• Anonym (Undran om samtycke)

    Berusad kvinna stöter på nykter man, vart går gränsen?

    Jag vill inte ha något könskrig eller jämförelse med hur det hade vart omvänt, så vänd inte på könen tack! 

    En berusad kvinna försöker ha sex med en nykter man. Hon är väldigt på. Hur berusad behöver hon vara för att det skall bli fel av honom att ha sex med henne? 

    Tex. Hon pratar sluddrigt, har svårt att hålla balansen ordentligt men är ändå väldigt pigg/speedad/uppåt och försöker få honom att vilja ha sex med henne. Han är helt nykter. Är det ok för honom att ha sex med henne eller har han ett ansvar att säga nej?

    Vi kan ta ett exempel till. En killes tjejkompis bultar på hans dörr mitt i natten. Hon är full, ledsen men vill ändå ha sex med honom. Det är därför hon tagit sig dit. Han vet att hon inte hade gjort det här om hon inte var full och ledsen. Kan han då tacka ja eller är det ett sexuellt utnyttjande?

  • Svar på tråden Berusad kvinna stöter på nykter man, vart går gränsen?
  • Anonym (tja...)
    Anonym (Undran om samtycke) skrev 2023-09-29 07:30:03 följande:
    Tack. 
    Anonym (tja...) skrev 2023-09-29 07:19:57 följande:
    Drömmer
    :/
    Det är lite olika i mina exempel, men min egentliga tanke är att han är attraherad av henne och vill ha sex med henne fast han blir tveksam till det när hon är så där full och dräggig.

    Om hon går över gränsen eller ej tycker jag vi lämnar därhän det är om han gör rätt eller fel. Som sagt, inte vända på könen för att jämföra, inget jämställdhetsperspektiv, inget könskrig. Det är vad han gör eller inte gör i situationen som är det viktiga här.
    om du säger det Drömmer
  • Mimosa86
    Anonym (Undran om samtycke) skrev 2023-09-28 19:50:31 följande:

    Vi kan ta ett exempel till. En killes tjejkompis bultar på hans dörr mitt i natten. Hon är full, ledsen men vill ändå ha sex med honom. Det är därför hon tagit sig dit. Han vet att hon inte hade gjort det här om hon inte var full och ledsen. Kan han då tacka ja eller är det ett sexuellt utnyttjande?


    Men om han nu VET att hon imorgon kommer ångra detta, VARFÖR vill han då utsätta henne för det? Om hon är så lite värd i hans ögon att hennes känslor i detta är sekundära hans sexbehov- då är det allt annat än vänskap.

    Vänner tar hand och värnar om varandra!
  • Anonym (tja...)
    Mimosa86 skrev 2023-09-29 08:11:36 följande:
    Men om han nu VET att hon imorgon kommer ångra detta, VARFÖR vill han då utsätta henne för det? Om hon är så lite värd i hans ögon att hennes känslor i detta är sekundära hans sexbehov- då är det allt annat än vänskap.

    Vänner tar hand och värnar om varandra!
    tror du att många kvinnor skulle tänka så om de var kåta? Drömmer
  • Anonym (?)
    Anonym (Undran om samtycke) skrev 2023-09-28 19:50:31 följande:
    Berusad kvinna stöter på nykter man, vart går gränsen?

    Jag vill inte ha något könskrig eller jämförelse med hur det hade vart omvänt, så vänd inte på könen tack! 

    En berusad kvinna försöker ha sex med en nykter man. Hon är väldigt på. Hur berusad behöver hon vara för att det skall bli fel av honom att ha sex med henne? 

    Tex. Hon pratar sluddrigt, har svårt att hålla balansen ordentligt men är ändå väldigt pigg/speedad/uppåt och försöker få honom att vilja ha sex med henne. Han är helt nykter. Är det ok för honom att ha sex med henne eller har han ett ansvar att säga nej?

    Vi kan ta ett exempel till. En killes tjejkompis bultar på hans dörr mitt i natten. Hon är full, ledsen men vill ändå ha sex med honom. Det är därför hon tagit sig dit. Han vet att hon inte hade gjort det här om hon inte var full och ledsen. Kan han då tacka ja eller är det ett sexuellt utnyttjande?


    Om vi bortser i det gränslösa att bete sig som en idiot

    Om man är KK och har regelbunen nykter sex med varandra så är väl ett fylleligg inte mycket att orda om. 

    Är det en vän, kollega eller  bekant som aldrig visat intresse för relation eller sex tidigare och bara dyker upp tycker jag man ska avbryta och ta ett snack senare

    Är det en vän, kollega eller  bekant som man småflirtat ett tag med och sen i anslutning till någon tillställning eller liknade plötsligt vill börja hångal hänger det en del på vad man själv vill. Är man intresserad att utveckla relation så varför inte. Vill man bara tömma sig så nej. Kan man leva med att träffas senare efter att ha haft sex med sin kollega? Tror man hon kan leva med det även om det inte blir något mera.

