• Susan88

    Köra på flera trafikskolor

    Är det någon/några här inne som kört på flera trafikskolor? För att maxa körningen, tänker jag. Jag kan nämligen bara köra på en Trafikskola så jag tänker ifall jag kanske ska skriva in mig på 2 stycken. En som har helgöppet och en som jag kan ta vardagar (den är dessutom närmre mitt jobb och hem). Någon som gjort så att man skrivit in sig på flera körskolor liksom?

  • Svar på tråden Köra på flera trafikskolor
  • Anonym (Ok)
    Susan88 skrev 2023-07-11 08:50:47 följande:
    Köra på flera trafikskolor

    Är det någon/några här inne som kört på flera trafikskolor? För att maxa körningen, tänker jag. Jag kan nämligen bara köra på en Trafikskola så jag tänker ifall jag kanske ska skriva in mig på 2 stycken. En som har helgöppet och en som jag kan ta vardagar (den är dessutom närmre mitt jobb och hem). Någon som gjort så att man skrivit in sig på flera körskolor liksom?


    Nej, aldrig hört talas om detta. Förstår inte vitsen med det. Välj den som passar dig bäst.
  • Anonym (KK)

    Kolla om du kan få tätare mellan lektionerna eller ta en intensivkurs. 

    Har du någon att köra privat med?

  • Susan88
    Anonym (KK) skrev 2023-07-11 09:18:35 följande:

    Kolla om du kan få tätare mellan lektionerna eller ta en intensivkurs. 

    Har du någon att köra privat med?


    Nej, jag kan tyvärr inte köra privat. Men ska se ifall jag kanske kan lyckas få kvällstider. Grejen är den att det är svårt när man jobbar heltid mellan 8-16:30 varje dag. Och så måste jag ta mig till Trafikskolan kommunalt också så då tar allt ju ännu länge tid. Men ska se ifall jag kan få skjuts till trafikskolan så vinner jag lite tid.
  • Anonym (KK)
    Susan88 skrev 2023-07-11 12:15:38 följande:
    Nej, jag kan tyvärr inte köra privat. Men ska se ifall jag kanske kan lyckas få kvällstider. Grejen är den att det är svårt när man jobbar heltid mellan 8-16:30 varje dag. Och så måste jag ta mig till Trafikskolan kommunalt också så då tar allt ju ännu länge tid. Men ska se ifall jag kan få skjuts till trafikskolan så vinner jag lite tid.
    Dubbellektioner?

    Din nuvarande skola har inte helgpass?
  • Susan88
    Anonym (KK) skrev 2023-07-11 12:18:09 följande:
    Dubbellektioner?

    Din nuvarande skola har inte helgpass?
    Ja dubbellektioner ska jag såklart ta på helgerna (lördagar) men i veckan måste jag ju också köra. Annars tar det evigheter. Men jag tror nog att jag kan lösa det genom att få skjuts till trafikskolan och köra efter jobbet. Vill försöka köra 3 gånger i veckan. Får väll bli hektiskt schema en period men säkert värt det sen i slutändan. Svårt bara när man har hundar och barn och är ensamstående...

    Nej trafikskolan som finns på min ort har inte helgöppet.
  • Anonym (Ja)

    Klart du kan vara inskriven på flera körskolor!

  • Susan88
    Anonym (Ja) skrev 2023-07-11 12:27:55 följande:

    Klart du kan vara inskriven på flera körskolor!


    Ja jag tänkte att det finns väll inget som säger att jag INTE kan var inskriven på 2 Trafikskolor!
    Jag har skrivit in mig på 2 st nu. Den ena är i min kommun och där kommer jag köra på vardag-kvällar efter jobbet. Och sen den andra trafikskolan är i grannkommunen där jag kör på helgerna. På så sätt får jag mängdträning då jag inte kan övningsköra privat.
Svar på tråden Köra på flera trafikskolor