• Anonym (Hur länge?)

    Tredje barnet

    Jag längtar efter ett tredje barn. Men känner att tiden inte ä rätt. Hur länge kan man vänta. Är 37, barnen är 5 och 8. 

  • Svar på tråden Tredje barnet
  • Anonym (Hej)

    Det är väl bara kroppen som kan bestämma på ett sätt.
    Jag är 45 och har barn som är 16, 9 och 1 år gått jättebra för vår delmed den spridningen och jo trivs med det. 

  • Anonym (Hur länge?)
    Anonym (Hej) skrev 2023-11-18 19:37:33 följande:

    Det är väl bara kroppen som kan bestämma på ett sätt.
    Jag är 45 och har barn som är 16, 9 och 1 år gått jättebra för vår delmed den spridningen och jo trivs med det. 


    Tack för input. Hur Funkar det att ha tonåring och bebis samtidig? går det Bra att ge alla den uppmärksamhet dom behöver? 
  • Anonym (samma ålder)

    Jag var 36 när jag började vänta min minsta. fyllde 37 samma månad han föddes. Jag fyller nu 38- upplever att om vi skall ha en till är det liksom
    asap, skulle inte våga vänta
    länge alls//:
    Har äldre barn sen tidigare relation. Bara kul med stora barn och bebis- förutom att bebis är ?ensambarn?,

  • Anonym (Hur länge?)
    Anonym (samma ålder) skrev 2023-11-18 19:47:34 följande:

    Jag var 36 när jag började vänta min minsta. fyllde 37 samma månad han föddes. Jag fyller nu 38- upplever att om vi skall ha en till är det liksom
    asap, skulle inte våga vänta
    länge alls//:
    Har äldre barn sen tidigare relation. Bara kul med stora barn och bebis- förutom att bebis är ?ensambarn?,


    Vill inte ha nu. Men vill inte heller utesluta tanken på en till. Tänker om tidigast 2-3 år men man Blir ju inte yngre :P
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Hur länge?) skrev 2023-11-18 19:44:21 följande:
    Tack för input. Hur Funkar det att ha tonåring och bebis samtidig? går det Bra att ge alla den uppmärksamhet dom behöver? 
    För vår del funkar det. Precis som för andra så funkar det att ha tätt. 
  • Anonym (samma ålder)
    Anonym (Hur länge?) skrev 2023-11-18 19:49:24 följande:
    Vill inte ha nu. Men vill inte heller utesluta tanken på en till. Tänker om tidigast 2-3 år men man Blir ju inte yngre :P
    Du är
    inge rädd att det skall vara försent? Svårt att lyckas? 
  • Anonym (Hur länge?)
    Anonym (samma ålder) skrev 2023-11-18 20:24:00 följande:
    Du är
    inge rädd att det skall vara försent? Svårt att lyckas? 
    Nej. Tänker mer på hur man orkar över 40 sen när det eventuella barnet kommer. 
  • Anonym (Hur länge?)
    Anonym (Hur länge?) skrev 2023-11-18 20:33:42 följande:
    Nej. Tänker mer på hur man orkar över 40 sen när det eventuella barnet kommer. 
    och hur det är med syskon med så stort åldersgap
  • Anonym (samma ålder)
    Anonym (Hur länge?) skrev 2023-11-18 20:33:42 följande:
    Nej. Tänker mer på hur man orkar över 40 sen när det eventuella barnet kommer. 
    Okej.
    Jag är nu snart 38 och inga
    problem.
    men vaka nätter e tyngre, och graviditeten var rätt tröttsam? 
  • Anonym (Syskon)

    Jag har en 19 åring, en 5,5 åring, en 4 åring och en 2,5 åring. De små barnen har en stark och nära relation som syskon. Den äldre älskar dem såklart men har inte samma relation till dem som de har till varandra. Åldersglappet är för stort för det. Alla kan INTE få den uppmärksamhet som de behöver. Allra minst 19 åringen som är äldst och således måste stå tillbaka mest. Jag önskar att varje barn jag har kunde få 100% av min uppmärksamhet men i verkligheten funkar det inte så. Förut hade jag dåligt samvete för det men inte nu längre. De får tugga i sig att turas om att stå tillbaka allihop. Mest 19 åringen, då. Men även 2,5 åringen får vänta längre än han behövt om han hade varit ensambarn eller haft "bara" ett syskon.

    Jag älskar dem och ångrar ju ingen av dem, så det vore puckat av mig att tänka "ååhhhh jag borde inte skaffat alla fyra eftersom de inte kan få så mycket uppmärksamhet". De vet att de är älskade. Man kan inte skippa att skaffa fler barn av anledningen att de befintliga ska få service inom en minut när de piper.

Svar på tråden Tredje barnet