupptaget drag att tro att andra ens bryr sig eller har tid att prata om ditt underliv så pass. Din man behöver inte stå framför, han kan stå vid sidan av dig eller bakom tex. 
  • Anonym (k)

    Låter som ett helt vanligt kön. Du har antagligen ingen aning om någon har opererat eller använder saker för dölja som tros eller flapskydd i sina leggings-

  • Anonym (Inget streck)

    Jag har heller inget som helst streck där nere. Minns inre blygdläppar är betydligt längre än dom yttre och ser man framifrån så är det först typ klitoris man ser som en svullen knapp och sen inre blygdläppar som hänger ner. MEN jag känner att jag inte kan bry mig mindre. Min snippa har fött tre fantastiska barn, min man älskar att slicka den, den ger mig fantastiska orgasmer både med och utan min man, den fungerar att kissa med och den funkar i alla viktiga avseenden. Aldrig någon som klagat på den förutom möjligen mina barn som påpekat att den är ful varpå jag säger lite skämtsamt att det är deras fel. Haha. 
    Men skämt och sido jag accepterar mitt underliv och älskar det för vad det är. Och jag älskar att gå runt naken framför min man. 
    Och vad det gäller förlossningar så har jag dels fött tre egna men har även stått på andra sidan i form av jobb och tro mig, ingen verkligen ingen tänker på hur ditt underliv ser ut. Tro mig det stora huvudet som dom ser komma ut därifrån kommer skymma allt. Och för den delen innan bebis kommer ut och dom undersöker osv kollar dom sällan dig mellan benen. Dom brukar sätta sig och sticka in fingrarna medan dom kollar på något annat. Dom behöver bara känna, inte se. 

    Lycka till på förlossningen. Det är det mest fantastiska jag gjort och skulle kunna göra det hundra gånger till. 

  • Anonym (Ode)

    Oroa dig inte så mycket och sluta tänk på det som en defekt. Fler än du tror har långa inre blygdläppar, det är bara dagens porr där det inte är så vanligt.

    när du ligger där i förlossningssalen och ska föda så är utseendet på ditt kön det sista du kommer oroa dig för. Hela situationen är märklig och utlämnande och de som är i rummet ser sånt här flera gånger varje dag och kommer inte tycka att du är ovanlig på något sätt. Allt deras fokus är på din och bebisens hälsa och förlossning.

    om tights får sig att känna dig utelämnad så använd inte det. Det är egentligen ingen större skillnad mot att någon annan hoppar över tights pga övervikt eller celluliter. Men vill du ha tights så bär det då med stolthet. Med trosor under och mönstrade tights av kvalitet så har jag svårt att tro att andra skulle se en sådan sak. jag har inte tights på mitt jobb och ingen annan heller. Det är något jag har hemma eller på gymmet.

Svar på tråden Skäms för mitt kön