• Xenia

    Married at first sight, Australien (kanal 7)

    Någon annan som kollat på den? Tyvärr inget för vanliga arbetande människor, det börjar kl 12 på dagen.

    Det är mycket drama men resultatet tycks inte bli så mycket bättre än den snällare svenska versionen.



    De håller på i flera månader (hur har folk tid?), och varje vecka är det middag för alla paren. Då kommer de uppklädda och tar några drinkar och snackar före middagen. Det gör att paren klagar inför de andra, folk tar parti för den ena el andra i paret. 



    Det är så mycket bråk att jag ibland undrar om det är fejk och skådespelare. En del visar sig verkligen inte från sin bästa sida. Alla är där för att hitta kärleken, säger de. Eller är de där för att göra reklam för sig själv el sina företag? Jag tänker då om vissa ?den där typen skulle jag varken vilja dejta el anställa?. Glömmer de att alla deras familjer, vänner, arbetskamrater och kunder kommer att kunna se allt?



    Alla ser bra ut, en del ser ut som värsta fotomodellerna. Inga andra får tydligen vara med. Men jag tänker att om de där snyggingarna inte hittat kärleken, då måste de antingen vara väldigt krävande el väldig knepiga, en del verkar vara bägge delarna.



    När folk säger fula ord så blir det dimmigt för deras munnar. Ibland är det textat (på engelska) och då blir det asterisker. Dock blir det inga pip, så vi kan höra allt  och även se allt på den svenska texten. Lite löjligt tycker jag, det är knappast program för små barn.


     
  • Svar på tråden Married at first sight, Australien (kanal 7)
  • EnAnonumius
    Xenia skrev 2023-10-26 19:11:10 följande:

    När folk säger fula ord så blir det dimmigt för deras munnar. Ibland är det textat (på engelska) och då blir det asterisker. Dock blir det inga pip, så vi kan höra allt  och även se allt på den svenska texten. Lite löjligt tycker jag, det är knappast program för små barn.


     
    Olika länder olika regler.

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Xenia
    EnAnonumius skrev 2023-10-26 19:15:42 följande:
    Olika länder olika regler.
    Men jag tycker man bara drar uppmärksamheten tilll de "fula orden" genom detta. Det är ju tydligen rätt allmänt, eftersom båda män och kvinnar friskt strösslar med "fuck" och "fucking".

    Är det en anglosaxisk grej? Gör man likadant i t ex Tyskland och Frankrike?
  • Xenia

    Jag vet inte om jag blir manipulerad genom t ex hur serien klipps, men jag fattade sympati för vissa och antipati för andra. De trevliga kvinnorna var Selina och Ella. Samantha var väl också ok. De trevliga männen var Dion, Jack, Jackson, Al och Matt.



    Hum, varför gillar jag fler män än kvinnor? Antagligen för att flera kvinnor bråkade och bitchade under de allmänna middagarna och de särskilda kvinnokvällarna. Männen däremot kom väl överens, de skrattade och skojade. Utom sista gången då en impopulär man dök upp igen.



    Igår var det bara fem par kvar. Ett av dem valde att fortsätta, ett att gå skilda vägar - och de skildes inte som vänner. Idag får jag veta hur det gått för de tre övriga paren.



    T ex Ella och Mitch. Mitch är snygg som en skyltdocka och med ungefär lika mycket empati. När Ella kände sig osäker så tyckte han att det var hennes problem i stället för att trösta henne. Han verkade ständigt missnöjd och hon gick som på äggskal för att han inte plötsligt skulle sticka därifrån i vredesmod.



    När experterna gav paren olika uppgifter, t ex att se varann i ögonen tre minuter eller att hångla i fem minuter så vägrade Mitch att delta. Ella kände sig ratad.



    Varje vecka så träffades alla med de tre experterna. Par efter per fick sätta sig i soffan mittemot experterna som kom med frågor och kommentarer. Dessa sessioner fick även deras anhöriga se.



    När Mitch och Ella satt där så klagade Mitch över att han inte trivdes med alla kameror. Annars var allt bra, sade båda. Men då sade Domenica, en kvinna som alltid sade högt vad hon tyckte ?Det är något du inte säger Ella, det är något du håller tillbaka?. Då kom det fram att hon oroade sig för att vara god nog för Mitch. Mitch blev chockad. Men hans reaktion var inte att försäkra Ella att hon visst var god nog. Nej, han var sur på henne för att hon inte sagt något och att han framstod som en idiot inför de andra.



