• Deeru

    Mens 6 dagar sent. Negativt test

    Det här är så märkligt. Under hela mitt liv har mensen varit som en klocka. Även under stress, sjukdom, drastisk viktminskning osv. Den kommer jämt. Ibland har jag varit lite skengravid i 2-3 dagar. När testet visat negativt har mensen dykt upp inom 12 timmar.
    Nu tog jag ett test efter 3 dagars försening, ett digitalt. Ej gravid. Vad bra. Då kommer säkert mensen snart. Igår, 5 dagar sent tog jag ett till. Negativt.
    Vad händer med kroppen? Har två lite större barn och är nöjd med det. Har på intet sätt försökt eller planerat barn. Kroppen har liksom inte "låst sig" för att man så gärna vill. 
    Har lite smått ömma bröst, magen molar ibland till och från
    Någon som varit med om liknande? Vilken dag kom mensen eller vilken dag plussade ni? Är 35 år, normalviktig, röker inte, har haft en otroligt avkopplande och ostressig semester precis. Vad tusan håller kroppen på med!?

  • Svar på tråden Mens 6 dagar sent. Negativt test
  • Deeru
    Anonym (Y) skrev 2023-08-10 07:54:29 följande:

    Utebliven ägglossning kanske?


    Måste vara nåt sånt men det är ju så märkligt, aldrig haft det förut. Brukar dessutom känna av min ägglossning väldigt tydligt. Har inget minne av att jag inte känt av den nu..
  • Maymom

    Jag hade utebliven ÄL nyligen, då kom mensen 9 dagar senare än normalt.

    För några år sedan hade jag tre konstiga korta cykler och kollade med gym som inte såg något konstigt, efter det blev det normalt igen. När jag blev typ 35 fick jag spottings och hade det ett par år tre dar innan mens.

    Kroppen ändras ibland pga ålder, ibland oförklarligt.
    Jag skulle gissa på att du haft utebliven ÄL. Jag hade ÄL smärta 3 dagar när min uteblev.

  • Deeru

    Ja nu kom mensen 7 dagar sent. Har haft mensvärk i över 1,5 vecka, svullen som en vattenballong... Får väl inse att kroppen börjar bli gammal och senil Tungan ute

Svar på tråden Mens 6 dagar sent. Negativt test