• AndreaBD

    Någon som har haft borrelia?

    Jag tror jag har borrelia. Har haft ett svullet knä i tre veckor nu och även två leder på foten är svullna nu. Sedan fick ett rött märke på låret. Allt är på samma ben. Är det någon som har haft ett sånt borrelia-märke/-ring? Min är nämligen inte riktigt ett en ring utan mer av två områden, med mellanrum. Dvs. det fattas sidorna om det ska vara en ring. Kan det ändå vara borrelia?

    Jag vet inte om jag har haft någon fästing, men man kan ju missa det. Jag var lite sjuk för ungefär 4 veckor sedan, mest illamående och allmänt lite risigt. Dock trodde jag att det var covid. Nu mår jag lite halvt-dåligt igen. Och knät blir inte bra, det har röntgas (visade inget fel) och jag fick en salva, men det är inte bra. 

  • Svar på tråden Någon som har haft borrelia?
  • Avenia

    Det låter som borrelia. Man kan få noll, en eller flera ringar. Avullnaden tyder på det. Fästingar kan vara så små att man missar dem! Som ett vallmokorn. Och du kan ha blivit stucken av broms eller liknande. Vet de som fått borrelia av bromsar.

  • AndreaBD

    Jag fick en akut läkartid idag. Läkaren var inte säker. Han sa att första blodprovet visade svagt positivt på Borrelia, men att det inte var säkert. Och att den röda fläcken inte såg ut som de brukar göra. Dessutom skulle den då ha kommit före svullnaden av knäet och inte efter. Men det togs ett till blodprov nu. Vi får se...... 

Svar på tråden Någon som har haft borrelia?