• Anonym (Frida)

    Kvinnor tycker det är skönare med kondom?

    Jag tror nog ändå att det är det. Det blir mer friktion på något sätt. Känns mer än utan. Utan kondom försvinner en del känsla liksom. Är det så det känns för männen att ha kondom?

    Om man nu bortser från att det är härligare att vara närmare sin älskare.

    Vad tycker ni andra? Hur upplever ni känslan i slidan?

  • Svar på tråden Kvinnor tycker det är skönare med kondom?
  • Anonym (Quinn)

    Helt klart skönare utan (för mig) Och jag känner hans hud och värme bättre.

    blir alltid lite irriterad i slidan efter ha legat med kondom (antar att det är latexen som jag är lite små allergisk mot) och sen tycker jag lukten är rätt avtändande.

  • Anonym (Man 53 år make)
    Mimmi P skrev 2023-08-01 02:06:26 följande:

    Känns mycket skönare utan. Har aldrig gillat kondom. Det känns onaturligt på något vis.

    Också tar den bort den sköna känslan när sprutet kommer. 
    Är det ingen annan som gillar att känna det?


    Min fru vill väldigt gärna känna sprutet i sig, helt klart har hon behållning av det...Glad
  • Pixie99
    Anonym (Quinn) skrev 2023-08-01 10:25:01 följande:

    Helt klart skönare utan (för mig) Och jag känner hans hud och värme bättre.

    blir alltid lite irriterad i slidan efter ha legat med kondom (antar att det är latexen som jag är lite små allergisk mot) och sen tycker jag lukten är rätt avtändande.


    Är det inte glidmedlet då? Jag själv fixar inte alls de silikonbaserade varianterna som de flesta kondomerna är behandlade med. Besvären fortsatte även när vi hade slutat köra med kondom men fortfarande använde silikonbaserade glidmedel. Den där känslan av sveda i slidan försvann inte förrän vi gick över till vattenbaserade glidmedel som man köper på apoteket. Inga mer besvär därefter.
  • Anonym (Quinn)
    Pixie99 skrev 2023-08-01 11:11:00 följande:
    Är det inte glidmedlet då? Jag själv fixar inte alls de silikonbaserade varianterna som de flesta kondomerna är behandlade med. Besvären fortsatte även när vi hade slutat köra med kondom men fortfarande använde silikonbaserade glidmedel. Den där känslan av sveda i slidan försvann inte förrän vi gick över till vattenbaserade glidmedel som man köper på apoteket. Inga mer besvär därefter.
    Ingen aning, kanske, eller så är det friktionen som gör det. Har inte behov av glidmedel annars.

    anyway, spelar inte så stor roll då jag inte har sex speciellt ofta ändå.
  • Anonym (Ui)

    Kan vara skönare med så länge jag inte blir torr, vilket jag tyvärr ofta blir med kondom. 

  • Anonym (Utan, helt klart)

    Utan, helt klart. Jag gillar att känna hans njutning i hans penis som är i mig, därför för stunden min penis och en del av min njutning (svårt att förklara). Med kondom kan jag inte göra det riktigt.

  • Anonym (Utan)
    Anonym (Frida) skrev 2023-07-31 15:46:20 följande:
    Kvinnor tycker det är skönare med kondom?

    Jag tror nog ändå att det är det. Det blir mer friktion på något sätt. Känns mer än utan. Utan kondom försvinner en del känsla liksom. Är det så det känns för männen att ha kondom?

    Om man nu bortser från att det är härligare att vara närmare sin älskare.

    Vad tycker ni andra? Hur upplever ni känslan i slidan?


    Varför tror du att det du tycker/känner  är vad andra tycker/känner? 
    Jag tycker det svider och gör ont. Känner inte värmen från kuken heller. 
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Utan) skrev 2023-08-01 20:39:33 följande:
    Varför tror du att det du tycker/känner  är vad andra tycker/känner? 
    Jag tycker det svider och gör ont. Känner inte värmen från kuken heller. 

    Tror som i att det är nog det jag får svara för egen del. Har känts lite olika tycker jag och tänkt jag kanske inbillat mig men nu tyckte jag kändes det mer påtagligt att det känns mer i slidan och blir mer stimulans.

  • Anonym (Man)
    Anonym (Frida) skrev 2023-08-02 00:18:17 följande:

    Tror som i att det är nog det jag får svara för egen del. Har känts lite olika tycker jag och tänkt jag kanske inbillat mig men nu tyckte jag kändes det mer påtagligt att det känns mer i slidan och blir mer stimulans.


    Vad menar du. Skönare med eller utan?
  • Anonym (Man)

    För min fru är det lite kluvet. I stunden känner hon av mera utan kondom. Men med kondom tar det mycket längre för mig innan jag kommer, och de längre samlagen gör att hon hinner känna mera, kanske komma fram till orgasm. Så totalt set så är det skönare med kondom för henne. Så funkar det med mig. Hon hade en kille förut som kunde komma flera gånger på raken, så med honom var det skönare utan kondom tyckte hon, eftersom hon kunde få både långvarig stimulans och närheten utan kondom emellan.

  • Anonym (haha)

    Funkar med matolja med, som erfaren vet jag att i mina dagar när vi knullade som fan på festivaler då körde jag margarin och olja. Tjejer klagade inte iallafall. 

    Kondom är ju ett påhitt bara.

  • Anonym (Frida)
    Anonym (Man) skrev 2023-08-02 07:42:14 följande:
    Vad menar du. Skönare med eller utan?
    Skönare utan. Om man bortser från andra aspekter än rent fysiska känslan i slidan att det känns mer.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Man) skrev 2023-08-02 07:42:14 följande:
    Vad menar du. Skönare med eller utan?
    Anonym (Frida) skrev 2023-08-02 14:18:47 följande:
    Skönare utan. Om man bortser från andra aspekter än rent fysiska känslan i slidan att det känns mer.
    Nej, skönare MED kondom sk det stå!

  • Anonym (F)
    Anonym (Frida) skrev 2023-08-02 14:19:32 följande:
    Anonym (Frida) skrev 2023-08-02 14:18:47 följande:
    Skönare utan. Om man bortser från andra aspekter än rent fysiska känslan i slidan att det känns mer.
    Nej, skönare MED kondom sk det stå!

    De flesta tycker nog det är skönare utan, men för mig går det bra vilket som. Det ger ju också ett bra skydd.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (F) skrev 2023-08-02 14:23:42 följande:
    De flesta tycker nog det är skönare utan, men för mig går det bra vilket som. Det ger ju också ett bra skydd.
    Är du kvinna eller man?
  • Anonym (Man50)

    Min fru föredrar att jag använder kondom för min sperma gör att det svider efter jag kommit i henne. Hon har problem med sköra slemhinnor sen klimakteriet, innan föredrog hon utan kondom. Hon tycker också det känns lite mer med än utan, mer friktion. Själv föredrar jag förstås utan men går rätt bra med också.

  • Anonym (sexbomb 50)

    Gud nej, bort med kondomen, mycket bättre utan.

    Men man får klart vara mycket selektiv då ang. vem man har sex med.

Svar på tråden Kvinnor tycker det är skönare med kondom?