• Unfortunate Barista

    Första biobesöket

    Vad är lämplig ålder för ett första biobesök?
    Hur gamla har era barn varit vid det första biobesöket?
    Finns det något att tänka på? Vad har gått bra, respektive dåligt?
    Har barnet varit nöjt efter besöket?

  • Svar på tråden Första biobesöket
  • Mrs Green

    Vi var på bio med dottern första gången när hon var ca 2,5 år, det var ?knattebio? med flera kortfilmer, kanske en timme totalt. Längre än så hade hon ju inte klarat. Det var skönt också att det var specifikt för småttingar så det var ok att ingen kunde sitta still och vara tyst hela tiden.

  • Maymom

    2,5 tror jag mitt barn var. Bamse och vulkanön, såg vi. Han satt fängslad fram till det var ca en minut kvar och man märkte att den var på väg att sluta, då vred han lite på sig. Vi var även på teater i den åldern och det gick också jättebra, även om den var lite seg men kortare som tur var.

    Över 2 åtminstone bör ju barnet vara. Sen är det nog beroende på hur barnet är om det klarar att sitta still.

  • Spucks

    Min dotter var 8. Jag fick 4 gratis biljetter, så jag valde att gå med henne och två av hennes kompisar. Vi såg "Monster University". De gillade hela upplevelsen, men jag var besviken, för jag kände "Monster Inc." och tyckte den var så fin och gullig, men Monster University var, trots målgruppen var ju barn, som en High School film.

Svar på tråden Första biobesöket