• Lina98

    Väntetid ivf Sahlgrenska 2023

    Hej!!
    Jag och min sambo har genomgått en fertilitetsutredning och ska nu bli remitterade till Sahlgrenska för IVF. 


    Är det någon som har koll på om man får någon form av bekräftelse när man hamnat i kö och isf hur lång tid det brukar ta efter att remissen skickats? 


    Har någon koll på hur lång kön är just nu till Sahlgrenska? 

  • Svar på tråden Väntetid ivf Sahlgrenska 2023
  • Anonym (C anonym)

    Hej 
    för oss tog et exakt 9månader att komma till Sahlgrenska men fick frågan av Sahlgrenska att vända oss till privata som upphandlade av regionen men vi tacka nej till det. du kan vända dig till privata om du vill påbörja ivf tidigare. 
    Lycka till 

  • Lina98
    Anonym (C anonym) skrev 2023-09-19 17:50:24 följande:

    Hej 
    för oss tog et exakt 9månader att komma till Sahlgrenska men fick frågan av Sahlgrenska att vända oss till privata som upphandlade av regionen men vi tacka nej till det. du kan vända dig till privata om du vill påbörja ivf tidigare. 
    Lycka till 


    Ah okej, tack för svar! ❤️


    Hur lång tid tog det för er att få bekräftelse från att remissen var skickad till att ni visste att ni stod i kö? 

  • Anonym (C anonym)
    Lina98 skrev 2023-09-19 18:27:56 följande:

    Ah okej, tack för svar! ❤️


    Hur lång tid tog det för er att få bekräftelse från att remissen var skickad till att ni visste att ni stod i kö? 


    Hej 
    jag minns inte men samma dag satte upp oss på kön o sen syntes det på 1177 när de dokumenterade om mötet o vad vi pratade om ❤️ 
    vad vad Fick ni för diagnos? 
  • Anonym (C anonym)
    Anonym (C anonym) skrev 2023-09-19 19:18:18 följande:
    Hej 
    jag minns inte men samma dag satte upp oss på kön o sen syntes det på 1177 när de dokumenterade om mötet o vad vi pratade om ❤️ 
    vad vad Fick ni för diagnos? 
    Var gjorde ni utredningen, vi gjorde utredningen på Sahlgrenska o det visade att det Var inget fel på oss
  • Lina98
    Anonym (C anonym) skrev 2023-09-19 19:18:18 följande:
    Hej 
    jag minns inte men samma dag satte upp oss på kön o sen syntes det på 1177 när de dokumenterade om mötet o vad vi pratade om ❤️ 
    vad vad Fick ni för diagnos? 

    Ja okej. Får hoppas att vi får bekräftelse snart då. 


    min sambos spermier är lite få och har lite nedsatt rörlighet. 


    Hur långt har ni kommit i eran resa?❤️

  • Enya2023

    Vi gjorde utredning i maj/juni och de hittade inget fel på oss. Kliniken vi gjorde utredningen på (de var kopplade till Sahlgrenska) skickade ivf remiss till Sahlgrenska och vi fick ett brev kanske en vecka senare att en remiss skickats till Sahlgrenska och att om vi skulle hinna bli gravida under tiden så skulle vi höra av oss så vi inte tog upp plats.

    Men har också hört att kön är minst 9 månader lång. Man kan få komma på ett första samtal tidigare men att man ändå måste vänta på att få börja.

    Sen juni har vi inte hört någonting från någon, och valt att vända oss privat under tiden då vi inte ville vänta så länge 🙂

  • Lina98
    Enya2023 skrev 2023-09-19 21:26:28 följande:

    Vi gjorde utredning i maj/juni och de hittade inget fel på oss. Kliniken vi gjorde utredningen på (de var kopplade till Sahlgrenska) skickade ivf remiss till Sahlgrenska och vi fick ett brev kanske en vecka senare att en remiss skickats till Sahlgrenska och att om vi skulle hinna bli gravida under tiden så skulle vi höra av oss så vi inte tog upp plats.

    Men har också hört att kön är minst 9 månader lång. Man kan få komma på ett första samtal tidigare men att man ändå måste vänta på att få börja.

    Sen juni har vi inte hört någonting från någon, och valt att vända oss privat under tiden då vi inte ville vänta så länge 🙂


    Okej, tack för svar❤️

    Förstår, hur går det för er nu då? hur långt har ni kommit?😊
  • Lina98
    Enya2023 skrev 2023-09-19 21:43:53 följande:

    Vi har precis börjat med första sprutorna, så vi får se hur det går 😊


    Åh håller tummarna för er!
  • Anonym (C anonym)

    Hej 
    Ja vi har varit på första mötet och ska starta igång vid nästa mens som är någon gång i oktober. Får se hur det går? 

  • Lina98
    Anonym (C anonym) skrev 2023-09-20 08:09:59 följande:

    Hej 
    Ja vi har varit på första mötet och ska starta igång vid nästa mens som är någon gång i oktober. Får se hur det går? 


    Spännande!! Håller tummarna för er❤️
Svar på tråden Väntetid ivf Sahlgrenska 2023