• Anonym (Bc)

    Pappa kör full

    Så här e det. Har en son som har en  vän. Vännen har alltid varit speciell.. förstår den har svårt.
    Nu senast fick jag höra pappan dricker tom när han kör sitt barn. Vet ej om detta är påhitt. Men han va här o skulle hämta saker o reagera på han lukta men tänkte han kanske tagit en grogg och hans tjej ha körkort.
    Nu rymmer barnet hemifrån och blev väckt av polisen i natt då de öetar efter honom ,å går jag in till  min son och där ligger kompisen ijämte 0 sover gott. 
    Sluta med pappan kom o hämtade. Nu känner jag att det måste utredas men vill va anonym för ha  ska kunna komma hit o  han behöver. Går det? Eller spåra de ?

  • Svar på tråden Pappa kör full
  • Anonym (M)
    Anonym (Bc) skrev 2023-11-30 22:47:23 följande:
    Pappa kör full

    Så här e det. Har en son som har en  vän. Vännen har alltid varit speciell.. förstår den har svårt.
    Nu senast fick jag höra pappan dricker tom när han kör sitt barn. Vet ej om detta är påhitt. Men han va här o skulle hämta saker o reagera på han lukta men tänkte han kanske tagit en grogg och hans tjej ha körkort.
    Nu rymmer barnet hemifrån och blev väckt av polisen i natt då de öetar efter honom ,å går jag in till  min son och där ligger kompisen ijämte 0 sover gott. 
    Sluta med pappan kom o hämtade. Nu känner jag att det måste utredas men vill va anonym för ha  ska kunna komma hit o  han behöver. Går det? Eller spåra de ?


    Du kan anmäla anonymt till socialtjänsten, antingen  ring från ett nummer som inte finns öppet med ditt namn eller också så skickar du ett brev. Men lämnar du några uppgifter om dig själv så kommer det med i anmälan. Socialen får normalt inte försöka eftersöka identiteten på den som anmält, men om det anses akut eller av stor vikt att få tag på personen som anmält så kan de få göra det ändå.

    Och kom ihåg att allt som du delger till socialen kan de komma att visa för föräldrarna. Alltså berätta vad som sagts i telefonsamtal eller visa brevet som du skrivit.
  • Anonym (Redan anmält)

    Om polisen var inkopplad så har de redan gjort en orosanmälan, det är dock bra om du också gör en, det går att göra anonymt 

  • Anonym (M)
    Anonym (Redan anmält) skrev 2023-12-01 01:05:36 följande:

    Om polisen var inkopplad så har de redan gjort en orosanmälan, det är dock bra om du också gör en, det går att göra anonymt 


    Fast polisen vet kanske inte om det med drickandet? Det enda är väl att ungen varit försvunnen så något annat lär väl inte ha kommit fram till soc heller då om polisen anmält?
  • Anonym (Redan anmält)
    Anonym (M) skrev 2023-12-01 01:09:30 följande:
    Fast polisen vet kanske inte om det med drickandet? Det enda är väl att ungen varit försvunnen så något annat lär väl inte ha kommit fram till soc heller då om polisen anmält?
    Nä det är klart, jag var lite otydlig såg jag, det är bra om ts också gör en anmälan så den från polisen "kompletteras"
Svar på tråden Pappa kör full