• Anonym (Mappe)

    Är ej attraherad av min sambo pga vikt

    Har levt med min sambo i 9 år och vi har 1 barn tillsammans men hon har gått upp ifrån ca 80kg till nästan 140 och är 162 lång. Jag attraheras inte längre av henne och känner mig nästan äcklad i vissa situationer. Hatar mig själv för dessa känslor men vad ska man göra? När man är på stranden så syns inte ens bikinitrosan för att magen hänger ner över så långt. Vi har pratat om hennes vikt och hon vill gå ner och har gjort några försök men det blir aldrig något av det och hon går sakta men säkert upp hela tiden. Hon är sur på mig för att vi har för lite sex men jag är helt enkelt inte sugen att ha sex med någon jag ej är attraherad av. Vet inte vad man ska göra nu, man kan ju inte dumpa en sambo sen 9 år pga vikten, känns ju så sjukt? Vet inte redigt vad jag vill med detta inlägg men skriver av mig här.

  • Svar på tråden Är ej attraherad av min sambo pga vikt
  • Anonym (Bizz)

    Man får faktiskt lämna om attraktionen är totaldöd.
    Varför ska man leva med en person som man inte känner lust för?

    Jag skulle inte vilja ha sex med någon som är så extremt fet som ts sambo. Aldrig i livet. Och heller inte bo med en "kompis" som vill ligga... nej tack.

  • Anonym (Love & Peace)
    Anonym (Bizz) skrev 2023-08-22 12:18:47 följande:

    Man får faktiskt lämna om attraktionen är totaldöd.
    Varför ska man leva med en person som man inte känner lust för?

    Jag skulle inte vilja ha sex med någon som är så extremt fet som ts sambo. Aldrig i livet. Och heller inte bo med en "kompis" som vill ligga... nej tack.


    Hmm, om du tror du för alltid kommer känna så för personen. 


    Andra saker kan läggas till i ett förhållande utöver fetma. Inoperabla diskbråck, reumatiska åkommor, neurologiska sjukdomar. Hustrur och män brukar sällan överge sin älskade i hälsomässiga motgångar. Vad är svår fetma om inte en sjukdom?? Tänk om alla tänkte så egoistiskt som du gör. Då skulle vi få ännu fler ungar som far som pingpongbollar mellan två bostäder. 

  • Anonym (less)
    Anonym (Love & Peace) skrev 2023-08-22 14:13:53 följande:

    Hmm, om du tror du för alltid kommer känna så för personen. 


    Andra saker kan läggas till i ett förhållande utöver fetma. Inoperabla diskbråck, reumatiska åkommor, neurologiska sjukdomar. Hustrur och män brukar sällan överge sin älskade i hälsomässiga motgångar. Vad är svår fetma om inte en sjukdom?? Tänk om alla tänkte så egoistiskt som du gör. Då skulle vi få ännu fler ungar som far som pingpongbollar mellan två bostäder. 


    Det stämmer, men av de som överger är det väldigt mycket oftare män.

    "A woman is six times more likely to be separated or divorced soon after a diagnosis of cancer or multiple sclerosis than if a man in the relationship is the patient, according to a study that examined the role gender played in so-called "partner abandonment." The study also found that the longer the marriage the more likely it would remain intact."

    www.sciencedaily.com/releases/2009/11/091110105401.htm~:text=A%20woman%20is%20six%20times,longer%20the%20marriage%20the%20more

    "The tweet that sparked it all off read: ?My sister had stage four cancer and her ex husband complained about her not doing her part to clean up. I will never forget that for as long as I live.?


    The post, which has now been shared more than 300,000 times, set off a wave of responses underneath. ?My mom had stage four cancer and my dad and brother let her clean everyday till she died ! :),? read one. ?My mom was in the hospice and her husband was out and about in a new sports car picking up single moms at my sibling?s after school sports programs. Absolute garbage,? read another.


    A woman examining her breasts
    How to check yourself for breast cancer
    Read more

    If you are hoping that these are rare horror stories, there is some comfort to be had: most people ? regardless of gender ? do not leave their partners when they get sick. In a 2015 paper, researchers tracked 2,701 marriages using a study on health and retirement and watched what happened when someone became unwell during a marriage: only 6% of cases ended in divorce.


