• bananskal123

    Nidblödning?

    Hej!


    Jag blev gravid i februari (tog test 9 mars och det var positivt) sen fick jag mf 19 mars. 


    Nu är jag lite förvirrad. Min mens var sen förra månaden men kom till slut. Jag har enligt appen FLO haft ägglossning mellan 17 - 23 juli, jag och min kille låg då tors/fre/lör/sön och nu den 25 juli så har jag fått en rosa-aktig flytning/blödning. Jag är kissnödig ofta, trött och yr samt att det känns lite konstigt i brösten. Min BIM är 5 augusti så det är ett tag dit. Testade gravtest idag och fick neg. 


    Finns det någon som haft lika? Var du gravid/inte gravid? När plussade du? 

    Vill så gärna att det ska visa + men vågar inte hoppas för mycket. 


  • Svar på tråden Nidblödning?
  • Anonym (Anni)

    Lite tidigt för nidblödning, den brukar komma i samband med eller strax innan mensen är beräknad. Symptomen du beskriver är ju absolut tecken på eventuell graviditet men även det är för tidigt. De skulle isåfall komma i samband med att hcg ökar i kroppen och eftersom du har tagit ett test som är negativt är det förmodligen inte det. Men ha is i magen och vänta några dagar, sen kanske du kan ta ett testa tidigt-test. Lycka till! 

  • svansmamman

    Nidblödning kommer i samband med att ägget fäster i livmodern, vilket det som regel gör ca 6-8 dagar efter ägglossning (dvs inte i samband med mens som någon ovan felaktigt påstår). Det kan alltså inte vara det du fått nu. Vidare är det inte möjligt att ha några gravidsymptom förens ägget fäst, så det är också för tidigt. Symtom och positivt gravtest kommer båda till följd av gravidhormonet HCG, så med tanke på att testet var negativt har du inte (tillräckligt) med HCG i kroppen för att få symptom eller positivt gravtest. 


    Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök ha is i magen och känn inte efter för mycket. Risken är att du bara blir besviken och det finns ändå inget mer du kan göra för att påverka. Du skriver att du använder appen flo, tempar du alternativt testar med ägglossningstest som komplement till den? Att ha ett så stort fönster som 17-23 juli för ägglossning låter misstänkt som att appens algoritm räknat ut det utifrån tidigare cyklar, vilket inte är tillförlitligt. Skulle du haft ägglossning 17 juli har ni ju i sådana fall missat ägglossningen, och det kan då vara en vanlig mellanblödning. 

  • bananskal123

    Hej igen, tack för svar! :D 
    Jag läste som en idiot om detta och känner mig lite klokare. Blir lite nojig när varje cykel är olikt den andra. 


    Fick min mens nu den 6 aug och hoppas att vid denna cykel ha lite bättre chanser då jag ska prova köra med ägglossningstester. 


    Dock så hade jag som mensvärk på bara ena sidan i 7-10 dagar innan mensen kom vilket jag aldrig haft innan. Är lite misstänksam på vad det kan vara, någon annan som haft detta?  

Svar på tråden Nidblödning?