• Grodan90

    Svajig relation

    Jag börjar bli osäker på min relation. Jag och min man har tre barn tillsammans. Senaste tiden har jag börjat ifrågasätta mina känslor för honom. Jag drar det stora lasset med barnet, hemmet osv. Jag är föräldraledig och nu har vi semester ihop, eller ja min man har semester men för mig är det som vanligt, jag tar hand om barnen på nätter, tidiga mornar, fixar med disk, mat osv. Får ?be om hjälp? med disk, barn osv. Jag blir så less på det att han aldrig tar egna initiativ över det. Nu under semestern antar han att han ska ha semester och Det gäller tydligen från allt ansvar också. Han kommer också till mig och kramas, pussar på mig när han vill ha sex, aldrig annars vilket för mig bara känns som fjäsk för han vill ha något tillbaka och det gör mig inte sugen alls snarare tvärtom. Jag försöker planera vår framtid ihop, vi har varit på några husvisningar nu under semestern men det vill han inte ens prata om och verkar noll intresserad. Han lever liksom sitt liv, intresserad av sina intressen, men jag och barnen känns liksom inte inkluderade. Jag börjar helt enkelt tröttna och tvivla på vår relation. Vad ska man göra?!

  • Svar på tråden Svajig relation
  • Dexter dot com

    Börja med att lämna barnen med honom en vecka och vila upp dig någon annan stans. Förhoppningsvis ser han då hur mycket ansvar du faktiskt tar.
    Ta sen och sätt er ner och fördela ut alla sysslor så du får avlastning. Boka tid för parterapi och red ut vad ni egentligen vill ha ut av era liv. Finns ingen anledning att stanna i ett förhållande om man mår dåligt och inte alls ha samma mål och prioriteringar.

  • svera

    Hade lämnat, du har ju nog med att lägga energi på barnen, spara på lite av dina krafter genom att avpollettera mr där hemma. Börja om på nytt, sök ny bostad, inred efter eget tycke och smak, bygg upp en fristad för dig och dina barn där du kan ägna dig åt dig själv och dina små. Bygg upp en fin och sammanhållen familj med starka band, var en stark och mogen förebild för dina barn. Njut av lugna och trygga hemmakvällar i ert trygga och inbjudande hem. Ta bort allt negativt som stör ditt liv, prioritera dina barn och väx er starka som grupp?.så har jag gjort för flera år sedan, har aldrig ångrat det en sekund?.Kram?🤗😊

  • Anonym (Havet)

    Låter som att du behöver prata med honom och berätta hur du känner och hur hans agerande får dig att må. Är man ihop och har barn måste man vara ett team! 

Svar på tråden Svajig relation