• USA111

    Idiot tant

    Ingne började på mitt jobb efter nyår det är fortfarande lika skit. Då ska hon ej säga som ska ordna praktik. Vi får se hur du känner efter nyår varför skulle det blitt bättre de lyssnar lika lite som innan. Ingen börja

  • Svar på tråden Idiot tant
  • RenLuft
    USA111 skrev 2023-07-23 19:44:28 följande:
    Idiot tant

    Ingne började på mitt jobb efter nyår det är fortfarande lika skit. Då ska hon ej säga som ska ordna praktik. Vi får se hur du känner efter nyår varför skulle det blitt bättre de lyssnar lika lite som innan. Ingen börja


    Hej,
    du får gärna skriva allt och ge tydlig information. Du får tänka på att läsarna inte alls vet vad detta rör sig om, så du måste ta utifrån din bakgrund, vad allt rör sig om, vad händer och vad är det du eventuellt undrar.

    Ingen skall börja på ditt jobb efter nyår och det är fortfarande lika dåligt. Då skall en person som skall ordna praktik, säger: ''Vi får se hur du känner efter nyår''. Jag har nu omskrivit, texten, är det något jag inte förstår så får du rätta härifrån.

    Resten av tråden, förstår jag inte. De lyssnar lika lite som innan, ingen börjar. Du vill börja någonstans och du har fått det bekräftat att ingen skall börja efter nyår. Du anser alltså att du kan ta jobbet.

    Det är jättebra att du visar framfötterna, var tydlig med att du verkligen vill ha jobbet.

    Är det AF som inte förstår eller arbetsgivaren?

    Det kan vara som så att om arbetsgivaren vill att du skall praktisera i ca halvår, för att du skall ''känna efter'', så kan det handlar om att de vill utnyttja dig, så du skall jobba för smålön.

    Se till att du skriver på avtal och så, så du är försäkrad bland annat.

    Hoppas allt blir bra för dig!
  • USA111

    Ja på min dv. Jag ville ha praktik och messade hon som fixar det som nu är handledare och då sa hon vi får se hur du känner efter nyår. inte börjat nån social som lyssnar

  • RenLuft
    USA111 skrev 2023-07-23 22:18:52 följande:

    Ja på min dv. Jag ville ha praktik och messade hon som fixar det som nu är handledare och då sa hon vi får se hur du känner efter nyår. inte börjat nån social som lyssnar


    Jag tycker det bara låter positivt att du är peppad till att ta jobbet. Det visar att du är ambitiös och passionerad. Det är något som alla arbetsgivare ha ifrån sina anställda.

    Fortsätt praktisera och inkomsten får väl du så som du skall? Vad skönt att du har en handledare som hjälper dig.

    Försök visa att du verkligen trivs med jobbet och fortsätt. Det är ändå bara 5-6 månader, sen blir nyår över. Det går fortare än vad du tror.

    Lycka till! :)

    Hoppas det blir bra för dig!
  • FillippaFL
    RenLuft skrev 2023-07-23 23:08:32 följande:
    Jag tycker det bara låter positivt att du är peppad till att ta jobbet. Det visar att du är ambitiös och passionerad. Det är något som alla arbetsgivare ha ifrån sina anställda.

    Fortsätt praktisera och inkomsten får väl du så som du skall? Vad skönt att du har en handledare som hjälper dig.

    Försök visa att du verkligen trivs med jobbet och fortsätt. Det är ändå bara 5-6 månader, sen blir nyår över. Det går fortare än vad du tror.

    Lycka till! :)

    Hoppas det blir bra för dig!
    Som jag uppfattar det går TS på daglig verksamhet där hon inte trivs. Hon vill därför gå på praktik men får svaret att hon ska avvakta och se hur det blir på den dagliga verksamheten. Men det har inte börjat någon person som är social där, så TS är missnöjd.
Svar på tråden Idiot tant