• Jagärkille

    Fridays For Future blev nazistorganisation.

    Som ni säkert läst sprider nu Fridays For Future konspirationer mot judar, hur judar styr media mm.

    Varför blir alla vänsterorganisationer antisemitiska? 

    När ni ser Fridays For Future demonstrera, skrik INGA NAZISTER PÅ VÅRA GATOR!!

  • Svar på tråden Fridays For Future blev nazistorganisation.
  • Anonym (Håppsan)
    KillBill skrev 2023-11-05 12:51:15 följande:
    Att SD likställer uttrycket "Gud är den störste" med den nazistiska hälsningsfrasen Sieg Heil visar på SDs extremism och att SD inte står upp för demokratiska rättigheter såsom yttrandefrihet. 

    Ganska kul att se dina verbala krumbukter. 

  • Anonym (Håppsan)
    KillBill skrev 2023-11-05 12:51:15 följande:
    Att SD likställer uttrycket "Gud är den störste" med den nazistiska hälsningsfrasen Sieg Heil visar på SDs extremism och att SD inte står upp för demokratiska rättigheter såsom yttrandefrihet. 
    Bild föreställande hur man får in SD i allt
  • Anonym (Håppsan)
    KillBill skrev 2023-11-05 13:17:48 följande:
    Tråden innehåller ordet nazism i rubriken och som alla känner till så är Sverigedemokraterna sprunget ur nazismen (det har tom SD nu kommit fram till).

    www.dagenssamhalle.se/styrning-och-beslut/demokrati/vitbok-slar-fast-sd-har-nazistiska-rotter/

    Men tråden handlar om Fridas for future? du menar alltså att det är en SD-organisation?


    Visst har man sett en del politiker vilt heilande och nu på sistone Greta med gravt antisemitiska symboler.

  • KillBill
    Anonym (Håppsan) skrev 2023-11-05 13:24:34 följande:

    Men tråden handlar om Fridas for future? du menar alltså att det är en SD-organisation?


    Visst har man sett en del politiker vilt heilande och nu på sistone Greta med gravt antisemitiska symboler.


    Nej, det är ju det som är så genomkorkat! Skulle Fridays for Futures ha något gemensamt med SD? Alla förstår ju det orimliga med detta. Jag tog med SD i diskussionen för att detta skulle bli tydligt TS och övriga som inte har förstått. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Håppsan)
    KillBill skrev 2023-11-05 13:35:45 följande:
    Nej, det är ju det som är så genomkorkat! Skulle Fridays for Futures ha något gemensamt med SD? Alla förstår ju det orimliga med detta. Jag tog med SD i diskussionen för att detta skulle bli tydligt TS och övriga som inte har förstått. 
    Men varför håller de då på med antisemitisk propaganda?
  • AndreaBD
    Dr Nail skrev 2023-11-05 12:11:34 följande:
    "Det är för många arabiska och andra icke-demokratiska länder". 

    Så att vara arab är i princip att vara icke-demokratisk (läs ociviliserad)?

    Du vet väl om att du är rasist, va?
    Men hallå! Hur dumt som helst! Jag sa arabiska (länder) OCH icke-demokratiska länder. Två olika saker. Inte arabiska länder ÄR icke-demokratiska. Men det andra skulle man också kunna påstå utan att vara rasist. Antigen har de demokrati eller inte. Kan du namnge ett arabiskt land som har demokrati? Skulle glädja mig om det fanns ett eller två. Och nej, det är exakt definierat vad demokrati är. Det är inget synonym  till civiliserad. 

    Tyvärr så är arabiska länder generellt Israel-fientliga. Om du tittar på resultat om omröstningar angående Israel, så finns det inte ett enda arabland som skulle rösta för dem i något. Och tyvärr så finns det inte bara rika västerländska länder som ser ner på fattiga länder, utan även TVÄRTOM. Det finns länder som inte gillar västerländska demokratier och röstar mot dem, generellt. 
  • KillBill
    Anonym (Håppsan) skrev 2023-11-05 14:31:38 följande:
    Men varför håller de då på med antisemitisk propaganda?
    Om jag förstår saken rätt så har Fridays for Future avpublicerat och bett om ursäkt för dessa förkastliga inlägg.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Dr Nail
    AndreaBD skrev 2023-11-05 16:26:46 följande:
    Men hallå! Hur dumt som helst! Jag sa arabiska (länder) OCH icke-demokratiska länder. Två olika saker. Inte arabiska länder ÄR icke-demokratiska. Men det andra skulle man också kunna påstå utan att vara rasist. Antigen har de demokrati eller inte. Kan du namnge ett arabiskt land som har demokrati? Skulle glädja mig om det fanns ett eller två. Och nej, det är exakt definierat vad demokrati är. Det är inget synonym  till civiliserad. 

    Tyvärr så är arabiska länder generellt Israel-fientliga. Om du tittar på resultat om omröstningar angående Israel, så finns det inte ett enda arabland som skulle rösta för dem i något. Och tyvärr så finns det inte bara rika västerländska länder som ser ner på fattiga länder, utan även TVÄRTOM. Det finns länder som inte gillar västerländska demokratier och röstar mot dem, generellt. 
    Nej, du sa att det finns "för många arabiska och andra icke demokratiska länder". Alltså likställer du dessa.

    Nu säger du även att fattiga länder ser ner på rika (västerländska). Så du menar att alla araber är också fattiga, eller? Och odemokratiska på det. Vad får dig att bedriva denna grova rasism? Hur många araber känner du?
  • AndreaBD
    Dr Nail skrev 2023-11-05 19:09:21 följande:
    Nej, du sa att det finns "för många arabiska och andra icke demokratiska länder". Alltså likställer du dessa.