    Mitch var en av dem flyttade ifrån deras gemensamma lägenhet på hotellet till ett eget rum. Han hotade med att lämna hela experimentet. Han hatade dessa kameror och han hatade alla idioter som skulle tycka till. Till idioterna hörde tydligen både experterna och alla andra deltagare i experimentet.

    När de hade typ Facetime med hennes föräldrar sade Ellas mor att hon inte kände igen sin dotter. Ella var vanligen sprudlande glad och självsäker. Det hade Mitch tydligen lyckats ta ur henne.



    Nej, han var inte särskilt sympatisk. Jag undrade om han var psykopat, autist eller bara introvert.



    Ändå var det honom jag kände mig mest befryndad med. Jag skulle också ha hatat att ha kameror efter mig överallt. Jag skulle också ha vägrat att hångla framför kameran.


     
  • Xenia

    Ett annat intressant par var Domenica och Jack. Domenica hörde till de som var både knepiga och krävande. Hon var också provocerande uppriktig. T ex klagade hon över Jacks sexuella prestationer inför de andra kvinnorna. Tyvärr var männen så nära så de hörde det också, inkl Jack. Han var inte glad.



    Men när Domenica sedan blev angripen av Olivia så lade Jack deras oenighet åt sida och stöttade Domenica helhjärtat. När de skulle hälsa på hos hennes föräldrar så gillade alla Jack. När de två skulle ha en sista dejt så kom Jack ihåg att hon gärna ville resa till Italien (hennes föräldrar kom därifrån) och de besökte ett slag mini-Italien, han körde en gammal Fiat och var på en italiensk restaurang där en man både spelade och sjöng på italienska. Domenica tyckte det var underbart och sade att hon aldrig skulle glömma det. Ändå tvivlade hon på en framtid med Jack.


     
  • Hobgoblin

    Om man har problem med kameror bör man nog inte ställa upp i ett sådant program.
    Jag är nästan mest chockad över att ingen spöade till Olivia, sicken psyko-bitch!

  • Xenia
    Hobgoblin skrev 2023-10-27 12:02:24 följande:

    Om man har problem med kameror bör man nog inte ställa upp i ett sådant program.
    Jag är nästan mest chockad över att ingen spöade till Olivia, sicken psyko-bitch!


    Ja, i början tyckte jag de var så gulliga, Olivia och Jackson. Vid veckoceremonin hade de aldrig några problem. "Det är bara solsken och regnbågar", sade Jackson. "Var hittade ni honom" utbrast Olivia. Och då menade hon inte "var hittade ni den idioten" utan "var hittade ni den drömprinsen". Och han var drömprinsen hela tiden. Men hon var inte drömprinsessan.

    Det värsta var att hon nästan verkade stolt över sina dåliga sidor. "Jag är långsint och småsint" och ingen tanke på att försöka arbeta bort dessa sidor. När en gammal vän skulle gifta sig och valda bruna tärnklänningar sade Olivia rent ut att hon inte gillade dem (looked like poop). Då ville inte kompisen ha henne som brudtärna längre och sa att Olivia skulle lämna tillbaka klänningen. Vilket Olivia gjorde - sönderklippt i bitar. Hon offrade vänskapen för att få hämnas.

    Och så stolt var hon över detta att hon berättade det för Jacksons vänner när de skulle träffas. Trodde hon att de skulle beundra henne? Hon sade själv att hon inte hade någon empati. 

    Jackson såg så olycklig ut när Olivia gick an med spydigheter (snide comments) när Domenica talade. Man kände bara "fly Jackson, fly medan du kan".

    Ja, Olivia var den ena "psykopaten". De andra var Carolina och Daniel.
    "
  • Xenia
    Hobgoblin skrev 2023-10-27 12:02:24 följande:

    Om man har problem med kameror bör man nog inte ställa upp i ett sådant program.


    Ja, jag undrade varför han öht ställde upp. Blev han övertalad av vänner/familj? Kände han sig smått desperat?

    Jag önskade ändå att det skulle gå vägen för dem. Mitch sade ju ändå (till producenten och kameran) att han tyckte att Ella var fantastisk och att han berättat saker för henne som han aldrig berättat för någon annan (bortom kamerorna då).