    But that same study showed that when partners leave, it?s normally men. One study from 2009 found the strongest predictor for separation or divorce for patients with brain cancer was whether or not the sick person was a woman. That same study showed that men were seven times more likely to leave their partner than the other way around if one of them got brain cancer."


    www.theguardian.com/lifeandstyle/2020/mar/30/the-men-who-give-up-on-their-spouses-when-they-have-cancer
    --
    Min pappa sa rakt ut till mamma att om hon skulle råka ut för en olycka och bli oförmögen att jobba så skulle han lämna henne direkt. Bara som information. Trevligt. 
  • Anonym (stackars henne)
    Anonym (Bizz) skrev 2023-08-22 12:18:47 följande:

    Man får faktiskt lämna om attraktionen är totaldöd.
    Varför ska man leva med en person som man inte känner lust för?

    Jag skulle inte vilja ha sex med någon som är så extremt fet som ts sambo. Aldrig i livet. Och heller inte bo med en "kompis" som vill ligga... nej tack.


    Man får alltid lämna.

    Jag har tolkat TS ord som att han fortfarande älskar henne, men det är hennes kroppshydda han inte är attraherad av längre. 

    Om min man lämnat mig för han tyckte jag var överviktig så hade han ångrat sig, han ångrade sina ord då jag lämnade honom över det (fått nog). Nu var det dock så att det var han som blivit knäpp i huvudet med all sin vikthets och träning och inte jag som spårat ur. 

    Det sexuella måste fungera, håller med dig där till 100%, om igen var det jag då som inte ville fortsätta vara med honom efter dumma kommentarer om min kropp, och då såg jag ingen mening med att att fortsätta, om vi skulle bara vara föräldrar och "vänner" (jag var inte hans vän, det kan jag försäkra). 

    Att jag lämnade honom över det här fick honom att ta tag i vad som var hans verkliga problem vilket inte var jag eller min vikt.

    Vi talade också om gemensamma värderingar som föräldrar till barn, vad för slags budskap man vill sända, vad man vill stå för. Jag lämnade också för att i min roll som kvinna, som mamma, ville visa barn att man står upp och accepterar inte sådana dumma ord. Jag ville inte fortsätta vara gift med en sådan dum man. 

    När det gäller andra missbruk (drog- alkoholmissbruk) kan familj och vänner ingripa och sedan går den som har missbruket in på rehab. Det är kanske det som TS behöver göra, samla ihop alla och trycka på oron för hälsan och sätta ett ultimatum. Funkar inte det så får han ta ett beslut. 
  • Anonym (Bizz)
    Anonym (Love & Peace) skrev 2023-08-22 14:13:53 följande:

    Hmm, om du tror du för alltid kommer känna så för personen. 


    Andra saker kan läggas till i ett förhållande utöver fetma. Inoperabla diskbråck, reumatiska åkommor, neurologiska sjukdomar. Hustrur och män brukar sällan överge sin älskade i hälsomässiga motgångar. Vad är svår fetma om inte en sjukdom?? Tänk om alla tänkte så egoistiskt som du gör. Då skulle vi få ännu fler ungar som far som pingpongbollar mellan två bostäder. 


    Må så vara, men jag utplånar inte mig själv och mitt känsloliv för behaga någon annan.
    Och det är inte egoistiskt att tänka på sin egen lycka först.

    Jag KAN INTE ha sex med någon som är smällfet. Och jag vill inte leva sexlöst.

    De andra sjukdomarna du räkar upp är inte jämförbara.
  • Anonym (Lenis)

    Förstår verkligen ditt dilemma och att det är jättesvårt och känsligt att ta upp någons vikt utan att såra för mycket.
    Det finns nog inga riktiga sätt at ta upp på utan att vederbörande tar illa upp.
    Förmodligen upptar det här hennes tankar dagligen  OCkSÅ.
    Nu har jag inte läst hela tråden men det KAN faktist vara hormonella problem.
    Jag har alltid varit slimmad och vältränad men några månader efter förlossningen började viktkurva öka och efter 3 månader hade jag ökat 18 kilo i vikt + andra problem som kom smygande.


    Jag fick medicin och ändrade min kosthållning som var bra för min kroniska sjukdom i ssk.
    Till slut gick jag ned all övervikt och kunnat behålla den med strikt kosthållning.
    Kanske kan du prova att få henne att söka sig till  vården för att få koll på hennes hormoner? 


    Ifall det är dem som spökar?


