• Sidy

    App för att se var mitt barn befinner sig - Android mobil

    Jag skulle vilja installera en app i mobilen för att se var mitt barn befinner sig och har några önskemål:
    * det skall vara en gratis app
    * vara på svenska
    * fungera på Android mobil

    Jag har i nuläget Telia Familj men den skall läggas ner så jag behöver hjälp med att hitta ett annat alternativ.

    Har Ni några förslag?

  • Svar på tråden App för att se var mitt barn befinner sig - Android mobil
  • Mortiscia80

    Om barnet är under en viss ålder, tror det är 13 år, så kan man använda Family Link som finns genom Google. Man kommer åt det både via telefonen och datorn. Annars har väl Snapchat en sådan funktion?

    Titta här annars: www.google.com/search%C3%A5ra+telefon+android+app&oq=sp%C3%A5ra+telefon+android+app&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIICAEQABgWGB7SAQg0ODEzajFqN6gCALACAA&sourceid=chrome&ie=UTF-8

    (Sökte på spåra telefon android app)

  • Sidy

    Tack för svar😀

    Ja det stämmer att SnapChat har en sån funktion men sätter man på "spökläge" så ser man inte var dom befinner sig.
    Detta är vanligt i kompis gänget (10-12 åringar) för att dom inte skall kunna kolla varandra vart dom är....

    Alltid bra att få tips från andra föräldrar/vuxna om vilka appar dom använder för alla verkar inte vara så tillförlitliga och flera verkar har fördröjd positions uppdatering.....

  • Mortiscia80
    Sidy skrev 2023-07-30 18:40:00 följande:

    Tack för svar😀

    Ja det stämmer att SnapChat har en sån funktion men sätter man på "spökläge" så ser man inte var dom befinner sig.
    Detta är vanligt i kompis gänget (10-12 åringar) för att dom inte skall kunna kolla varandra vart dom är....

    Alltid bra att få tips från andra föräldrar/vuxna om vilka appar dom använder för alla verkar inte vara så tillförlitliga och flera verkar har fördröjd positions uppdatering.....


    Ja men oavsett app så kan ditt barn alltid avinstallera den. Här är iaf instruktionerna för att hitta sin Android, den borde vara svårare för ungdomen att stänga av: support.google.com/accounts/answer/3265955
  • Alexi

    Mina barn och jag kör iPhone så då har vi ju hitta vänner. Men för att min man och jag ska se varandra (han har android)  så har vi nu Google maps till detta. Funkar bra. 

  • Ellie

    Jag använder smartthingsfind. Jag brukade googla "hitta samsung" och fick då den länken.

Svar på tråden App för att se var mitt barn befinner sig - Android mobil