  • Anonym (Öh)

    Det är skillnad på någon man redan har en relation med (som du har med din kk) och en kompis eller främmande tjej. Här vet du ju att hon vill ha sex med dig i nyktert tillstånd med.

    i övrigt låter hon som ett psykfall som inte kan läsa av signaler eller situationen. jag hade avslutat för länge sen. Det kvittar om det är en kvinna eller man. Det är rätt ocharmigt att inte respektera andras gränser och tjata sig till sex, finns inget smickrande i det.

  • Anonym (Undran om samtycke)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-09-29 08:02:51 följande:

    TS, du undrar var gränsen går? Han går över gränsen om han ligger när henne när hon är kraftigt berusad, men inte annars.

    Hon däremot, verkar ha gått över gränsen för länge sen. 


    Vad vill du med tråden? Vill du veta om ditt påstridiga psykfall till KK, egentligen är offret här?


    Många hade ringt polisen i din situation.


    Vad jag vill med tråden är att veta vad som är rätt sak för mig att göra när hon beter sig sådär och är full. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Undran om samtycke) skrev 2023-09-29 13:34:57 följande:
    Vad jag vill med tråden är att veta vad som är rätt sak för mig att göra när hon beter sig sådär och är full. 
    Skicka hem henne. Fortsätter det bryt.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Rätt sak beror väl på vad du vill?

    Om du inte vill ha henne där så släpp inte in henne. Ring polisen om du måste.

    Vill du träffa henne och ha sex med henne, så ha det om hon också vill och inte är stupfull. Men då får du nog stå ut med hennes övriga beteende också.

    Vad har hon för problem som beter sig så här?

  • Anonym (Undran om samtycke)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-09-29 14:15:25 följande:

    Rätt sak beror väl på vad du vill?

    Om du inte vill ha henne där så släpp inte in henne. Ring polisen om du måste.

    Vill du träffa henne och ha sex med henne, så ha det om hon också vill och inte är stupfull. Men då får du nog stå ut med hennes övriga beteende också.

    Vad har hon för problem som beter sig så här?


    Hon har vad jag tror följande problem:

    * väldigt bortskämd och curlad av sin pappa. Jag kan inte kommunicera med honom heller, dels pratar han väldigt dålig svenska, jag kan inte serbiska och han är rätt scary.
    * alkoholism (förut var det gränsfall. Inte så att hon dricker varje dag nu heller men fler än hon inte gör det. När vi träffades var det först fre eller lördag. Sen fre+lör. Ons, fre-lör. nu ons, fre, lör, sön)
    * övervikt. 
    * inget jobb, inga studier (Hon har en massa påbörjade men inga avslutade högskoleutbildningar)
    * Alldeles för mycket pengar 
    * klarar inte av att ha tråkigt men kan inte roa sig själv.
    * saknar tålamod. Även nykter. Allt skall ske nu på en gång hon kan inte vänta.
    * Det här skurit sig med de flesta av hennes vänner. Hon hade ett stort "tjejgäng" förut men det har hon inte längre. De har gradvis mobbat ut henne, undviker osv. Vet inte hur jag skall fixa det. 
    * Väldigt explosivt humör med utbrott
    * Vägrar ta ansvar. Tex. Hon är ute, ringer mitt i natten och säger jag nej så "då är det ditt fel om jag blir våldtagen!" Såna grejer.

    Jag hade gärna varit med henne på riktigt. Gifta oss osv. Men jag vill att hon slutar dricka och växer upp först. Hon vill det ibland, ibland inte väldigt velig. Som det är nu så kan jag inte ens anförtro henne med nyckel, hon har slarvat bort två stycken hon fått. Jag har satt om hon klarar att inte tappa bort sin telefon och att inte göra sönder den på 6 månader så kan hon få en ny nyckel.