    Den egocentriske Mitch ville absolut inte flytta till Melbourne där Ella bodde. Nej, skulle någon flytta så var det Ella. Men på sista dejten åkte de vattenskoter och hade kul. Då sade han (till kameran) att han ville visa Ella hur roligt man hade det på Guldkusten. Så han verkade ändå vilja att Ella flyttade till honom.

    Men han var helt omöjlig med att inte vilja ställa upp på Ellas behov av muntliga försäkringar om vad han kände eller fysiska ömhetsbetygelser. Det är en sak att ha svårt för sådant, en annan att blankt vägra att försöka förändras. Det var ju inte några särskilt omöjliga krav från Ellas sida, det är sådant som nästa alla kvinnor vill ha.

    Ofast är det kvinnan som inte vill fortsätta. Men här var det Mitch som inte ville. Han sade att han nog inte var den man Ella behövde.

    I det har fallet tycker jag det var helt Mitchells fel att de inte fortsatte. Men jag unnar verkligen Ella att hitta kärleken till slut även om hon förstås fick sitt hjärta krossat av Mitch i "experimentet". Mitch däremot kan gärna leva ensam resten av livet. Men kanske hittar han någon kvinna som inte är så "touchy-feely" utan lika reserverad och kylig som han.
  • Xenia

    När jag började se serien var det åtta par, sedan slängde de in tre nya par. Av totalt elva par så var det bara tre som gick vidare. 



    Jag trodde flera gånger ?nu är det sista avsnittet?. Men tydligen kommer det ett till. Ett uppföljande avsnitt där man får veta om de par som sade Ja till att fortsätta verkligen håller ihop. Då får vi väl ockå se om de otrogna Carolina och Daniel fortfarande håller ihop. De som inte blev matchade av experterna utan valde varandra.



    För Holly och Andrew dök det upp en oenighet tidigt. Hon ville ha barn så snart som möjligt, han tyckte inte det var någon brådska. Ja, frågan var om han öht ville ha något mer barn. Han hade redan en dotter. Men sedan var det han som blev missnöjd med henne och störtade iväg från den gråtande Holly.



     Selin och Anthony bröt också upp tidigt. De råkade i bråk redan på ?smekveckan? och han stack ifrån henne. Vid första middagen så kom Selin ensam och före sin man. ?Jag ska inte hänga ut honom?, sa hon, varpå hon gjorde just det. Sedan kom han och då hade de flesta hört negativt om honom. Han däremot ville inte prata om det utan bara diskutera med Selin. Han försökte uppföra sig som en gentleman men hon försökte inte uppföra sig som en lady. Inte så konstigt att de avslutade ?experimentet? i förtid.


     
  • Xenia

    Så var det Samantha och Al. Hon var 27 år, han 25. Hon var en vuxen kvinna som ville ha en man. Hon hade ett 4-årigt förhållande bakom sig. Han var fortfarande en pojke som aldrig haft ett förhållande och bodde kvar hemma hos mamma. Han mor höll ett tal om att han var en snäll pojke men dålig på att städa sitt rum. Samantha var inte glad. Hon ville inte uppfostra en pojke.



    Al var visserligen barnslig men glad och charmig. Han verkade helt chockad av de dramatiska bråken vid middagarna. När det blev dålig stämning försökte han lätta upp den t ex genom att dricka vin ur sin sko. Samantha tyckte det var pinsamt.



    Vid bröllopet ville hon inte kyssas framför kameran och inte sen heller. Senare klagade hon på att Al inte rörde henne. Men jag förstod honom, hur skulle hon ha det? Till sist blev de iaf goda vänner. Men Sam klagade på att det inte gick att föra djupa samtal med honom. Nej, han hade väl inte upplevt tillräckligt i sitt liv för det. När hon sedan skrev Leave vid ceremonin hade han skrivit Stay och blev chockad. Senare sade han till Sam att han inte ville att de skulle skiljas som ovänner utan göra något roligt tillsammans innan. Så de tillbringade en dag vid havet och hade kul.  Han hade en ?hidden agenda?, att vinna tillbaka Sam.

    Men sen insåg han väl att det var kört och de skildes som vänner och lämnade experimentet. Sista ceremonin med experterna sade hon att han fick se henne som sin första kärlek och att han säkert skulle bli en bra man till någon annan kvinna en dag.

    Det var skönt att se ett par som skildes utan bittra känslor.


     

     

  • Xenia

    Så var det reunion sex veckor senare.

