• Simone

    Vad betyder detta?



    ena barnet fick min farmor iPad då hon köpt en ny. hon återställde den innan vi fick den och när jag startar den nu visas detta. hon har aldrig haft något simkort i paddan, så vad menas med detta?
  • Svar på tråden Vad betyder detta?
  • Anonym (Hm)

    PUK koden är en kod som används för att låsa upp en enhet. Det måste finnas ett sim kort.  Koden hittar du korthållare på sim-kortet som finns i enheten.

  • Anonym (Hm)

    Har hon haft ett abonnemang till paddan förut kan ni kontakta operatören om ni inte har korthållaren till simet kvar

  • Simone
    Anonym (Hm) skrev 2023-08-20 22:00:52 följande:

    PUK koden är en kod som används för att låsa upp en enhet. Det måste finnas ett sim kort.  Koden hittar du korthållare på sim-kortet som finns i enheten.


    nej det finns tyvärr inget sim kort. Hon använde den endast hemma och kopplade upp sig på Wi-Fi. vi har en till padda här hemma och den har vi inte heller något sim kort i

  • Anonym (Hm)
    Simone skrev 2023-08-20 22:05:03 följande:

    nej det finns tyvärr inget sim kort. Hon använde den endast hemma och kopplade upp sig på Wi-Fi. vi har en till padda här hemma och den har vi inte heller något sim kort i


    Jag vet att det går att köra en padda utan sim :) det är inte de skon klämmer. Hon (eller någon annan) har antagligen haft ett simkort i förut som sedan tagits bort men som fortfarande är kopplat till enheten. När hon fabrikspterställer finns kravet om koden kvar. 


    samma sak gäller med mobiler. Du kan fabriksåterställa en mobil 1000 gånger om men om du inte kopplar ifrån iCloud kan ingen annan använda den ändå. 

  • Anonym (Abc)

    Har du verkligen kollat så det inte sitter ett sim i?

Svar på tråden Vad betyder detta?