• 2kids

    Provsvar monocyter

    Hej! 


    Tagit massa prover för en massa diffusa och konstiga symtom. Nu finns provresultaten på nätet men läkaren har inte hört av sig. Googlat vad lite lågt monocytvärde innebär och som så ofta annars när man googlar får jag panik av vad jag läser. Ngn som haft lågt värde av detta? 

  • Svar på tråden Provsvar monocyter
  • Anonym (1)

    Vad för sjukdom är du orolig för? 
    vsr de andra bra? 


    om det är leukemi, akut leukemi du är orolig så är blodstatus exteeeemt avvikande, främst hb och vita, 

    jag hade väldigt höga monycyter vid diagnos om det känns bättre. 

  • 2kids
    Anonym (1) skrev 2023-09-12 19:52:13 följande:

    Vad för sjukdom är du orolig för? 
    vsr de andra bra? 


    om det är leukemi, akut leukemi du är orolig så är blodstatus exteeeemt avvikande, främst hb och vita, 

    jag hade väldigt höga monycyter vid diagnos om det känns bättre. 


    Ja alltså min stora skräck, hälsoångest rör sig om c?..
    fruktansvärd ångest för det av ngn anledning. 


    d stod att låga nivåer kan vara vitaminbrist men oxå någon form av C? 

  • Anonym (1)

    Förstår detta. Men tror Det är just det, vitaminbrist. 
    vänta till läkaren hör av sig.

    jag har haft cancer och är skräckslagen varje gång något blodvärde är antingen under eller över referensvärdet. men det är det för alla , det är bara ett referensvärde Var det Brukar hamna Liksom. 


     

  • Anonym (EB)

    Hej, väcker en gammal tråd som praktisk för mig. Fick min diagnos för tre år sedan. Haft tre stora anfall. Två utan orsak och det andra när jag bytte medicin för snabbt. 


    Nu i vår och sommar har jag haft känningar flera gånger. Hur gör ni med dessa, reportrar ni in dom till vården eller lever ni vidare med samma medicinering och körkortet kvar?
    känningarna har varit sludder och tappar ord.

    Jag är så rädd att bli av med körkortet igen då vi inte har lokaltrafik där vi bor. 

Svar på tråden Provsvar monocyter