• Ottobock

    Hcg papp-a osv

    Hej hej 
    Nu har jag blivit en av dom som kollade provsvaren inför KUB (inte gjort ul än de görs om 2v) å googlat å då fått till mig att mina värden är dåliga?? (Hcg högt och papp-a lågt och då enligt mitt googlande betyder risk för trisomi 21??) 

    P-hcg fri betakedja 
    Resultat 99,1 IE/L 

    Papp-a 
    Resultat 1,086 IE/L

    Är 32 år gammal. Enligt mensen sista dag är jag I skrivande stund vecka 11 (10+3)

    Finns ju inga referensintervall? Finns de inte de alls, för att allt är individuellt eller finns de inte för allmänheten att ta del av
    bara?Och vissa svar man googlar är skriva i mom eller IU/L (mitt står i IE/L?? ) 

  • Svar på tråden Hcg papp-a osv
  • Ottobock

    Alltså min fundering är har nån varit i samma sits? Liknande värden å vad fick ni till er att dom va ? Höga låga bra dåliga?
    Behöver nog bara få veta att jag (som jag redan vet) inte är ensam kring tankarna.. (min första graviditet, allt är nytt för mig) Skäms

  • Daphodil

    Fick förhöjd risk på kub enbart pga dessa värden (dvs ultraljudet var bra och jag hade inga personliga riskfaktorer). Jag fick aldrig något svar varför det blev så, men graviditeten fortlöpte utan problem och idag har jag en frisk sexåring. 

    Det behöver alltså inte betyda något dåligt 

Svar på tråden Hcg papp-a osv