    Att utesluta problem med sköldkörten kan också bli startskottet till att få till en förändring och stöttning till det som lett till viktökningen. 


    Tänk även på att den säkraste och hållbaraste framgången nås genom att hela familjen stöttar och håller till samma kosthållning.


    Som någon nämnde i tråden är det KOSTEN som är det viktigaste för att nå viktminskning, inte träningen.

  • Anonym (dan)
    Anonym (Lenis) skrev 2023-08-22 22:32:50 följande:

    Förstår verkligen ditt dilemma och att det är jättesvårt och känsligt att ta upp någons vikt utan att såra för mycket.
    Det finns nog inga riktiga sätt at ta upp på utan att vederbörande tar illa upp.
    Förmodligen upptar det här hennes tankar dagligen  OCkSÅ.
    Nu har jag inte läst hela tråden men det KAN faktist vara hormonella problem.
    Jag har alltid varit slimmad och vältränad men några månader efter förlossningen började viktkurva öka och efter 3 månader hade jag ökat 18 kilo i vikt + andra problem som kom smygande.


    Jag fick medicin och ändrade min kosthållning som var bra för min kroniska sjukdom i ssk.
    Till slut gick jag ned all övervikt och kunnat behålla den med strikt kosthållning.
    Kanske kan du prova att få henne att söka sig till  vården för att få koll på hennes hormoner? 


    Ifall det är dem som spökar?


    Att utesluta problem med sköldkörten kan också bli startskottet till att få till en förändring och stöttning till det som lett till viktökningen. 


    Tänk även på att den säkraste och hållbaraste framgången nås genom att hela familjen stöttar och håller till samma kosthållning.


    Som någon nämnde i tråden är det KOSTEN som är det viktigaste för att nå viktminskning, inte träningen.


    Jag fattar inte varför det där skulle vara svårt att ta upp. Tror du inte att hon är medveten om hur hon ser ut? Det du säger är korrekt när vi pratar om en mindre viktuppgång på 10-20 kg. Sen söker man hjälp omedelbart, som du gjort. Men i detta fall pratar vi om en person som redan tidigare var rejält tjock och som därefter förvandlades till extremt fet. Snubben skriver också att hon blev det pga en överkonsumption av bland annat chips. Så släpp det där med hormoner är du snäll, det där är en lika osannolik förklaring som allt annat som tjocka människor kommer med för att försöka rentvå sig själva. Tjock blir man till 99% av att man äter skräp och inte rör sig för fem öre. Det är inte en sjukdom som MS eller liknande, så dra inte dessa paraleller. Fetma är självförvållat och att bli så där tjock är ett eget val som gjorts medvetetet under många, många år. Själv hade jag aldrig stått ut med en fru som ser ut som Jabba, jag hade antagligen lämnat för flera år sedan.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Anonym Love & Peace:

    TS kan bara göra allt det där om sambon är med på tåget. Han kan stötta och ta initiativ ja, men resten måste komma från sambon.

    Man lämnar inte någon man älskar utan vidare nej. TS vill egentligen inte lämna.


    Är attraktionen stendöd, kommer det dock förr eller senare till en punkt då det kanske inte går längre. Och nej, fetma kan inte jämföras med andra sjukdomar eller naturligt åldrande.


    Mer jämförbart är missbruk. Hur länge skulle du stanna hos en aktiv missbrukare? Far man illa i relationen bör man snarare lämna omgående. Nu far inte TS illa på det sättet. Matmissbruk skadar sällan partnern på samma sätt som alkoholmissbruk eller drogmissbruk eller spelmissbruk gör. Men även matmissbruk och extrem övervikt kan på sikt leda till att relationen går i stöpet. 

  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Viktigt att komma ihåg är att det faktiskt inte bara handlar om hur sambon känner och mår. Det handlar lika mycket om hur TS känner och mår.

    Man är två i en relation. Man bör ta hand om varandra ja, men ingen ska behöva utplåna sig själv för att få det att funka. 

  • Pixie99
    Anonym (Lenis) skrev 2023-08-22 22:32:50 följande:

    Förstår verkligen ditt dilemma och att det är jättesvårt och känsligt att ta upp någons vikt utan att såra för mycket.
    Det finns nog inga riktiga sätt at ta upp på utan att vederbörande tar illa upp.
    Förmodligen upptar det här hennes tankar dagligen  OCkSÅ.
    Nu har jag inte läst hela tråden men det KAN faktist vara hormonella problem.
    Jag har alltid varit slimmad och vältränad men några månader efter förlossningen började viktkurva öka och efter 3 månader hade jag ökat 18 kilo i vikt + andra problem som kom smygande.


