• Sandrahalmstad22

    nyfiken bara

    Hej!

    Hur länge väntade ni med sex efter förlossningen?

    Jag födde för två veckor sedan och kan inte säga att jag tänkt på något annat än min lille bebis, men denna period kommer väl gå över gissar jag. 

  • Svar på tråden nyfiken bara
  • EnAnonumius

    Jag hade sex c:a 2-3månader efter förlossningen..
    Jag hade en relativt mycket lätt förlossning så det gick bra för mig att ha det då då jag hade läkt ihop ganska så bra, men ej helt. Fast tillräckligt för att sex inte skulle bli några problem...


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • BeeHappy

    3-4 månader. Men varför stressa? Låt kroppen vila,  läka och följ din magkänsla. Vet några par som väntade 6-9 månader och det är lika rimligt som 1 månad. För min del kände jag väldigt starkt att jag inte ville ha in något i snippan första månaderna, men man kan ju ha annat sex än penetration också:) 

  • Sandrahalmstad22
    BeeHappy skrev 2023-08-11 09:51:36 följande:

    3-4 månader. Men varför stressa? Låt kroppen vila,  läka och följ din magkänsla. Vet några par som väntade 6-9 månader och det är lika rimligt som 1 månad. För min del kände jag väldigt starkt att jag inte ville ha in något i snippan första månaderna, men man kan ju ha annat sex än penetration också:) 


    Exakt! Lusten att suga av min man är oförändrad :) Alltid något!
  • Plantmilk

    Vi hade sex efter ca 6 veckor, det gick men brände och sved trots att vi var försiktiga. Sedan under kontrollen hos barnmorskan så hade jag tydligen en stor spricka från förlossningen vid blygdläpparna och hon avrådde mig från sex i minst en månad Haha. Så efter nästa förlossning så väntar jag nog tills efter mitt besök hos barnmorskan innan vi hittar på något kul. 

  • Sandrahalmstad22
    Plantmilk skrev 2023-08-11 11:02:06 följande:

    Vi hade sex efter ca 6 veckor, det gick men brände och sved trots att vi var försiktiga. Sedan under kontrollen hos barnmorskan så hade jag tydligen en stor spricka från förlossningen vid blygdläpparna och hon avrådde mig från sex i minst en månad Haha. Så efter nästa förlossning så väntar jag nog tills efter mitt besök hos barnmorskan innan vi hittar på något kul. 


    Låter klokt!!
  • Holy93

    Ca en månad, jag tycker man ska känna efter själv vad man känner och vill. Finns ju annat man kan göra också :)

  • Sandrahalmstad22
    Holy93 skrev 2023-08-11 11:49:40 följande:

    Ca en månad, jag tycker man ska känna efter själv vad man känner och vill. Finns ju annat man kan göra också :)


    precis! :)
Svar på tråden nyfiken bara