• Smultrongodis

    Uttag av hormonspiral

    Ska det vara såhär? Jag fick barn i somras och helammar. Min bm rekommenderade mig att sätta in hormonspiral då jag har migrän med aura. Efter några veckor fick jag småblödningar och kände att detta med spiral var inte min grej. Jag tyckte även att den skavde lite. Efter sju veckor beslutade jag att ta ut den för jag stod inte ut. Till saken hör att dagen efter började jag blöda, inte som mens, men mer än spottings. Detta har nu pågått i lite mer än en vecka. Ska det verkligen vara såhär? Är så psykiskt jobbigt att det aldrig tar slut. Ångrar så att jag satte in min spiral från början? Hjälp! 

  • Svar på tråden Uttag av hormonspiral
  • Smultrongodis

    Vill även tillägga att jag pratat med BM och de säger att det är normalt, men jag hittar i princip inget om detta. Det var Mirena som jag använde under 7 veckor.. 

  • Anonym (Tjej)

    Angående migränen. Testa akupunktur. Det hjälper. Om du går till en riktig sån alltså inte inom sjukvården

  • Smultrongodis

    Jag måste ändå äta östeogenfritt då det är migrän med aura. Annars har man högre risk för blodpropp. 

    Men finns det ingen som varit i samma situation som jag? Gällande blödning efter uttag av spiral??

Svar på tråden Uttag av hormonspiral