• CXZCXZ123

    Bim +23

    Hej Alla!

    Jag hade min sista mensens första dag den 9 juni 2023. Och för första gången i mitt liv ever, kommer inte min mens. Jag har mens allt från 26-27 dagar. Vilket för mig har varit en regelbunden mens. Min mens har alltid kommit varje månad sen jag fick min första mens i livet. Men min sista mencykel var 3 dagar sen, så jag fick mens dag 29 i min cykel. Sen dess har min mens inte kommit :/

    Jag har gjort flera graviditets test
    Alla har varit negativa, jag har mensvärkar till och från sedan den 11 juli. Gravid test var fortfarande negativt, men fortfarande ingen mens. Idag är jag 23 dagar över tiden enligt min kalender.

    När jag försöker kontakta gyn eller min VC säger dom bara till mig och göra nytt test. 

    Jag förstår inte vad som kan ha hänt :/ känner mig rädd att det är nått allvarligt fel. 

  • Svar på tråden Bim +23
  • Pimpinellan

    Om man haft äl och inte blivit gravid får man mens när man ska. Har man haft äl och blivit gravid får man ett plus. Det är extremt sällsynt att inte få ett positivt gravtest när man är gravid och passerat v.4.
    Återstår att du inte hade äl alls eller mycket senare äl än du trodde. Tycker du ska gå till en privat gynläkare för koll så du slipper undra. Vanliga vården gör inget förrän mensen varit borta ett halvår.

Svar på tråden Bim +23