• SG1051

    Snälla hjälp mig att överleva vintern!!!!!

    Hej!

    Jag har en gammal bil som inte är världens bästa bil med det är den bilen jag har råd att äga. På vintrarna brukar jag verkligen lida av kyla och jag behöver gå  upp till jobbet vid 4:30 tiden för att hinna göra bilen varm och få bort all snö och is. 

    Min parkering har ingen el i närheten och därför kan jag inte koppla en sådan vanlig värmefläkt och stänga dörren tills bilen blir go och varm. 

    Jag vill gärna ha tips på produkter som hjälper mig att få bilen varm under vintern, en sådan fläkt på batteri eller v12 som startar automatiskt innan man åker. Alltså att man schemalägger den. 

    Skriver redan nu för att hinna lösning till mitt stora problem! 

    Hjälp snälla!

  • Svar på tråden Snälla hjälp mig att överleva vintern!!!!!
  • Anonym (Lejon)
    SG1051 skrev 2023-09-26 21:26:11 följande:
    Jag kikade på den men den såg inte så lockande ut. Är den en du testat som du kan rekommendera?
    Nej inte testat, men jag tror alla batteridrivna är lite samma lika. De kommer inte hålla lika länge som en elektrisk men de är en bra tillfällig lösning för vintern och troligtvis bättre än ingenting alls
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Lejon) skrev 2023-09-27 09:43:04 följande:
    Nej inte testat, men jag tror alla batteridrivna är lite samma lika. De kommer inte hålla lika länge som en elektrisk men de är en bra tillfällig lösning för vintern och troligtvis bättre än ingenting alls
    Vadå hålla lika länge, menar du att de värmer inte upp tillräckligt länge eller att de kommer sluta fungera efter kanske några månader?
  • Tobben

    En bränslevärmare från amazon är händigt annars. Men det kräver en del installationsjobb.

  • Anonym (Norrlänning)

    Det beror ju på var du bor. För väldigt många är det ett måste med  motorvärmare under vintern. Kupévärmare är mindre viktigt och mer för vår komfort. Det funkar inte så bra heller eftersom det ofta gör att dörrarna fryser. 
    Men mv är viktigt för motorn. 

Svar på tråden Snälla hjälp mig att överleva vintern!!!!!