    Först en glädjechock. Mitch ångrade sig och saknade Ella. Han ringde henne varje dag och de blev ihop igen. De kom gående till middagen hand i hand.

    Sedan kom sorgligt nog först Jack ensam och senare Domenica. De var inte längre ihop trots att de fortfarande tycktes ha känslor för varann och kramades innerligt när de träffades.

    Olivia var synbart skadeglad.

  • Trast

    Har inte sett den, har däremot sett 90-days fiancee där jag är övertygad om att det finns ett fejkpar i gruppen. Känns bara så osannolikt. Men sen så kan jag också stycka att svenska reality tv är lite mjäkiga pga svenskar. Ta halv åtta hos mig, alla säger i princip att allt är bra för att inte stöta sig, medan den brittiska varianten är bra mycket sevärd. Någon snubbe som gick omkring med en ost i fickan för att värma den! Hahaha!!

  • Xenia

    Ja, jag undrar ibland varför vissa är med, söker de verkligen kärleken? Är de med bara för att de är bråkstakar som absolut kommer att ställa till drama? Och varför alla dessa middagar, de verkar också vara till för att folk som inte tål varann ska bråka. 

    Men en orsak att ställa upp är pengarna. De förlorar ju sina vanliga inkomster dessa veckor men får tydligen ordentligt betalt för att ställa upp. Jag har inte ens hört att de svenska deltagarna får betalt, förutom möjligen gratis resor, mat och uppehälle under "smekveckan". Men så har SVT inga reklaminkomster heller.

    Undrar om de får betalt per dag? Det kan vara orsaken till att vissa inte gav upp fast det helt klart var kört.

  • Xenia

    Om det fanns några skådespelare med så skulle jag misstänka Tamara och Brent, så mycket drama som det var med dem. Alternativt väljer experterna ut vissa drama queens and kings för att få drama.


    Tamara och Brent hade kul ihop ibland men råkade ofta i bråk. Tamara var en lång blondin (med med svullna läppar). Brent var mörk och snygg (men väl många tatueringar, ända upp på halsen).



    I ett avsnitt så skulle man få se vad ?den äkta hälften? sa att hen ville ha. Då fick man se vad Samantha krävde. Mannen måste ha en dyr bil, kläder av fina märken (absolut inga kopior) och jag vet inte allt. Väldigt materialistisk. Hon skämdes lite när det spelades upp och sa typ ?men det var innan jag kände dig?. Brent gillade det inte men översåg då med det eftersom de kom så väl överens. 



    Men det återkom ändå. Han klagade i soffan inför experterna att Tamara såg ner på honom. Hon kontrade med att han hade dåligt självförtroende. 



    En gång köpte han en stor vacker blombukett till henne. Först blev hon glad men så läste hon kortet. Det stod ?To Mrs (hans efternamn)?. Det kunde hon inte smälta. Trots att hela programmet går ut på att de ska leka gifta kunde hon inte tänka sig att vara gift med honom. Så hon blev avvisande. På ?retreathelgen? när han trodde att de skulle komma varann närmare undvek hon honom och umgicks med de andra kvinnorna i stället.



    Nästa gång de satt i soffan framför experterna så hade han skrivit Stay och hon Leave. Hon sade att hon trodde att Brent hade mer känslor för henne än hon för honom.



    När de skulle ha en dejt så fixade han så att de skulle leka med valpar. Det gillade Tamara. Sedan skulle de äta på en jakt. Men innan maten kom hade de redan blivit ovänner. Hon anklagade honom för att vara lynnig ?som en kvinna? och han kontrade att hon var lynnig. Till slut stack han därifrån. Han förklarade för kameran att han blev så arg att han måste gå därifrån. Annars hade han - ja vad? Sagt något väldigt olämpligt inför kamerorna? Gett henne en örfil?



    Han tappade lätt humöret, men Tamara provocerade honom med sitt självgoda prat och sitt psykologiserande av honom. Hon tyckte aldrig att hon själv gjorde något fel.



    Vid tjejkvällen nästa gång så sade hon att hon inte visste vad Brent gjorde, hon trodde att han var servitör (det dög förstås inte för Tamara). Dessutom var han inte tillräckligt lång. Han var inte kortare än hon (kvinnorna bar alltid högklackat) men det räckte tydligen inte.



    (Jag blev nästan förorättad å männens vägnar. Det räcker inte vara trevlig, man måste se bra ut också. Men det räcker inte heller att se bra ut, man måste vara mycket lång också. Och dessutom måste man ha ett prestigefyllt jobb.)