    Jag fick medicin och ändrade min kosthållning som var bra för min kroniska sjukdom i ssk.
    Till slut gick jag ned all övervikt och kunnat behålla den med strikt kosthållning.
    Kanske kan du prova att få henne att söka sig till  vården för att få koll på hennes hormoner? 


    Ifall det är dem som spökar?


    Att utesluta problem med sköldkörten kan också bli startskottet till att få till en förändring och stöttning till det som lett till viktökningen. 


    Tänk även på att den säkraste och hållbaraste framgången nås genom att hela familjen stöttar och håller till samma kosthållning.


    Som någon nämnde i tråden är det KOSTEN som är det viktigaste för att nå viktminskning, inte träningen.


    Också vissa medicinska behandlingar kan skapa en snabb viktuppgång, exempelvis behandling med kortison.

    Men i detta fall som den här tråden handlar om, så skriver TS att hon saknar motivation att gå ner i vikt och istället fortsätter att överkonsumera framför allt snacks. Så här är det inte fråga om några sjukdomstillstånd utan snarare en självförvållad övervikt orsakad av ett tvångsmässigt ätande under en lång tid.

    Som jag redan skrivit ett par gånger, detta beteende är inte sällan orsakad av trauman tidigare i livet (våldtäkt, misshandel, mobbning, incest, etc) samt av ångestproblematik med tvångstankar och självskadebeteende.

    Det är inte så enkelt att man bara en dag bestämmer sig för att gå ner i vikt genom att börja med dagliga promenader och sluta köpa chips. Här behöver man arbeta tillsammans med ett komplett hälsoteam bestående av dietist, läkare, fysioterapeut, samtalsterapeut och psykolog. På egen hand, med endast familjen som stöttning, ser jag det som uteslutet att klara detta.
  • Mandel
    Anonym (Love & Peace) skrev 2023-08-22 14:13:53 följande:

    Hmm, om du tror du för alltid kommer känna så för personen. 


    Andra saker kan läggas till i ett förhållande utöver fetma. Inoperabla diskbråck, reumatiska åkommor, neurologiska sjukdomar. Hustrur och män brukar sällan överge sin älskade i hälsomässiga motgångar. Vad är svår fetma om inte en sjukdom?? Tänk om alla tänkte så egoistiskt som du gör. Då skulle vi få ännu fler ungar som far som pingpongbollar mellan två bostäder. 


    Det handlar inte enbart om fetman utan även att det är ganska ocharmigt att inte ta problemet på allvar och göra något åt det. Oviljan.

    Spelar ingen roll om det är genom olycka eller sjukdom, men när man bara faller in i rollen som offer så får man också räkna med att folk inte orkar med. Varför ska folk ställa upp år ut och år in på någon som inte själv ger något tillbaka?
    Kan man verkligen ställa sådana krav på någon annan när man inte ens har i närheten så höga krav på sig själv? Är det ok att strunta i allt i en relation bara för att man har barn tillsammans och då sitter man säkert i båten?

    Det om något är väl egoistiskt!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Lenis)
    Anonym (dan) skrev 2023-08-23 05:19:04 följande:
    Jag fattar inte varför det där skulle vara svårt att ta upp. Tror du inte att hon är medveten om hur hon ser ut? Det du säger är korrekt när vi pratar om en mindre viktuppgång på 10-20 kg. Sen söker man hjälp omedelbart, som du gjort. Men i detta fall pratar vi om en person som redan tidigare var rejält tjock och som därefter förvandlades till extremt fet. Snubben skriver också att hon blev det pga en överkonsumption av bland annat chips. Så släpp det där med hormoner är du snäll, det där är en lika osannolik förklaring som allt annat som tjocka människor kommer med för att försöka rentvå sig själva. Tjock blir man till 99% av att man äter skräp och inte rör sig för fem öre. Det är inte en sjukdom som MS eller liknande, så dra inte dessa paraleller. Fetma är självförvållat och att bli så där tjock är ett eget val som gjorts medvetetet under många, många år. Själv hade jag aldrig stått ut med en fru som ser ut som Jabba, jag hade antagligen lämnat för flera år sedan.

