• ViktoriaD

    Mina bröst kan ibland kännas större och spända och ibland känner jag ingenting. Ska jag vara orolig?

    Jag är gravid i vecka 7 och ibland känns mina bröst större, spända och ömmar. Men på dagarna kan det försvinna och jag känner av det mest på natten och tidig morgon. 


    Ska jag vara orolig att något är fel? Har senast haft en MA så är nojig över allt jag känner och inte känner. 😔

  • Svar på tråden Mina bröst kan ibland kännas större och spända och ibland känner jag ingenting. Ska jag vara orolig?
  • ht1

    Gravid kvinnors bröst blir stenhård. Inget mer med det. Har du ingen mor som du kan fråga det om.

  • EnAnonumius
    ViktoriaD skrev 2023-11-10 18:50:05 följande:

    Har hört att det är olika och nej min mor lever inte så kan inte fråga.


    Du skriver att du har "hört olika"..

    Är det "olika" från andra kvinnor som varit gravida? Då kan det bli lite tvivelaktiga svar..

    Fråga din barnmorska. Så får du ju fakta.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • emmazzz

    hej är gravid i v 36 och mina bröst var oxå spända och hårda vissa dagar I början och visa dagar inte alls.  Nu är de inte spända eller hårda alls. Lycka till med allt 🥰

  • Alexa1986

    Jag är gravid i v.17, mina bröst är svullna & ömma/spända vissa dagar och andra inte, och har varit så sen början av graviditeten.
    I min förra graviditet kände jag inget i brösten mellan v.8 och v.16-17 typ, eller ah det varierade lite. Så tror inte att det är något du behöver oroa dig över, men ring och prata med din barnmorska om du känner dig orolig, det brukar hjälpa. 

  • ViktoriaD

    Tack för era svar! 😊
    jag pratade smed barnmorskan och hon sa att det inte är något tecken på någonting. Fortfarande orolig men det känns lite bättre. 

Svar på tråden Mina bröst kan ibland kännas större och spända och ibland känner jag ingenting. Ska jag vara orolig?