    Vid den sista middagen så kom det upp att Tamara klagat på Brent vid tjejträffen. Olivia ljög då för att skydda Tamara och sade att hon bara pratat om den misslyckade dejten. Då berättade Ella att Tamara sagt att hon inte visste vad Brent jobbade med och trodde att han var servitör. Brent blev rasande. Han hade pratat mycket om sitt jobb (han var ?hospitality manager? och reste runt till olika restauranger), men Tamara hade tydligen inte lyssnat. Han slängde ringen på bordet och stormade ut. Senare kom han tillbaka (övertalad av producenterna?).



    Så kom mötet när de skulle berätta vad de beslutat om framtiden. Tamara höll först sitt tal. Hon ville inte fortsätta men avslutade med att ?du duger bra som du är?. Sedan kom hans tal och det var rena utskällningen. ?Du är inte Guds gåva till mänskligheten. Good riddance!?



    Det var inte särskilt gentlemannamässigt. Men jag förstår honom ändå. Han hade faktiskt haft känslor för henne (om nu inte allt var skådespel), och hon var så nedlåtande.



    På reunion 6 veckor senare så drog sig de tre blonda häxorna Tamara, Olivia och Samantha undan för att skvallra om de andra deltagarna. Då påstod Tamara att Brent hade Napoleonkomplex (för att han inte var tillräckligt lång).



    Men Brent hade en hämnd i beredskap. Tamara hade sms:at till Mitch. (Hon visste inte att Mitch och Ella återförenats.) Mitch träffade Brent en del och visade för honom. Nu skulle Brent avslöja henne. (Vet inte vad som var så hemskt med det, experimentet var slut och Tamara fick väl ragga på vem hon ville. Men kanske kan man då misstänka att hon spanat in Mitch redan under experimentet.) Tamara försökte förneka och säga att det handlade om att flera vänner skulle träffas.


     
  • Xenia

    Ursäkta att det blir så långa inlägg. Jag saknar en spoilerfunktion, där man kan lägga vissa stycken inom spoiler.

  • Xenia

    Nej, det var inte slut med middagen efter 6 veckor. Men idag kommer väl allra sista avsnittet.

    De flesta har väl ingen relation alls. Även för dem som sagt Ja till att fortsätta riskerar det hela att rinna ut i sanden när de återvänder till vardagen. Särskilt om de bor långt ifrån varandra. Men alla inkl experterna borde ju fundera på varför det blev som det blev. Var det att paren inte anstängde sig tillräckligt? Var det att matchningen var dålig?

    Det är över fyra månader sedan äventyret började och paren återvänder för att reflektera över sina relationer. De svarar också på den stora frågan - hur ser deras relation ut idag?

  • Xenia

    I ett fall kom frågan om rasism upp. Sådana här program brukar kritiseras för att det bara är kaukasier som deltar. Men här deltog en söt asiatisk tjej.



     Cody och Selina fick en dålig start. Han var den ene rödhårige mannen (den andre var Jack) och hon var en blonderad asiat. Hon gillade honom men han verkade avståndstagande. Det kom en ?honesty box? med obekväma frågor. När Cody tillfrågades om han vara attraherad av henne.


    'Honestly, I do think you?re a gorgeous girl but I don?t know why I?m struggling a bit with the sexual attraction and I?m not sure what it is.


    It?s like my schlong isn?t coordinating with my head'


    Det var ett ganska förödande besked. Cody var mer ärlig än empatisk. Selina frågade då om det var hennes nationalitet som han inte gillade. (Konstigt uttryck, varför inte säga etnicitet om ordet ras var förbjudet. Hon var väl australisk medborgare.) Det tog en del mod för henne att ställa den frågan har hon berättat. Och svaret var inte vad hon hoppats:


    'I think it did honestly have something [to do with it] initially, I'm not racist by any means but it's not something I'm familiar with. Short answer is it probably did,' Cody said.


    Då låter han som en rasist. Samtidigt kan jag förstå om hans preferenser var en blond blåögd kvinna, då blir det automatiskt så. En missmatchning av experterna.


