• Anonym (Sorg)

    Blir oftast inte inbjuden

    Att inte bli inbjuden, känslan av utanförskap, undringen över varför man inte blivit inbjuden, känslan av att man ''inte är någon'' i gruppen, tar hårt på en.

    Jag jobbar inom restaurang, det är många stamgäster som kommenterat min positiva utstrålning och fått höra många goda saker ifrån min teamleader. Jag är helt enkelt uppskattat på jobbet.

    Samma sak vid möten och andra ställen där man bara träffar personerna vid enstaka tillfällen och/eller första gången. Där man fått kommentera och fått beröm för sin insats. Antingen från en tredje part eller direkt under eller efter mötet, ifrån andra som deltog på mötet.

    Men vid vänskap, är jag den som alltid hamnar utanför. Jag blir inbjuden på saker genom att jag kanske råkar vara på plats när det talas om vid olika event och då blir jag ''automatiskt'' inbjuden, eftersom jag är ändå där och hör när det ''planeras'' och diskuteras. Blir väl kanske pinsamt att inte bjuda på personen, när det råka bli gruppdiskussion om det kommande eventet, tänker jag. Men det är sällan någon hör av sig via telefon eller så och frågar om jag vill hänga.

    Ett exempel är en bio som blev populärt snabbt i min hemstad. Jag hörde från vissa som diskuterade om filmen.

    Varav jag tog upp filmens ämne och frågade om någon ville samlas och se den på bio. Där en person i gruppen påstod att denne ''försökte'' hitta folk, för att se filmen med. Men denna människa skrev aldrig till mig. Man skulle kunna säga att jag bjöd in mig själv till att se biofilmen med just den gruppen.

    Nu det senaste.

    Jag var på Thanksgiving i en annan ort. Nu blev det Thanksgiving middag i in hemstad. Jag blev inte inbjuden, men mina vänner diskuterar om att ses i ett flertal större gäng. Men ingen nämner vad för någonting. Däremot via SMS har det inte backats om att det skall bli ett häng. Jag bjöd vissa av mina vänner på denna middag. en nu blir inte jag inbjuden och jag kan tänka mig i förklaringen av: ''Men du firande ju Thanksgiving därborta''. Vissa av dessa vänner som fick vara med och fira, fick hänga med mig och fira denna middag. Jag kunde bara ta med mig x antal vänner. SÅ kunde inte ta med hela kompisgänget.

    Jag vill inte mosa in mig i aktiviteten, om inte jag blivit inbjuden, känns bara så jobbigt, om dessa inte ens vill bjuda in mig av någon okänd anledning.

    Men självklart får jag ju en känsla av sorg i mig.

    Men i andra sociala sammanhang, så är jag uppskattad. Jag vet inte, komplimanger från stamgäster och andra personer, gör mig förvirrade och vänner som inte bjuder in mig, får mig att känna sorg. Stor sorg.

  • Svar på tråden Blir oftast inte inbjuden
  • Yllop
    Anonym (Sorg) skrev 2023-11-23 12:31:39 följande:
    Bl

    Jag var på Thanksgiving i en annan ort. Nu blev det Thanksgiving middag i in hemstad. Jag blev inte inbjuden, men mina vänner diskuterar om att ses i ett flertal större gäng. Men ingen nämner vad för någonting. Däremot via SMS har det inte backats om att det skall bli ett häng. Jag bjöd vissa av mina vänner på denna middag. en nu blir inte jag inbjuden och jag kan tänka mig i förklaringen av: ''Men du firande ju Thanksgiving därborta''. Vissa av dessa vänner som fick vara med och fira, fick hänga med mig och fira denna middag. Jag kunde bara ta med mig x antal vänner. SÅ kunde inte ta med hela kompisgänget.

    .


    Antar att det är autocorrect som spökar. Vad ska det egentligen stå?
  • Anonym (Sweet but a psycho)
    Yllop skrev 2023-11-23 14:12:59 följande:
    Antar att det är autocorrect som spökar. Vad ska det egentligen stå?
    Dont stick ur pen in crazy... 
  • Anonym (Sorg)
    Yllop skrev 2023-11-23 14:12:59 följande:
    Antar att det är autocorrect som spökar. Vad ska det egentligen stå?
    Det var Thanksgiving, fast i en annan ort. Då bjöd jag vissa av mina vänner.

    Nu är det Thanksgiving, fast organiserat av andra vänner, och ingen av mina vänner som jag bjöd på den andra Thanksgivingen, bjöd mig.
  • Anonym (?)

    Hade ingen susning om att man firade Thanksgiving i Sverige. Varför skulle man göra det här?

  • Anonym (Sorg)
    Anonym (?) skrev 2023-11-23 23:00:54 följande:

    Hade ingen susning om att man firade Thanksgiving i Sverige. Varför skulle man göra det här?


    Vi är inte etniska svenskar.
Svar på tråden Blir oftast inte inbjuden