    Nu säger du även att fattiga länder ser ner på rika (västerländska). Så du menar att alla araber är också fattiga, eller? Och odemokratiska på det. Vad får dig att bedriva denna grova rasism? Hur många araber känner du?
    Just det, det stämmer, jag missade "andra". Men det är fakta, det finns uppenbarligen inte ett enda arabisk land som har demokrati. Och länder som inte har demokrati fruktar demokratiska länder. De är nämligen rädda att deras befolkning kommer att göra uppror. Dessa länder röstar nämligen emot västliga demokratier i FNs säkerhetsråd

    Allt det där som du försöker anklaga mig för, finns inte i mina tankar alls. Det är din fantasi. Jag pratar om ländernas statsskick och om deras LEDARES syn. Och deras representanter t.ex. i säkerhetsrådet, som så klart återspeglar den synen Jag pratar inte om folket, om vanliga människorna över huvudtaget. Det finns ingen rasism här alls. 
  • Dr Nail
    AndreaBD skrev 2023-11-05 23:39:42 följande:
    Just det, det stämmer, jag missade "andra". Men det är fakta, det finns uppenbarligen inte ett enda arabisk land som har demokrati. Och länder som inte har demokrati fruktar demokratiska länder. De är nämligen rädda att deras befolkning kommer att göra uppror. Dessa länder röstar nämligen emot västliga demokratier i FNs säkerhetsråd

    Allt det där som du försöker anklaga mig för, finns inte i mina tankar alls. Det är din fantasi. Jag pratar om ländernas statsskick och om deras LEDARES syn. Och deras representanter t.ex. i säkerhetsrådet, som så klart återspeglar den synen Jag pratar inte om folket, om vanliga människorna över huvudtaget. Det finns ingen rasism här alls. 
    Ok så de är rädda också. Alla araber är odemokratiska (väljer fel ledare), fattiga och nu även rädda och fruktar. Fortsätt; vad mer kan du säga om araber som är icke-rasistiskt? Luktar de, kanske??.
  • AndreaBD
    Dr Nail skrev 2023-11-08 19:07:43 följande:
    Ok så de är rädda också. Alla araber är odemokratiska (väljer fel ledare), fattiga och nu även rädda och fruktar. Fortsätt; vad mer kan du säga om araber som är icke-rasistiskt? Luktar de, kanske??.
    Jag diskuterar inte rasism med någon som uppenbarligen inte vet vad det är. Förresten så finns det en allmängiltig definition av demokrati och det finns undersökningar som visar ländernas BNP och därmed fattigdom/välstånd. Men du kanske är en sån som förnekar sånt som faktiskt går att bevisa. 
  • Dr Nail
    AndreaBD skrev 2023-11-08 23:41:37 följande:
    Jag diskuterar inte rasism med någon som uppenbarligen inte vet vad det är. Förresten så finns det en allmängiltig definition av demokrati och det finns undersökningar som visar ländernas BNP och därmed fattigdom/välstånd. Men du kanske är en sån som förnekar sånt som faktiskt går att bevisa. 
    Så du bedömer folk via deras BNP? Etablerade definitioner av demokrati? Ska vi mäta näsor på dem också? Jag vet inte, låter lite.....ska inte säga ordet eftersom du vägrar diskutera det. Jag bara undrar; varför var du tvungen att ta in araber i en tråd som handlar om nazism? 
  • Anonym (Håppsan)
    Dr Nail skrev 2023-11-09 21:39:01 följande:
    Så du bedömer folk via deras BNP? Etablerade definitioner av demokrati? Ska vi mäta näsor på dem också? Jag vet inte, låter lite.....ska inte säga ordet eftersom du vägrar diskutera det. Jag bara undrar; varför var du tvungen att ta in araber i en tråd som handlar om nazism? 

    Du kanske skall sluta fultolka allt som skrivs?


    Det är en dålig debatteknik ämnad bara för att flytta fokus. Det enda du visar är din oförmåga att förstå, inte att du har goda argument för din åsikt.

  • AndreaBD
    Dr Nail skrev 2023-11-09 21:39:01 följande:
    Så du bedömer folk via deras BNP? Etablerade definitioner av demokrati? Ska vi mäta näsor på dem också? Jag vet inte, låter lite.....ska inte säga ordet eftersom du vägrar diskutera det. Jag bara undrar; varför var du tvungen att ta in araber i en tråd som handlar om nazism? 
    Var får du allt ifrån? Sluta hitta på såna dumheter. Självklart bedömer jag inte folk efter BNP. Jag sa bara att det inte är någon påhittat förolämpning om man säger att vissa länder är fattigare än andra, utan det går att verifiera.

    Och demokrati ska inte heller omtolkas till vad som helst. Det är en av vår samhällets värderingar, som anses vara så pass viktigt att vi förmedlar det till barn i skolan (dvs. det ingår i läroplanen, på flera sätt, i olika ämnen). 

    Varför ta in araber i tråden? Bor inte de i Israel? Vi pratar om Israel, eller?
  • Anonym (M)
    Anonym (Håppsan) skrev 2023-11-05 13:08:07 följande:
    Bild föreställande hur man får in SD i allt //
    Tycker snarare att det visar SDs försök att få sin politik rumsren. Jag kan ha fel det kan jag..
Svar på tråden Fridays For Future blev nazistorganisation.