    Känns mer som att du njuter att påpeka hur TJOCK och FET den här kvinnan är.
    Jag anser VISST oavsett vad som ligger bakom kvinnans övervikt att det bör ses som ett beroende och överkonsumtion pga bakomliggande orsaker som med all annan missbruk.
    Tycker det är extremt dåligt att sänka en person som du gör när denne kvinna har fastnat i ett beroende.


    Ingen blir hjälpt av att sänkas och tryckas ned mer.
    Jag är av den åsikten att man ger hjälp till självhjälp med empati och inte ilska eller ultimatum. 


    Att jag lyfte ssk sjukdom är att det ÄR en otroligt vanlig folksjukdom och som kan missas.


    Jag tycker att det är bra att utesluta det för att sedan på så sätt komma fram till vad viktökningen har gör bakomliggande orsaker.
    Kan vara vad som helst, trauma och depression.
    Det är väll ett ypperligt sätt att få kvinnan till vården och ta hennes problem därifrån.

  • Anonym (?)

    Min särbo är tjock.lite för tjock för att vara riktigt tilltalande MEN - hon har huvudet med sig och en alldeles makalös kvinna.
    Byter inte!
    Intelligens är sexigt!

  • Anonym (2Tomater)
    Anonym (stackars henne) skrev 2023-08-21 18:27:46 följande:

    Hennes övervikt är ett matmissbruk och då hittar man sina vägar vare sig öppet eller dolt så även om hon inte köper chipsen i affären när TS är med så kommer hon i annat fall äta det på jobbet eller gömma sig nånstans där hon äter det. Hon har säkert nåt stack med godis, chips, kakor nånstans på sitt jobb, i nån låda eller så hittar hon nån affär eller kiosk i närheten. Where's there's a will there's a way. 

    Jag har känt en person som bar på mycket övervikt och denne man såg jag aldrig äta knappt, det var för att han åt i smyg när vi andra inte såg (på natten, kom jag fram till till slut). Den andre åt helt öppet, det var stora portioner, nån gång misstog jag det som att det bjöds till alla men det visade sig att det var bara den här personens skål - för en kväll, så inte till oss andra och inte vad jag kunnat tro för en hel vecka eller så. 

    Jag tror många har ingen koll när det sätts fram chips och annat och man äter medan man ser på teven och så växer magsäcken och sen känner man sig inte mätt utan ökar upp andra portioner också bara för att magsäcken vuxit och så är det igång. Hur som tror jag man måste vara överens som par vad som släpps in i hemmet och inte. Vi har tagit beslut som andra familjer inte tagit då vi från början var överens om att det där var inte nyttigt, men annat har kommit in som inte varit nyttigt det heller.

    Jag har lättare disciplin än vad min man har så han kunde bli ilsken på mig om han hittade något snacks eller kakor som jag köpt och tänkt bjuda på i slutet av veckan, fredags eller lördagskväll, särskilt en gång minns jag att jag blev utskälld och jag bara tänkte att men herregud, om du inte öppnar påsen då är det väl ingen risk att du börjar ta? (för mig är oöppnade påsar typ "heliga", jag rör dem inte, är som att de inte finns, eller att jag tänker att "det där är inte mitt" eller "det där är inte till nu").

    Jag gjorde så att jag började gömma undan då snacks:et ock kakorna och kunde höra honom på kvällarna leta runt efter det, nu har jag slutat med det med utan om vi ska ha så köper jag det i sista minuten istället, att man köper det till då man ska ha det.

