• Whenyouneedit

    BF Juni - Augusti 2024

    När denna tråd skapas kanske inte så många av oss vet att man är gravid. Skapar denna tråd för att följas åt under graviditeten, hur vi mår, vad vi inhandlar, tip och trix, namn etc. Ämnet är vårt och vad vi vill bolla. Berätta gärna lite om er själva om ni vill.

    Jag är 32 år, bor med min man i Stockholm. Vi har genomgått en ivf och väntar nu vårt efterlängtade barn. I skrivande stund är jag i vecka 5 (4+4), bf 1/7-24. Har stenkoll på bebisen just nu genom fyra babyappar (Preglife, Preggers, Liberoklubben och BabyJourney). Har verkligen längtat efter att bli gravid, är nästan sist i tjejgänget pga att vi fick kämpa så. Alltid varit så barnkär. Nu vill man bara att tiden skall gå så de där jobbiga veckorna innan v 13 kan springa förbi! 🙏

  • Svar på tråden BF Juni - Augusti 2024
  • Whenyouneedit

    Jag är i vecka 6 (5+5). Jag har inte kunnat hålla mig från att testa 1-2 ggr/v, vill se 3+ på CB-stickan sen så slutar jag med tester. Jag fick vecka 1-2 den 21/10, och 2-3 såväl den 28/10 samt samma idag 4/11. Blir lite orolig att det inte slår över till 3+. Hur lång tid har detta tagit för er? Och vad anses normalt? Blir orolig att det inte står rätt till (man blir orolig så lätt i dessa tider).

  • GuldKvinnan

    Hej.... jag plussade imorse!! Glad Jag fyller dessutom 36 år idag och har kämpat i 14 månader med detta (första barnet) - bor i Stockholm. Enligt några hemsidor jag kollat så ska BF vara 15 juli. Jag känner mig inte särskild gravid i kroppen dock förutom ömma bröst... hoppas att allt går vägen nu Hjärta

  • Goodispodis
    GuldKvinnan skrev 2023-11-08 09:12:14 följande:

    Hej.... jag plussade imorse!!  // Glad Jag fyller dessutom 36 år idag och har kämpat i 14 månader med detta (första barnet) - bor i Stockholm. Enligt några hemsidor jag kollat så ska BF vara 15 juli. Jag känner mig inte särskild gravid i kroppen dock förutom ömma bröst... hoppas att allt går vägen nu Hjärta


    Grattis! Har bf 14 juli och det är också mitt första barn har kämpat i 10 månader. Jag känner inte heller mig gravid i kroppen förutom lite ömma bröst, andfåddhet och molvärk då och då. Är vecka 5 (4+5) jag tror att de riktiga symptomen som illamående kommer från vecka 6-7. 
  • noorah

    Hej! Hoppar in här med bf den 23/7. Känner inte så mycket ännu så är orolig att det är på låtsats 😅

  • Whenyouneedit
    noorah skrev 2023-11-20 11:01:19 följande:

    Hej! Hoppar in här med bf den 23/7. Känner inte så mycket ännu så är orolig att det är på låtsats 😅


    Åh grattis!! Hoppas på en sommarbebis även för dig 😍
  • noorah

    Jag ska på VUL den 7/12.. Känns som att det är flera år kvar haha Tungan ute

    Hur har ni andra det med symtom? Själv känner jag typ liiite illamående ibland, pyttespända bröst och känslosam. Är bara i vecka 5+1 så mer symtom kanske kommer? 

  • Villblimamma98
    noorah skrev 2023-11-22 18:56:29 följande:

    Jag ska på VUL den 7/12.. Känns som att det är flera år kvar haha Tungan ute

    Hur har ni andra det med symtom? Själv känner jag typ liiite illamående ibland, pyttespända bröst och känslosam. Är bara i vecka 5+1 så mer symtom kanske kommer? 


    Vilken vecka är du i då? Jag har bokat 14/12 då är jag i v 7+0. Men överväger boka i 6+0
  • Ememem
    Villblimamma98 skrev 2023-11-22 18:58:26 följande:
    Vilken vecka är du i då? Jag har bokat 14/12 då är jag i v 7+0. Men överväger boka i 6+0
    Vid 6+0 är risken att de inte kan se hjärtat än så jag hade behållit 7+0, tror jag läst att man rekommenderar tidigast typ 6+4 för att inte riskera att de inte kan se hjärtat, blir ju bara massa onödig oro.
  • Ememem
    Whenyouneedit skrev 2023-11-23 20:36:33 följande:

    Jag gjorde VUL den 13/11 och såg ett hjärta. Helt ofattbart ❤️ Hoppas det går bra för alla er andra också!! 


    Härligt! Vilken vecka är du i?
  • Blacknails86

    Plussade idag. Glad  Är 37 år, försökt i ett halvår ca.
    Detta är min tredje graviditet, har 2 tjejer på 14 och 8 år från ett tidigare förhållande. Långt mellan alla mina graviditeter. Hade aldrig trott jag skulle skaffa fler barn efter 30, än mindre efter 35! Men det har aldrig känts mer rätt Glad

  • GuldKvinnan
    Blacknails86 skrev 2023-11-24 11:50:27 följande:

    Plussade idag. Glad  Är 37 år, försökt i ett halvår ca.
    Detta är min tredje graviditet, har 2 tjejer på 14 och 8 år från ett tidigare förhållande. Långt mellan alla mina graviditeter. Hade aldrig trott jag skulle skaffa fler barn efter 30, än mindre efter 35! Men det har aldrig känts mer rätt Glad


    Åh vad härligt, stort grattis och lycka till! :)
  • Susanne5842

    Hejsan! 🙂 
    Hoppar in i denna tråden, plussade för två veckor sedan. Är i vecka 6+3, beräknad förlossning 31/7. Har en dotter som är 9 år. Väldigt lycklig då jag o killen har försökt ett tag, mår lite illa när som på dygnet men annars mår jag väldigt bra. 🥰

  • Ememem
    Susanne5842 skrev 2023-12-10 16:23:29 följande:

    Hejsan! 🙂 
    Hoppar in i denna tråden, plussade för två veckor sedan. Är i vecka 6+3, beräknad förlossning 31/7. Har en dotter som är 9 år. Väldigt lycklig då jag o killen har försökt ett tag, mår lite illa när som på dygnet men annars mår jag väldigt bra. 🥰


    Grattis!

    Det finns en fb grupp för oss med bf i juli som är hemlig. Skicka meddelande till mig så kan du få länken.
Svar på tråden BF Juni - Augusti 2024