• Krulligadamen

    Yrsel vid graviditet

    Jag går snart in i v.21 & har lidit utav mycket yrsel sen väldigt tidigt i graviditeten. Hela juni fick jag ligga i sängen och på soffan p g a det. Har sedan blivit lite bättre men vissa dagar är hemska! Jag har varit till läkaren, kollat blodtryck & tagit blodprover, men dom kan inte se nått som avviker. Jag äter också järntabletter enligt barnmorskans rekommendation.

    Är det någon som lider av samma problem?

    Ska ringa läkaren på måndag igen nu och hoppas på en sjukskrivning 🙏🏻

  • Svar på tråden Yrsel vid graviditet
  • sfakianaki

    jag madde ocksa valdigt illa under mina graviditer. Forsta madde jag battre runt halvtid. Andra madde jag vidirigt fram till forlossningen. Fick lite olika mediciner men inget hjalpte. Fungerade inte alls utan lag mest inne i ett morkt rum och knapra pa isbitar. Dock madde jag inte sa illa (kraktes inte sa mycket. "bara" 2-10 ganger om dagen) att jag behovde bli inlagd, men jobba skulle jag absolut inte klarat av.

  • Maymom

    Har också haft mycket yrsel i graviditet nr 2. Var rädd att trilla i duschen eller när jag gick i trappor och dylikt eftersom hela världen kändes som den plötsligt krängde till. Även när jag la mig ner så snurrade det.
    har inte känt lika mycket efter v20 men nån gång ibland tappar jag fortfarande balansen eller får ta tag i nåt för att det känns som att allt snurrar till.
    Vet inte vad som gjorde det bättre. Äter också järntabletter, niferex, kör varannan dag nu.


    Bm sa att det inte var så mycket att göra nåt åt...

Svar på tråden Yrsel vid graviditet