• elinander02

    Rättegång?

    Hej!

    Jag blev våldtagen och har nu polisanmält händelsen. Mitt målsägandebiträde är tyvärr inte så bra och har inte svarat mig på två månader, så jag tänkte ställa en fråga här.

    Jag kommer först med lite bakgrundsinformation och skulle verkligen önska att inga påhopp sker då jag redan mår otroligt dåligt över denna händelse.

    För ett år sen var jag tillsammans med en kille som jämt tjatade på att jag aldrig initierade sex. Anledningen till att jag inte gjorde detta var för att jag sedan innan har en dålig relation till sex och helt enkelt gärna avstår det. 

    Efter att ha sett en Tiktok fick jag idén att han kunde väcka mig med sex, då skulle jag slippa initiera och slippa en del av det hela.

    Tyvärr vaknade jag inte under samlaget och jag var väldigt obekväm de gångerna jag gjorde det. Jag bad honom därför att sluta, vilket går att se i våra chattar (som polisen har tillgång till).

    Han fortsatte dock ha sex med mig när jag sov, vilket var otroligt jobbigt. Vi gjorde slut och jag konfronterade honom en månad senare via sms. Jg skrev då ?Jag vill ha en ursäkt för att du hade sex med mig när jag låg och sov efter att vi sa att vi skulle sluta med det? varpå han svarade ?Ja jag vet? och att han skämdes väldigt mycket.

    Jag polisanmälde detta i somras, det var aldrig planen men blev så av olika omständigheter. Nu undrar jag om detta räcker för att vinna en rättegång. Från början var det ju jag som vad om det, vilket jag nu ångrar så grovt. Det försvårar ju det hela. Men samtidigt kan man se i våra chattar att vi kom överens om att sluta och så har jag ju tillfället han erkände.

    Vad tror ni?

    Återigen förstår jag att man kan tycka att jag handlade dumt som bad om detta från första början, men snälla hoppa inte på det, jag har redan så mycket ånger.
  • Svar på tråden Rättegång?
  • Anonym

    Jag tycker definitivt att detta ska prövas i en rättegång.
    Ta inte tillbaka anmälan, låt det ha sin gång även om det tar tid

  • Anonym (Bill)

    Hur en ev rättegång kommer sluta går inte att förutse, men förbered dig på att det kommer bli jobbigt. Om försvarsadvokaten gör sitt jobb kommer han pressa dig stenhårt. 

  • Anonym (Jur)

    Om åklagaren väcker åtal Finns det hopp för en fällande dom.  

Svar på tråden Rättegång?