    Hennes far betalar låsbyte och nya telefoner så hon tycker inte det är ett problem men själva problemet är inte att det kostar utan att hon tappar bort.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Undran om samtycke) skrev 2023-09-29 15:00:10 följande:
    Hon har vad jag tror följande problem:

    * väldigt bortskämd och curlad av sin pappa. Jag kan inte kommunicera med honom heller, dels pratar han väldigt dålig svenska, jag kan inte serbiska och han är rätt scary.
    * alkoholism (förut var det gränsfall. Inte så att hon dricker varje dag nu heller men fler än hon inte gör det. När vi träffades var det först fre eller lördag. Sen fre+lör. Ons, fre-lör. nu ons, fre, lör, sön)
    * övervikt. 
    * inget jobb, inga studier (Hon har en massa påbörjade men inga avslutade högskoleutbildningar)
    * Alldeles för mycket pengar 
    * klarar inte av att ha tråkigt men kan inte roa sig själv.
    * saknar tålamod. Även nykter. Allt skall ske nu på en gång hon kan inte vänta.
    * Det här skurit sig med de flesta av hennes vänner. Hon hade ett stort "tjejgäng" förut men det har hon inte längre. De har gradvis mobbat ut henne, undviker osv. Vet inte hur jag skall fixa det. 
    * Väldigt explosivt humör med utbrott
    * Vägrar ta ansvar. Tex. Hon är ute, ringer mitt i natten och säger jag nej så "då är det ditt fel om jag blir våldtagen!" Såna grejer.

    Jag hade gärna varit med henne på riktigt. Gifta oss osv. Men jag vill att hon slutar dricka och växer upp först. Hon vill det ibland, ibland inte väldigt velig. Som det är nu så kan jag inte ens anförtro henne med nyckel, hon har slarvat bort två stycken hon fått. Jag har satt om hon klarar att inte tappa bort sin telefon och att inte göra sönder den på 6 månader så kan hon få en ny nyckel.

    Hennes far betalar låsbyte och nya telefoner så hon tycker inte det är ett problem men själva problemet är inte att det kostar utan att hon tappar bort.
    Hur orkar du? 

    Hon är slarvigare och värre än mina 11-åringar.

    Vad ser du hos henne?
  • Anonym (origo)
    Anonym (Undran om samtycke) skrev 2023-09-29 00:28:25 följande:
    Ok. När min KK har gjort sådär, jag stängt av telefonen eller satt den på ljudlöst och vaknat mitt i natten av att hon sparkar på ytterdörren, skriker genom brevinkastet (hon kommer in i trapphuset då nyckelbrickan går till alla trapphus i området av nån konstig anledning).

    Så när jag släppt in henne, hon är full och hon vill ha sex har jag gjort lite olika. Några gånger har jag haft sex med henne, några gånger har vi grälat (men hon är väldigt högljudd och bullrig person, smäller i skåp, dörrar, stampar i golvet med skor på osv. så grannarna blir sura) tills jag haft sex med henne ändå. Några gånger om hon inte är alltför gapig har hon fått hålla på sådär bara tills hon tröttnar. Har även sagt att jag behöver gå på toaletten och att hon skall vänta i sängen. 5-10 minuter senare har hon då somnat och jag lägger mig i soffan istället.

    Går inte att muta med att vi gör det två gånger imorgon istället när hon är sådan, det är verkligen att det skall ske nu, direkt. Hon vill inte vänta.
    Lite off-topic men tycker att du skall hitta på ett annat namn än KK för att beskriva erat förhållande. KK skal vara kontant, odramatiskt och sexfixerat. Här är det ju maximalt drama när hon dyker upp oanmäld, berusad och helt obalanserad, allt annat än KK i min optik.

    Din egen problemställning omkring henne verkar vara något helt annat än den som beskrivs i TS.
  • Anonym (Gränsfall)

    Även berusade människor har ett ansvar för hur de beter sig. Dricker man sig asplakat, vare sig man är man eller kvinna, bör man ha i bakhuvudet att vissa beteenden kan leda till vissa reaktioner hos andra, eller så ska man vara mer försiktig med alkoholen, om man vet att man har svårt att kontrollera sitt beteende under berusning.

    Jag är ingen nykterhetspredikant. Kan själv dricka mig full vid tillfällen då jag behöver för att kunna koppla av mer i hjärnan. Men som sagt, ett visst ansvar har man för sitt beteende som vuxen.

  • Anonym (Undran om samtycke)
    Anonym (origo) skrev 2023-09-29 18:08:32 följande:
    Lite off-topic men tycker att du skall hitta på ett annat namn än KK för att beskriva erat förhållande. KK skal vara kontant, odramatiskt och sexfixerat. Här är det ju maximalt drama när hon dyker upp oanmäld, berusad och helt obalanserad, allt annat än KK i min optik.

    Din egen problemställning omkring henne verkar vara något helt annat än den som beskrivs i TS.
    Jag ville ha åsikter runt själva grejen i stort, vad en man har för ansvar i sådana situationer. Han nykter, hon full, hon vill och försöker ha sex med honom väldigt aktivt.

    Utan könsjämförelser med hur det hade vart omvänt eller egentligen personligt men misslyckades med det.
Svar på tråden Berusad kvinna stöter på nykter man, vart går gränsen?