• Svar på tråden Förvärkar, hur länge?
  • Anonym (Kajsa)

    Inte alls, jag har inte haft förvärkar någon av graviditeterna. 

  • Anonym (Födde va 34+5)

    Tre veckor. sen kom han. Jag rådfrågade men de var sammandragningar sa bm 

  • Anonym (Födde va 34+5)

    Sammandragningar som var ofarliga. 
    andra barnet kom sammandragningarna omkring vecka 20 sonen kom sen 38 

  • MsM84

    Med andra barnet hade jag förvärkar vid två tillfällen under de sista veckorna. Med tredje barnet hade jag förvärkar i flera timmar ca tre dygn innan förlossningen startade på riktigt. Där emellan gick slemproppen och jag hade blodiga flytningar.

  • Wonder of wonders

    Tack för svar.

    Började få menvärkliknande smärtor sedan 7:e månaden. De tyckte att jag skulle ta uvi prov. Har nu gjort det och var negativt. Värkarna eskalerar i styrka i en veckas tid nu, har idag tagit Alvedon men känner fortfarande av värkarna. Typ frossa/kallsvettas i samband med dem, huvudvärk, illamående och extremt trött att jag inte orkar prata.

    Någon som känner igen sig i symptomen?

  • Maymom
    Wonder of wonders skrev 2023-11-20 13:12:44 följande:

    Tack för svar.

    Började få menvärkliknande smärtor sedan 7:e månaden. De tyckte att jag skulle ta uvi prov. Har nu gjort det och var negativt. Värkarna eskalerar i styrka i en veckas tid nu, har idag tagit Alvedon men känner fortfarande av värkarna. Typ frossa/kallsvettas i samband med dem, huvudvärk, illamående och extremt trött att jag inte orkar prata.

    Någon som känner igen sig i symptomen?


    Vilken vecka är du i nu?
    Är de regelbundna på nåt sätt? 
    vad sa bm?
    En skillnad på förvärkar och riktiga värkar har jag hört är att förvärkar känns mer i fram medan riktiga sitter mer i ryggen.

    Jag har bara haft några enstaka förvärkar senaste veckan, omföderska som passerat bf...
  • Wonder of wonders
    Maymom skrev 2023-11-20 17:48:41 följande:
    Vilken vecka är du i nu?
    Är de regelbundna på nåt sätt? 
    vad sa bm?
    En skillnad på förvärkar och riktiga värkar har jag hört är att förvärkar känns mer i fram medan riktiga sitter mer i ryggen.

    Jag har bara haft några enstaka förvärkar senaste veckan, omföderska som passerat bf...
    Är i v. 39 (38+5). De är inte regelbundna men kommer och går varje dag. Håller i sig mest i magen men kan ibland stråla till ryggen. Kan inte säga att de riktiga värkarna kommit igång än. Med mitt första barn började det med mensvärkliknande smärta som eskalerade i en veckas tid tills h*n föddes. Den här gången har det börjat tidigare men går långsammare. Sedan förra veckan har värkarna eskalerat, men fortfarande inget påtagligt.

    Hoppas det händer något snart så du slipper gå över tiden allt för länge, håller tummarna 🙂
  • Maymom
    Wonder of wonders skrev 2023-11-20 18:01:20 följande:
    Är i v. 39 (38+5). De är inte regelbundna men kommer och går varje dag. Håller i sig mest i magen men kan ibland stråla till ryggen. Kan inte säga att de riktiga värkarna kommit igång än. Med mitt första barn började det med mensvärkliknande smärta som eskalerade i en veckas tid tills h*n föddes. Den här gången har det börjat tidigare men går långsammare. Sedan förra veckan har värkarna eskalerat, men fortfarande inget påtagligt.

    Hoppas det händer något snart så du slipper gå över tiden allt för länge, håller tummarna 🙂
    Det är ju vanligt att man har mer förvärkar med andra barnet än första. Så länge din bm säger att det låter normalt tänker jag.
    Förstår att det är tufft att gå med det så länge. Huvudvärk och trötthet kan väl vara tecken på att det är på gång också?
    Har du möjlighet att vila extra nu?
Svar på tråden Förvärkar, hur länge?