• RivjärN

    Vad ska bonusbarn ha för vistelsetid på förskolan vid Föräldraledighet?

    Jag ska vara föräldraledig med mitt och min sambos biologiska barn. Min sambo har barn sedan innan och ett av dessa barn går fortfarande i förskolan. Är det någon som vet vad mitt bonusbarn har rätt till för vistelsetider under min föräldraledighet? Vi bor i Uppsala kommun ifall det spelar någon roll. 

    Tack för hjälpen! :) 

  • Svar på tråden Vad ska bonusbarn ha för vistelsetid på förskolan vid Föräldraledighet?
  • EnAnonumius
    RivjärN skrev 2023-09-06 16:35:33 följande:
    Vad ska bonusbarn ha för vistelsetid på förskolan vid Föräldraledighet?

    Jag ska vara föräldraledig med mitt och min sambos biologiska barn. Min sambo har barn sedan innan och ett av dessa barn går fortfarande i förskolan. Är det någon som vet vad mitt bonusbarn har rätt till för vistelsetider under min föräldraledighet? Vi bor i Uppsala kommun ifall det spelar någon roll. 

    Tack för hjälpen! :) 


    Det är ditt bonusbarn. Det blir inte påverkad av din föräldraledighet på något sätt alls. Då du inte är någon "juridisk/biologisk mamma", till bonusen.
    (Oavsett kommun)

    När det är pappans tur, då han är biologisk fadern till sitt barn och ert gemensamma barn, så kan det påverka med vistelsetiderna för hans barn sedan tidigare förhållande. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Vad ska bonusbarn ha för vistelsetid på förskolan vid Föräldraledighet?