• mulin

    Positivt test, vilken vecka VUL?

    Jag har fått positivt graviditetstest efter min testdag. Ringde för att meddela resultatet och få en VUL inbokad. Ska dit om 5 dagar och kommer då endast vara i V 6+1. Är inte det i tidigaste laget? 


    Med sonen fick jag VUL inbokad ca 10 dagar senare än denna gång. Är rädd att hjärtat inte ska ha hunnit börja slå än och att det kommer skapa eventuell onödig oro? 

    när fick ni eran VUL inbokad? 

  • Svar på tråden Positivt test, vilken vecka VUL?
  • Pimpinellan

    Grattis! Jag har inte varit med om att en IVF-klinik rekommenderar VUL före v.8 just pga osäkerheten. Hjärtat slår visserligen efter 21 dagar, men det är inte säkert det syns v.7. V.8 ska det definitivt synas däremot. Hoppas det går bra!

  • mulin
    Pimpinellan skrev 2023-07-02 18:10:35 följande:

    Grattis! Jag har inte varit med om att en IVF-klinik rekommenderar VUL före v.8 just pga osäkerheten. Hjärtat slår visserligen efter 21 dagar, men det är inte säkert det syns v.7. V.8 ska det definitivt synas däremot. Hoppas det går bra!


    Tack 🥰
    Nej jag har också bara erfarenhet av att man får VUL runt V 8-10. Ifrågasatte inte när vi bestämde datum på telefon för jag tänkte Att Jag skulle vara i vecka 8 då men inser att vi precis gått in i vecka 7.. hoppas att det ska vara nog med tid för att se ett pickande hjärta ❤️
  • mulin
    Orkidé8181 skrev 2023-07-14 12:59:51 följande:

    Hur gick det? 


    såg ni något hjärta? :)

    vi var på VUL i v 7+0 efter ivf.



    Det gick bra! man kunde se ett Pickande hjärta. :) 

    7+0 känns ändå rimligt! Jag frågade om detta när vi var på VUL och hon som gjorde det sa att hon också tyckte det var tidigt men att hjärtat ska ha börjat slå vid denna tidpunkt men beroende på apparater är det inte säkert att man kan se det så tidigt. Men för oss gick det bra iaf 🥰
  • Orkidé8181
    mulin skrev 2023-07-15 21:12:58 följande:

    Det gick bra! man kunde se ett Pickande hjärta. :) 

    7+0 känns ändå rimligt! Jag frågade om detta när vi var på VUL och hon som gjorde det sa att hon också tyckte det var tidigt men att hjärtat ska ha börjat slå vid denna tidpunkt men beroende på apparater är det inte säkert att man kan se det så tidigt. Men för oss gick det bra iaf 🥰
    Åh vad härligt:)
    vilken vecka är du i nu?
  • mulin
    Orkidé8181 skrev 2023-07-15 21:35:28 följande:
    Åh vad härligt:)
    vilken vecka är du i nu?
    Vecka 8 🥰
  • Orkidé8181
    mulin skrev 2023-07-16 01:09:12 följande:
    Vecka 8 🥰
    Då är vi nästan synkade, jag är i v 9, går in inverka 10 imorgon :)
  • mulin
    Orkidé8181 skrev 2023-07-16 07:49:38 följande:
    Då är vi nästan synkade, jag är i v 9, går in inverka 10 imorgon :)
    Spännande , ja då skiljer det inte mycket. Kul att följas åt! :) 
  • Orkidé8181
    mulin skrev 2023-07-16 10:39:31 följande:
    Spännande , ja då skiljer det inte mycket. Kul att följas åt! :) 
    Ja :)

    när har du BF?
  • mulin
    Orkidé8181 skrev 2023-07-16 11:55:36 följande:
    Ja :)

    när har du BF?

    BF blev på skottårsdagen, så 29/2! Dudå? :)

  • mulin
    Pimpinellan skrev 2023-07-16 13:15:16 följande:

    Grattis!  // Glad


    Tusen tack 🥰
  • Orkidé8181
    mulin skrev 2023-07-16 13:41:29 följande:

    BF blev på skottårsdagen, så 29/2! Dudå? :)


    Oj, vilket spännande datum :D

    jag fick 19/2, men mina 2 tidigare har kommit 1 vecka innan så räknar nästan med det :)
  • mulin
    Orkidé8181 skrev 2023-07-16 14:44:48 följande:
    Oj, vilket spännande datum :D

    jag fick 19/2, men mina 2 tidigare har kommit 1 vecka innan så räknar nästan med det :)
    Okej! Ja då är det väl ganska stor chans att denna också blir lite tidigare än BF. 
    Sonen kom 3 dagar innan BF så självklart finns en Tor förhoppning om att slippa gå över tiden och sättas igång osv även denna gång! 

    Hur mår du då? :)
  • Orkidé8181
    mulin skrev 2023-07-17 00:52:26 följande:
    Okej! Ja då är det väl ganska stor chans att denna också blir lite tidigare än BF. 
    Sonen kom 3 dagar innan BF så självklart finns en Tor förhoppning om att slippa gå över tiden och sättas igång osv även denna gång! 

    Hur mår du då? :)
    Ja nej det bästa är om allt sköter sig självt, har aldrig blivit igångsatt men känns som jag föredrar att allt startar av sig självt :)

    jag mår ganska illa och är jätte trött, tredje veckan nu med väldigt jobbigt illamående ? hur mår du? 
  • mulin
    Orkidé8181 skrev 2023-07-17 08:50:39 följande:
    Ja nej det bästa är om allt sköter sig självt, har aldrig blivit igångsatt men känns som jag föredrar att allt startar av sig självt :)

    jag mår ganska illa och är jätte trött, tredje veckan nu med väldigt jobbigt illamående ? hur mår du? 
    Samma här! Har haft fruktansvärt illamående! nu är det tredje dagen jag vaknar upp och inte känner av det extrema illamåendet så jag håller tummarna att det kanske äntligen början vända! :) och tröttheten ska vi inte ens prata om, gäspar mig igenom hela dagarna?
  • Orkidé8181
    mulin skrev 2023-07-21 09:47:32 följande:
    Samma här! Har haft fruktansvärt illamående! nu är det tredje dagen jag vaknar upp och inte känner av det extrema illamåendet så jag håller tummarna att det kanske äntligen början vända! :) och tröttheten ska vi inte ens prata om, gäspar mig igenom hela dagarna?
    Ja det är så jobbigt! 😕

    vissa dagar kan det gå jätte bra att äta vissa saker sedan nästa dag funkar det inte alls 😕
    samtidigt tänker jag på mat och något att äta hela tiden?

    vad skönt att det börjar släppa lite för dig, mina kvällar är fortfarande katastrof 😩
    har så svårt att somna för jag mår så illa 😕
Svar på tråden Positivt test, vilken vecka VUL?