• sommar2019juni

    Snälla säg att jag inte är gravid

    Hej! Är på semester men de enda jag kan tänka på är tänk om jag är gravid, vet inte varför jag börja tänka på det men började läsa om folk som fött barn utan att veta..

    har ingen butik nära så kan inte köpa gravtest. Har inget preventivmede, kör NC men alltid med kondom, om jag är gravid skulle de vara då jag låg i slutet av mars och skulle i så fall vara i v 20 ungefär.
    har sedan dess haft regelbunden mens precis som vanligt, brösten normala, är själv väldigt smal så tänke4 att i denna vecka borde jag se de på magen?

    känner mig dock senaste veckan lite svullen långt ner i magen, men tror det kan bero på att jag nu skjutit på mensen pga semestern?

  • Svar på tråden Snälla säg att jag inte är gravid
  • Anonym (Lis)

    Du har regelbunden mens och inga symptom, ingen mage.(magen känns ofta svullen i typ v13)

    varför skulle du vara gravid?
    Du har skyddat dig och har mens.
    Ser du på NC att du har ÄL varje månad?

  • sommar2019juni

    Blev bara så extremt nojig, och kan inte släppa det?
    vet att kondomen sprack när vi hade sex då men att han inte kom, tog trots det ett dagen efter piller men tror det kan ha varit för sent..

    ja jag får ägglossning i appen varje månad, regelbundet

  • Anonym (Lis)
    sommar2019juni skrev 2023-08-02 07:59:00 följande:

    Blev bara så extremt nojig, och kan inte släppa det?
    vet att kondomen sprack när vi hade sex då men att han inte kom, tog trots det ett dagen efter piller men tror det kan ha varit för sent..

    ja jag får ägglossning i appen varje månad, regelbundet


    Släpp det.


    Du har regelbunden ÄL enligt din temp som inte legat högt sedan den gången och du får mens regelbundet och du har inte haft några som helst övriga symptom.
    Du är inte gravid, släpp det.

  • Anonym (B)
    sommar2019juni skrev 2023-08-02 07:59:00 följande:

    Blev bara så extremt nojig, och kan inte släppa det?
    vet att kondomen sprack när vi hade sex då men att han inte kom, tog trots det ett dagen efter piller men tror det kan ha varit för sent..

    ja jag får ägglossning i appen varje månad, regelbundet


    Eftersom du får ägglossning så är du inte gravid, 100 % säkert.
  • sommar2019juni

    Tack för era svar! Lider av en extremt övertänkande hjärna och kände hur min semester förstörs av oron av detta, tack snälla för era svar! <3

Svar på tråden Snälla säg att jag inte är gravid