• Planerarsyskon24

    För tidigt att testa på äl+9/bim-6?

    Hej! Testade idag med ett tidigt graviditetstest från Kronans Apotek men det visade helt negativt, syntes ingenting alls. Har en cykel på 29 dagar och ganska säker på att jag hade äl dag 14. Bim på tisdag 17/10 alltså om 6 dagar? igår på äl+8 kände jag som ett stick kring livmodern men man kanske inbillar sig mycket också.. Är det helt kört nu med tanke på att jag ändå använde ett tidigt test idag eller finns det fortfarande hopp? 🥹

  • Svar på tråden För tidigt att testa på äl+9/bim-6?
  • svansmamman

    SÅKLART det finns hopp! ❤️ Nu vet jag inte hur statistiken ser ut för just de där testerna, men cbs tidiga test vet jag har en ?tabell? för hur tillförlitligt svaret är ju fler dagar man närmar sig BIM. Om jag inte missminner mig är de bara tillförlitliga till typ dryga 50% vid BIM-6, dvs inte alls särskilt tillförlitligt! För varje dag man närmar sig BIM, ju mer ökar gravidhormonerna om man är gravid och testen har bättre förutsättningar för att detektera en graviditet. 


    Så ge det ett par dagar innan du testar igen, att testa varje dag ger ingenting. Jag håller alla tummar att du ser ett streck nästa gång du testar! ❤️

Svar på tråden För tidigt att testa på äl+9/bim-6?