    Stackers Selina brast i gråt och lämnade lägenheten. Hon har antagligen blivit utsatt för rasism tidigare. Hon hade också vissa förväntningar från sin mor, som hon inte ville uppfylla:


     


    ?If my mum could pick me the perfect husband he would look like Kim Jong-il and have a multimillion dollar company in China and I would be his fourth wife or something? (puts on fake Asian accent mocking parents)


    ?Find me someone good. No Kim Jong-il, no old, bald Asian men, I definitely want someone that looks after themselves, someone that?s my equal, someone that loves me for who I am.?


    Det låter iofs som hon själv är emot asiatiska män men hon kanske bara är emot rika, äldre och flintskalliga asiatiska män. Sen så ogillar jag att hon härmar och hånar sin mors brytning. Man kan rentav misstänka att hon tagit helt avstånd från sin asiatiska bakgrund till den grad att hon försöker se vit ut (blonderat hår istf naturligt svart). Det kan iofs bero på att som enda asiat i klassen blivit mobbad för det.


    Cody är brutalt uppriktig även i fototestet:


    När Cody skulle visa vilka kvinnor han fanns mest attraktiva så placerade han blonda Samantha först. När han sedan skulle lägga in Olivias foto kom hon tvåa efter Samantha. Ja, Samantha var just den typ han föredrog.


    Senare kom de närmare varandra men Selina klagade på att Cody ibland var så kylig och att han hade svårt att visa känslor. Hon kände sig ibland osäker och ledsen. Cody ?försvarade? sig med att han inte hade så mycket empati.


    När de besökte hans mor och styvfar så var det stel stämning. Cody brukade aldrig ta hem några dejter. Han pratade inte om känslor med sin mor heller. De verkade ha kommit ifrån varandra ända sedan hans för dött när han var 15 år. Men så besökte de hans farbror (troligen frånskild). Han berättade att männen i hans släkt var sådana, tysta och starka och visade aldrig svaghet. Han sade också att det han mest av allt ångrade att han aldrig kramade sina barn när de var små. Det var inte hans grej. Han uppmuntrade Cody att satsa på kärleken.


    Senare så besökte de Selinas mor. Hon tog fram koppar av det finaste porslinet. Cody skulle hjälpa till och bära två koppar från köket till finrummet. Och lyckades ha sönder en kopp. ?Clumsy?, sade mamman. Inte nog med det, hon sade till Selina att Cody var ?clumsy? i relationer också. Och att Selina var mer kär i Cody än han i  henne.


    Inför det slutliga beslutet avrådde mamman Selina från att säga Ja. Selina sade att hennes mor kände henne bäst. Åas så var det hennes liv, hon tänkte inte låta mamman bestämma över det.

    Så bägge sade Ja till varandra. Slutet gott, allting gott eller? Vi får se nu.


     
  • Xenia

    Det var ju inte alls fyra månader senare, det var ju dagen efter middagen. Så vill jag veta mera får jag söka på nätet.

    Men en chock fick man iaf. Efter middagen så hade Cody gjort slut med Selina. Tidigare hade de pratat om att hon skulle flytta till honom i Sidney så det blev en chock för henne. Han sade i princip samma sak som Mitch sade. Jag kan inte vara empatisk, jag kan inte prata om känslor, jag är inte den man du behöver.

    Han hade alltså glömt sin farbrors goda råd. Och Selinas mamma hade tydligen rätt.

    De tre par som höll ihop nu var alltså Olivia och Jackson, Ella och Mitch och empatilösa paret Carolina och Daniel.

    Det blev drama med Tamara den här gången också. Hon sade att Mitch ringt henne kl två på natten, varit jättefull och sagt att han inte kunde glömma henne. Han sa att det stämde att han varit jättefull och ringt henne, men han hade ringt flera andra också. Det var förstås när han nyligen brutit med Ella och innan de var ihop igen. Men han hade aldrig sagt det där om att han inte kunde glömma Tamara. Det visste han trots att han varit jättefull.

    Ja, jag är ändå beredd att tro att Tamara ljög om detta för att s a s ursäkta sina sms till Mitch. Hon var en av de osympatiska bitcharna. Hon sa t ex att ingen försäljare var god nog åt henne. Nu såg hon Brent som försäljare. Mitch var "financial planner", det var väl finare.

    Kan iaf säga till Olivias fördel att hon inte tycktes ha några problem med att Jackson var "plumber". Själv var hon lärarstuderande. (Tycker hon hade för lite empati för att passa för det yrket.) Men de hade just flyttat ihop så där tycktes det inte vara några problem.

Svar på tråden Married at first sight, Australien (kanal 7)