• Tussensmamma

    Ruvar efter FET- hur snabbt gick det för er andra att få symtom?

    Hej!
    Jag och min sambo gjorde en återföring av ett 6dagars embryo i tisdags och jag tycker att redan igår började jag känna mig konstig och idag ännu mer. Är konstant kissnödig och mår illa till och från och sjukt ont i fogar/ryggslutet. Det känns dock väldigt tidigt att få så mkt symtom? hur fort gick det för er som gjort FET att få gravidsymtom? Vågar man sig på ett test kanske 😅 har inte tagit någon spruta utan enbart vagitorier sen 4 dagar innan återföring I naturlig cykel. 

  • Svar på tråden Ruvar efter FET- hur snabbt gick det för er andra att få symtom?
  • Sola13

    Så spännande! Jag tog mitt första testa tidigt en vecka efter återföringen av ett femdagars, och då visade det positivt! Vet inte hur långt innan det hade kunnat ge utslag.. Fick nästan direkt ömma bröstvårtor och kände mig konstig på olika sätt. Håller tummarna 🤞🏼🥰

  • Loidi

    fick du några fler symptomer tidigt? Jag är inne på RD 2 (tror jag?) återförde ett 5dagars upptinat embryo i lördags. Idag känner jag lite molande mensvärk och smått illamående, dock inte säker om det kommer från vag.tabletterna jag började med i onsdags? Denna eviga väntan alltså.. 

  • Anonym (Kissnödig)

    Gjorde också en FET av ett 5 dagars och började vakna på nätterna och behövde kissa efter ca 7 RD :) När det höll i sig började jag anta att det tagit sig. Jag väntade ändå in till testdagen och fick ett starkt positiv! Hade inte så många andra symptom förutom ömma bröstvårtor och mådde rätt så bra under hela grav. Hoppas det tar sig för dig med! ❤️

  • Loidi
    Anonym (Kissnödig) skrev 2023-08-21 13:03:10 följande:

    Gjorde också en FET av ett 5 dagars och började vakna på nätterna och behövde kissa efter ca 7 RD :) När det höll i sig började jag anta att det tagit sig. Jag väntade ändå in till testdagen och fick ett starkt positiv! Hade inte så många andra symptom förutom ömma bröstvårtor och mådde rätt så bra under hela grav. Hoppas det tar sig för dig med! ❤️


    Första ivfen här, så är helt lost i denna djungel. Försöker att inte inbilla mig och försöker hålla tankarna i styr, men det är Såå svårt Rynkar på näsan
  • Anonym (Kissnödig)

    Förstår de! ❤️ kände som dig med, försökte hålla huvudet kallt men märkte av lite förändringar som (kissandet) höll i sig och tänkte lite försiktigt i bakhuvudet att det kanske går bra det här men försökte hålla mig cool igenom det ändå och väntade som sagt med testningen. Ville inte testa för tidigt för att ev bli ledsen i onödan om det sen visade sig positivt och ville hellre ha mens än ett negativt test. Håller tummarna! 

  • Tussensmamma

    Loidi.

    jag gick och köpte ett test igår på jobbet och gick in på toa och tog det för efter 3 dagar med symptom som bara blev starkare så fick det bära eller brista 😅 det var positivt trots att det var 4 toabesöket på morgonen och klockan bara var 10 😅🥰
    Jag har 3 barn från ett tidigare förhållande men med min nya sambo så behövde vi gå igenom ivf pga att jag nu har låga äggreserver och han väldigt få spermie, så Jag kan ju känna igen symptomen men tycker det gick så fort, fast å andra sidan så var ju blastocysten redan 5 dagar vilket gör att kroppen kanske behöver ta igen det fort, för så här dåligt har jag inte mått med någon av de andra tre. Nu hoppas jag bara att pyret tänker stanna därinne 😊🥰

    frågan är ju dock om man ska ta ett till test på sin ordinarie testdag, vilket är 2/9 vilket känns sjukt långt fram.

  • Loidi
    Tussensmamma skrev 2023-08-22 21:06:03 följande:

    Loidi.

    jag gick och köpte ett test igår på jobbet och gick in på toa och tog det för efter 3 dagar med symptom som bara blev starkare så fick det bära eller brista 😅 det var positivt trots att det var 4 toabesöket på morgonen och klockan bara var 10 😅🥰
    Jag har 3 barn från ett tidigare förhållande men med min nya sambo så behövde vi gå igenom ivf pga att jag nu har låga äggreserver och han väldigt få spermie, så Jag kan ju känna igen symptomen men tycker det gick så fort, fast å andra sidan så var ju blastocysten redan 5 dagar vilket gör att kroppen kanske behöver ta igen det fort, för så här dåligt har jag inte mått med någon av de andra tre. Nu hoppas jag bara att pyret tänker stanna därinne 😊🥰

    frågan är ju dock om man ska ta ett till test på sin ordinarie testdag, vilket är 2/9 vilket känns sjukt långt fram.


    Vilken ruvardag är du på nu? Tänkte på hur tidigt man vågar testa, om jag ens gör det. 

    Tycker att biverkningar på mina vaginaltabletter borde kommit tidigare då jag tagit dom en vecka, de kom liksom på rd2. Är en djungel det där, vissa säger att de kan va tecken på att de fäster och vissa säger att de är biverkningarna från tabletterna.. Blir galen 😔
  • Tussensmamma

    Loidi 

    vet inte hur man räknar men jag satte in ägget i tisdags förra veckan, 15/8 alltså. Och jag fick symptom redan fredag men söndag var värst och sen har det lugnat sig lite igår och idag.. så tydligen börjar det komma hormoner fort om man kan plussa redan efter 6 dagar efter insättnin. Jag började oxå med vaginaltabletterna 5 dagar innan och de märker jag inte av mer än att man känner sig kladdig 😅 och inte kan man plussa om man inte är gravid bör jag tycka. Det är ju hcg man mäter och det kommer ju bara i samband med graviditet. du kan ju inte mer än testa för tidigt om du vill prova testa Om du har symptom 😊

  • Loidi
    Tussensmamma skrev 2023-08-23 17:12:01 följande:

    Loidi 

    vet inte hur man räknar men jag satte in ägget i tisdags förra veckan, 15/8 alltså. Och jag fick symptom redan fredag men söndag var värst och sen har det lugnat sig lite igår och idag.. så tydligen börjar det komma hormoner fort om man kan plussa redan efter 6 dagar efter insättnin. Jag började oxå med vaginaltabletterna 5 dagar innan och de märker jag inte av mer än att man känner sig kladdig 😅 och inte kan man plussa om man inte är gravid bör jag tycka. Det är ju hcg man mäter och det kommer ju bara i samband med graviditet. du kan ju inte mer än testa för tidigt om du vill prova testa Om du har symptom 😊


    De jag pratat med tidigare försöker banka i mig att det är medicinen som gör sitt. Mycket möjligt? Men varför skulle de börja strula med biverkningar 2 dagar efter insättning när jag redan använt dom en vecka haha. 

    Kan helt klart testa, men avvaktar några dagar till 🙈
Svar på tråden Ruvar efter FET- hur snabbt gick det för er andra att få symtom?