• jadu1234567

    Isotretonin

    Hej, jag är snart 25 år och har enda sen 15 Årsåldern haft finnar. Jag gick på antibiotika för ca 1 år sedan och det hjälpte men nu börjar det komma tillbaka, inte i lika stor utsträckning som jag hade förra året då det var riktigt illa. Jag har testat allt, differin, Finacea, epiduo, ändrat diet osv.  Jag kan inte komma ihåg någon gång haft en hy utan någon finne, det kan vara 2-4 ibland och ibland är det fler. Det börjar tära på mig rätt bra och jag ska till hudläkare nästa tisdag och jag funderar på be om isotretonin utskrivet. Jag skulle vilja köra lågdos då jag tränar en del och har sett att det ska kunna ge lika bra effekt som högre doser. Har någon fler tagit lågdos isotretonin innan? Vad är er erfarenhet av isotretonin? Jag är väldigt rädd för att det ska bli mycket värre innan det blir bättre också. 


    mvh en som vill ha en ren å fin hy

  • Svar på tråden Isotretonin
  • Anonym (oktober)

    Jag tycker du ska testa i alla fall! Min bror testade på den tiden det hette Roaccutan och han blev väldigt fin i hyn efteråt och det kom aldrig tillbaka lika mycket igen. 

  • Anonym (S)

    Jag har kört i två omgångar. Det blev bra efter första,  men efter ngt år eller två kom det tillbaka. Körde igen, blev bra men började ändå komma tillbaka lite. Men nu har jag bara pormaskar i stort sätt. Vet inte om det är tack vara kurerna eller att hyn har förändrats, jag har åldrats. Jag tycker definitivt det är värt att testa. Upplevde själv inte att det blev värre vad jag kan minnas innan det blev bättre men man blir ju vansinnigt torr, det är väl det jobbigaste.

Svar på tråden Isotretonin