    Man får försöka hitta sina vägar när man är mer än en i hushållet, vad som kan fungera för en annan funkar inte för den tredje. Jag har förstått att jag inte bara kan tänka på hur jag är, utan den som har minst disciplin (fast han har mer disciplin när det gäller annat, så som hans träning) är den vars hårda schema måste bara hållas. Jag blev anklagad för att jag inte stöttade honom eller brydde mig. Nu hade vi lite tvärtom-problematik vilket var att jag var nöjd med hur jag var medan han som jag tyckte också borde vara nöjd inte var det, och han var inte nöjd med mig heller kom han då fram till. Jag hade knappt någon övervikt, och nån annan gång hade jag ingen övervikt, men han var väldigt sträng mot sig själv den här tiden och han tyckte han var mildare mot mig, men ville ändå säga åt mig. Man kan i princip nog missbruka precis vad som helst om man själv är i obalans, min man såg bra ut och jag tyckte han var i form och han var ändå missnöjd. Kom fram senare att det var psykiskt med honom också, fast han då blivit en tränings och dietfreak ut av det. Hans problem med mig bottnade sig mest i påstod han att han var rädd för att jag skulle bli sjuk (igen), och en händelse som jag tyckte var för rätt länge sedan och inte aktuell, där han känt sig maktlös när jag insjuknade. Det han kände han hade makten över var vikten och var träningen och vad han stoppade i sig och denna rädsla och att vilja kontrollera mig kom ut på helt fel sätt. Jag kan få den känslan någon gång än idag att han studerar mig medan jag äter, innan att han tyckte jag åt för lite och sedan om han tyckte jag åt för mycket, det var jobbigt, jag ville inte äta runt honom, ha den speciella blicken han hade på mig. Jag tror att håller man bara allt på en jämn nivå, i balans och tänker och uttrycker sig på bra, respektfulla sätt så kan det göra positivt för ett par och föra dem framåt, men att det kan också vara väldigt känsligt och bli fel fort. Han försökte också ge mig tips om hur jag skulle träna, men det var en tunn linje där också som var avgörande, nu gjorde han det bra, men ändå satte det sig i huvudet på mig nog p.g.a allt det andra han sagt och för att jag också nog visste att han höll på att bli för mycket med detta, och det var normalt för honom, men han blev värre och värre, det hela trappades upp, och jag hängde inte med och ville inte hänga med heller. Det blev en dragkamp där han stod i ena änden och jag den andra. Det låste sig för mig att jag tänkte bara att han skulle se brister på min kropp när vi skulle vara tillsammans, jag fixade inte det. Han kunde inte se någon koppling mellan vad han sagt, gjort skulle påverka mig i den riktningen. 

    Jag har suttit på en kurs som handlade om just övervikt och de som kunde alla svaren var de som hade kraftig övervikt, för mig gick det rätt dåligt för och då var jag underviktig. 

    Jag tror att för en del så är det kunskapen de saknar och stödet till förändring och man kan lämna det vid det, men för del andra tror jag de har all kunskap de behöver för att göra förändringen till viktminskningen men de klarar inte av det pga psyket eller något annat, så som det hormonella då, eller det medicinska (vissa mediciner ökar man med i vikt). 


    Jag skulle aldrig köpa hem chips eller annan skit vare sig jag var den fete själv eller om jag var sambon. Vill den hitta andra vägar att förstöra sig så får den göra det utan min hjälp.
  • Anonym (Livsstil)
    Anonym (Love & Peace) skrev 2023-08-22 14:13:53 följande:

    Hmm, om du tror du för alltid kommer känna så för personen. 


    Andra saker kan läggas till i ett förhållande utöver fetma. Inoperabla diskbråck, reumatiska åkommor, neurologiska sjukdomar. Hustrur och män brukar sällan överge sin älskade i hälsomässiga motgångar. Vad är svår fetma om inte en sjukdom?? Tänk om alla tänkte så egoistiskt som du gör. Då skulle vi få ännu fler ungar som far som pingpongbollar mellan två bostäder. 


    Tycker du missar en viktig poäng och det är att fetma är hårt kopplat till livsstil medan de andra sjukdomarna du räknar upp inte är det. 
  • Anonym (ghj)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-08-23 07:04:11 följande:

    Viktigt att komma ihåg är att det faktiskt inte bara handlar om hur sambon känner och mår. Det handlar lika mycket om hur TS känner och mår.

    Man är två i en relation. Man bör ta hand om varandra ja, men ingen ska behöva utplåna sig själv för att få det att funka. 


    Det här är nog det mest intelligenta som skrivits i den här tråden hittills. Bra och tänkvärt inlägg
  • Anonym (stackars henne)
    Anonym (2Tomater) skrev 2023-08-23 23:42:58 följande:
    Jag skulle aldrig köpa hem chips eller annan skit vare sig jag var den fete själv eller om jag var sambon. Vill den hitta andra vägar att förstöra sig så får den göra det utan min hjälp.
    Klokt tänkt av dig. 
Svar på tråden Är ej attraherad av min sambo pga vikt