• Summertime

    När bäst att bli gravid?

    wInnan jag ens börjar skriva vill jag förtydliga att jag är fullt medveten om att det inte går att planera när man ska bli gravid, det kan ta väldigt lång tid, det vet jag.

    Men OM det gick att bestämma, när hade ni helst blivit gravida? Funderar på att antingen börja försöka nu direkt men OM det då skulle gå snabbt skulle jag vara tidigt gravid på min födelsedag, min mans 30-årsdag, jul, nyår etc.

    Andra alternativet är att vänta tills december/januari. Då är man ju dock gravid hela sommaren och dottern måste gå på förskola då för jag kommer behöva jobba. Hur hade ni tänkt? Finns ju fördelar och nackdelar med båda.
  • Svar på tråden När bäst att bli gravid?
  • Summertime
    Mortiscia80 skrev 2023-10-09 20:42:42 följande:

    Det finns väl ingen bättre eller sämre period. Jag ser inga starka nackdelar för någon av dem.


    Okej, nej jag tänkte nog mest på att jag mådde så himla
    illa i början med första och känns som att det förstör lite när man mår så dåligt liksom. 
  • Nässelfjärilen

    Jag förstår inte riktigt. Vad gör det om du är gravid under födelsedagarna + jul/nyår? Är det för att få dricka alkohol? 

    Planerar du ditt liv utefter ditt behov av att dricka alkohol? 

  • Mortiscia80
    Summertime skrev 2023-10-09 20:47:44 följande:
    Okej, nej jag tänkte nog mest på att jag mådde så himla
    illa i början med första och känns som att det förstör lite när man mår så dåligt liksom. 
    Jo, men du vet ju inte om det blir lika illa nästa gång och det finns väl ingen bättre eller sämre period av året att må dåligt heller. Det blir alltid lika illa i så fall skulle jag tro.
  • Nässelfjärilen

    Läste ditt senaste svar. Då förstår jag. Trodde det på riktigt handlade om att du inte skulle få dricka och blev lite... fundersam. 

    Men håller med tidigare skribent. Finns ingen period som är bättre eller sämre. Du vet inte hur din nästa graviditet kommer vara :)

  • Summertime
    Nässelfjärilen skrev 2023-10-09 20:53:57 följande:

    Läste ditt senaste svar. Då förstår jag. Trodde det på riktigt handlade om att du inte skulle få dricka och blev lite... fundersam. 

    Men håller med tidigare skribent. Finns ingen period som är bättre eller sämre. Du vet inte hur din nästa graviditet kommer vara :)


    Jaha nej det var inte det jag syftade på Skrattande Nej det kanske är sant?förhoppningsvis blir det inte lika illa igen heller.
Svar på tråden När bäst att bli gravid?