• Ungmamma0001

    Hjälp en stressad själ!

    Hej, jag är gravid i vecka 16, 15+5, så på tisdag går jag alltså in i vecka 17. Enligt bm är jag beräknad till 19 februari och min sista mens första dag var 18 maj Och deB slutade 22-23 maj. 


    Till mitt problem: 
    den 31 maj & 1 juni hade jag oskyddat sex med mannen jag då träffade. han kom i mig. 


    den 3 juni hade jag sex med en annan man, oskyddat, men han tog ut den innan han kom. 


    Min extrema stress är nu, vem är pappan. Jag vet att det är omöjligt att få reda på det innan barnet är ute till 100%, men finns det någon chans att oddsen är högre att det är fader 1 än fader 2? 


    fader 2 är nämligen extremt på mig och är i allmänhet en person jag inte vill ha någon som helst fortsatt kontakt med av olika anledningar. Han vill mer eller mindre tvinga mig att fixa ett faderskapstest nu nu trots alla stora risker. Även fast han inte har problem med om det skulle vara hans. Men han måste av någon anledning veta nu nu. 


    fader 1 vet inte ännu då han och jag dejtade under en längre tid, men jag själv avbröt det samma dag som jag mötte fader 2. 


    vem som är pappan är för mig egentligen inget jag lägger vikt i, då barnet är lika välkommet ändå. Men självklart hoppas jag innerligt att det är fader 1 då vi haft en så mycket bättre relation till varandra än fader 2. 

    finns det någon chans att mina nerver Kan lugnas lite? 

  • Svar på tråden Hjälp en stressad själ!
  • Anonym (M)

    Inte alls omöjligt att ta reda på medan du är gravid! Man kan göra faderskapstest under graviditeten.

  • Anonym (Lis)

    Förmodligen nr 1. Om inte du brukar ha ägglossning rätt sent.
    Hur lång cykel har du?
    är den kortare än 30 dagar så tror jag starkt på nr1.

  • Anonym (S)

    Sannolikheten borde ju vara större att första killen är pappa. Eftersom att han kom i dig och ni dessutom hade sex två gånger. Men man kan ju bli gravid även om killen tar ut den innan, men den risken är ju mindre. 

    Jag och exet använde metoden "rycka ut den" flera år, enda gången jag blev gravid var när han inte hann rycka ut den. 

Svar på tråden Hjälp en stressad själ!