• pandarinen

    Jag blir snart knäpp, varför blir jag inte gravid

    Än är inte denna månaden förbi, är mellan äl och bim men en sak som gör att jag blir ledsen är att jag alltid får en gul tjockare flytning ca en vecka efter äl, följt av ytterligare en gul tjockare flytning ca tre dagar innan mens. 


    Det har blivit som ett tecken för mig att det blev ingen graviditet den här månaden heller, även om det kanske inte alls egentligen är ett tecken på graviditet eller ej, så blir jag alltid lite deppig då. 

    Jag får även en tjockare gul flytning 1-2 dagar innan ÄL- utslag. 


    Snälla jag behöver lite peppande ord och även lite fakta att de här gula flytningarna inte har något med graviditet eller ej. 
    Vi har försökt nu i 2 1/2 år. 

  • Svar på tråden Jag blir snart knäpp, varför blir jag inte gravid
  • pandarinen
    pandarinen skrev 2023-07-15 15:45:36 följande:

    Vad kan gula flytningar vara tecken på? 


    Det är ju bara vid totalettbesök jag upptäcker att de är gulaktiga och de sker alltid vid samma tidpunkt, i cykel. Och sker bara en gång under den dagen. 
  • pandarinen
    Vanjasöt skrev 2023-07-15 15:10:36 följande:

    Varför söker ni inte vård ? 


    Tiden har rusat iväg, vi har sökt vård men de kan inte hjälpa oss då vi har välsignats med ett gemensamt barn sedan tidigare och vi vill inte gå vidare privat.
  • Elzzz
    pandarinen skrev 2023-07-16 15:09:31 följande:
    Tiden har rusat iväg, vi har sökt vård men de kan inte hjälpa oss då vi har välsignats med ett gemensamt barn sedan tidigare och vi vill inte gå vidare privat.


    Precis, den offentliga sjukvården finansierar bara första barnet. Eventuella syskon får man finansiera själv. Varför vill ni inte göra en privat utredning? Det är inte nödvändigt så att ni måste göra en dyr IVF (om det är pengar det handlar om). Det kan vara så enkelt som att du behöver tabletter för din ägglossning.

    Det där med gula flytningar och graviditet känner jag inte igen. Man får ju ofta rikligare flytningar, dock tunna och ljusa - dessutom börjar det vanligen några veckor in i graviditeten. 

Svar på tråden Jag blir snart knäpp, varför blir jag inte gravid