• Jennjenn91

    Hur vanligt?

    Jag plussade ganska starkt bim-2. Hur vanligt är det? vill veta om man kan tänka att det gömmer sig mer än en där inne.
     Hur starkt har ni plussat och hur många barn låg där och mös i magen? :)

  • Svar på tråden Hur vanligt?
  • Anonym (Ei)

    Hade lika starkt plus -8 bim, när ägget fäster sig, hur lång cykel man har, etc. Spelar även in :) Det var en liten pojke som låg och växte i min mage!

    Jag var dock väldigt rädd för tvillingar, då vi har det i släkten - men så var det inte!

  • Anonym (Ei)
    Anonym (Ei) skrev 2023-09-24 21:59:34 följande:

    Hade lika starkt plus -8 bim, när ägget fäster sig, hur lång cykel man har, etc. Spelar även in :) Det var en liten pojke som låg och växte i min mage!

    Jag var dock väldigt rädd för tvillingar, då vi har det i släkten - men så var det inte!


    Förlåt jag glömde helt att säga det, men stort grattis!!! Hoppas allt går superbra :)
  • svansmamman

    BIM-2 säger inte så mycket, hur långt efter äl är det? Är du helt säker på när du hade ägglossning? Generellt skulle jag säga att plussar man väldigt starkt innan BIM, och inte har väldigt lång tid mellan äl och BIM, ägglossade man troligtvis tidigare än man tror. Jag plussade tidigt men följde inte graviditeten med vanliga stickor, utan endast med digitala. De slog om snabbare än ?de borde?, dvs snabb ökning. Det har varit en pojke båda gångerna. Däremot har jag blivit framflyttad bägge gångerna, så från det datum jag fått som BF (som jag vet stämt då jag har stenkoll på ägglossningen, befruktning etc) har varit en vecka tidigare än min uträkning. Sonen föddes på mitt uträknade BF, eller en vecka sent utifrån det vården räknade fram. Han var alltså bara större än vad barn i samma vecka brukar vara. 


    Jag är gravid nu igen, och det har varit samma sak nu. Det är dock tre månader kvar tills lillen är beräknad, så det återstår att se om han följer storebrors mönster med födelsedatum eller ej. 


    Grattis till graviditeten! Hoppas allt går bra❤️

Svar på tråden Hur vanligt?