• Jennie91

    Julklapp

    Rätt nyss börjat dejta en underbar tjej/kvinna på 31 år. Vi började ses för snart en månad sen och vi har i stort sätt bott tillsammans de senaste två veckorna. 

    Min fråga är väll mer hur mycket ska/kan man spendera och vad kan man ge? Vill ju inte komma med världens grej, och ge intrycket av att köpa henne. 

  • Svar på tråden Julklapp
  • Agda90

    Chokladask hade inte gått hem hos mig då jag inte äter choklad. Gillar inte sötsaker alls.

    Vad gillar hon?
    Vad har ni hittat på tillsammans?

    Hade två biljetter till något konsert eller en föreställning, balett eller liknande kunnat vara något? Det hade jag sett som något väldigt gulligt. 

    Gillar hon smycke så kanske något sådant?

    Jag är en ost och vinälskare så jag hade älskat en flaska av mitt favoritvin.

  • Jennie91

    Har inte kunnat hitta på så mycket då hon har en liten flicka på heltid. Men när vi varit ute så midag, museum, bio, lisseberg. 

    Ja choklad tänkte jag lite smått på men den tanken dog rätt fort då hon inte kan äta det. Förstör hennes mage...

    Tänkte på en opera då hon själv sjöng lite sånt för typ 10 år sen, och hon gillar att gå på teater och dylikt. Men kan man skaffa biljetter till nått sånt och bara tvinga henne skaffa barnvakt liksom? Är det ok?

    Och tack för tipsen uppskattar fler om ni har <3

  • Agda90
    Jennie91 skrev 2023-11-07 11:38:08 följande:

    Har inte kunnat hitta på så mycket då hon har en liten flicka på heltid. Men när vi varit ute så midag, museum, bio, lisseberg. 

    Ja choklad tänkte jag lite smått på men den tanken dog rätt fort då hon inte kan äta det. Förstör hennes mage...

    Tänkte på en opera då hon själv sjöng lite sånt för typ 10 år sen, och hon gillar att gå på teater och dylikt. Men kan man skaffa biljetter till nått sånt och bara tvinga henne skaffa barnvakt liksom? Är det ok?

    Och tack för tipsen uppskattar fler om ni har <3


    Finns det någon i hennes närhet som du vet kan sitta barnvakt?
    Har hennes dotter kanske träffat någon av dina släktingar/vänner som hade kunnat vara en lämplig kandidat till barnvakt?
    Du kan ju fiska lite hos din partner nu. Säg att du skulle vilja gå ut och äta bara ni två och fråga om hon vet någon som hon känner sig bekväm med att passa tösen. Därefter kan du ta kontakt med denna någon och be om barnvaktshjälp. Då är det inte att tvinga. 

    Nu vet jag inte hur gammalt barnet är men det kanske finns något som ni kan gå på alla tre? Dinsey on ice t.ex?

Svar på tråden Julklapp