• Asirna

    Op utomlands

    Hej allesammans! 

    Jag letat för fullt efter en bra kirurg i utomlands. 
    Behöver ingen kommentar om att det är otryggt,  är just därför jag söker efter er som har en bra kirurg att rekomendera. 

  • Svar på tråden Op utomlands
  • Tow2Mater

    Skulle kunna rekommendera en som är bra pa kejsarsnitt, är det det du vill ha?

    Och land spelar kanske ingen roll? USA eller Frankrike, Peru?

  • Asirna
    Tow2Mater skrev 2023-09-05 00:48:18 följande:

    Skulle kunna rekommendera en som är bra pa kejsarsnitt, är det det du vill ha?

    Och land spelar kanske ingen roll? USA eller Frankrike, Peru?


    Var du rolig där eller? 
    Verkar inte som du har bra koll på läget om något i fråga. 
    Måste du kommentera för att du är uttråkad eller vad är grejen?
  • OlgaElvira

    Vilken typ av operation är det frågan om? Alla kirurger är tyvärr inte bra på allt. De är ofta specialicerade på en viss typ. Det gäller i och för sig även svenska kirurger. 

  • Mrs Moneybags
    Asirna skrev 2023-09-05 00:31:40 följande:
    Op utomlands

    Hej allesammans! 

    Jag letat för fullt efter en bra kirurg i utomlands. 
    Behöver ingen kommentar om att det är otryggt,  är just därför jag söker efter er som har en bra kirurg att rekomendera. 


    Du måste ju först specificera om det handlar om en bröstoperation, tandoperation, gastric bypass eller vad det nu är du vill göra. 

    Det är omöjligt att bara slänga ur sig "peter peterson i usa är bra" när man inte har en aning om vad det är du vill göra...
  • Asirna

    Jag har valt att medvetet inte säga då det är för känsligt för mig.

    Roligt nog har jag lyckats att hitta en kirurg i turkiet nu och förhoppningsvis så blir det operation om bara några få veckor  Solig

  • Räkan77

    Antar att det är en kosmetisk operation. Utgår från att du har beaktat den ökade risken för att dra på dig antibiotikaresistensta bakterier och bestämt dig för du att risken är värd att ta.

  • callmepreggoornot
    Asirna skrev 2023-09-07 15:42:58 följande:

    Jag har valt att medvetet inte säga då det är för känsligt för mig.

    Roligt nog har jag lyckats att hitta en kirurg i turkiet nu och förhoppningsvis så blir det operation om bara några få veckor  Solig


    Så vaginalt och meningslös trådstart
  • OlgaElvira
    Asirna skrev 2023-09-07 15:42:58 följande:

    Jag har valt att medvetet inte säga då det är för känsligt för mig.

    Roligt nog har jag lyckats att hitta en kirurg i turkiet nu och förhoppningsvis så blir det operation om bara några få veckor  Solig


    Så bra, lycka till med din operation!
  • Asirna
    OlgaElvira skrev 2023-09-07 17:28:13 följande:
    Så bra, lycka till med din operation!
    Tack ❤
  • Anonya

    Du ville inte höra om risker, men finns så mycket negativ information om hur skönhetsoperationer funkat och funkar i Turkiet att jag inte kan låta bli. Googla runt lite. Du skrev att du fått reda på en bra kirurg. Är det via någon du känner väl, en bekant, en nätbekantskap eller en influencer? Många kliniker rekommenderas av influencers, men hur en influencer blivit bemött och vilken vård han eller hon fått är inte samma som att alla får den. Oseriösa vårdgivare är ju heller inte dummare än att de förstår att den som ska skriva om den behöver få mycket bra vård och bemötande.

  • Hyllemor

    Vad är det för en operation? Jag har flera kollegor som själva eller som har anhöriga/vänner som har opererats utomlands, men vad som är bättre än Sverige beror ju på vad operationen handlar om. Vissa saker är faktiskt Sverige riktigt bra på. Annat får man betydligt bättre vård än i Sverige. En person hade fått dödsbesked i Sverige men opererades i Tyskland och överlevde.


    Är det här en trolltråd på något vis? Hur ska du få hjälp om du inte säger vad du har för problem?

  • Hyllemor

    Alltså, seriöst... jag förstår efter kommentarerna att TS vill göra en skönhetsoperation. Jag blir jäkligt nyfiken. Vad är det för typ av operation man åsyftar som gör att man kan skriva en så pass intetsägande TS men att alla människor (utom jag) inte förstår vad hon menar? Bröstförstoring? Könsbyte? Abort i vecka 30? Vad pratar TS om?

  • Räkan77

    Jag bara gissade att det var en skönhetsoperation, för varför skulle man annars gå ut på familjeliv och fråga med så lite information? 

Svar på tråden Op utomlands